Nazewnictwo inwestycji mieszkaniowych - z polotem czy przy ziemi?
Data publikacji: 26.09.2017, Data aktualizacji: 14.03.2019
Średnia ocen 5/5 na podstawie 1 głosu
:format(jpg)/articles/gallery/image/9185/6c5b63.jpg)
Mieszkania należy postrzegać jako produkty. Deweloperzy tworzą je w różnych kategoriach cenowych poszukując historii, które przekonają klientów. Marketing to sztuka tworzenia percepcji, a kluczem do sukcesu w przypadku inwestycji mieszkaniowych jest między innymi nazwa. Powodem przeprowadzenia badania była chęć ustrukturyzowania tej tematyki oraz doświadczenia agencji. Firma Creative Answer na co dzień obsługuje firmy i instytucje z branży nieruchomościowej, m.in.: TRYBOŃ PPI, Sawa Development, Echo Investment, Unidevelopment czy Polski Związek Firm Deweloperskich.
Najpopularniejsze określenia
Jak się okazuje, 18% inwestycji posiada w swojej nazwie słowo „osiedle”, w 8% znajduje się słowo „park”, z kolei 5% inwestycji zawiera określenie „apartament”. Aż 81% inwestycji deweloperskich ma polskie nazwy. Jak mówi Mikołaj Soszyński, CEO Creative Answer, nazwa pełni nie tylko funkcję opisową, ale także ekspresywną, tj. wywołuje i wyraża emocje i przeżycia. – Zagraniczna nazwa zawsze ukierunkowuje nas na trochę inne tory myślenia - o zachodnim, lepszym standardzie życia. Warto jednak pamiętać, że obcobrzmiąca to również ryzyko, że nie zostanie dobrze zapamiętana – dodaje.
Dotrzymać obietnicy
Analiza inwestycji i ich nazw pokazała, że deweloperom zdarza się mijać z prawdą. W najjaskrawszych przypadkach wygląd czy otoczenie budynku całkowicie zaprzeczają obietnicy zawartej w nazwie. Często nawet niewielki szczegół może wpłynąć na wizerunek, a co za tym idzie na wiarygodność dewelopera.
Z deweloperem lub bez
Wyniki badania pokazują również, że jedynie 2% inwestycji zawiera w nazwie markę dewelopera. Te dane mogą nieco zaskakiwać w kontekście faktu, że przy promowaniu inwestycji bez marki dewelopera konsumentom trudniej jest je zapamiętać. Nazwa inwestycji to nazwa produktu, który funkcjonuje na rynku tak długo, jak długo jest na rynku sprzedażowym. Jak wynika z badań, wiarygodność dewelopera to jeden z istotniejszych czynników przy wyborze własnego M. Mało komu jednak udaje się połączyć obydwa elementy w spójną całość.
Subskrybuj RynekPierwotny.pl w Google News
PODZIEL SIĘ:
KATEGORIE: