Wiadomości mieszkaniowe

Agencja PR Publicon

Wiadomości - Nieruchomości - Regionalne

4 lipca 2018

Oddaj swój głos!

Jak wybrać lokal użytkowy?

Jaki lokal użytkowy wybrać na siedzibę firmy? Jakie propozycje znajdziemy w ofercie wrocławskiego dewelopera WPBM „Mój Dom" S.A.?

Jak wybrać lokal użytkowy?

Prowadzenie biznesu w mieście tak dużym jak Wrocław wymaga przemyślenia wielu kwestii. Jedną z nich, można by rzec – kluczową, jest wybór miejsca na siedzibę firmy. Odpowiednio usytuowana pomaga dotrzeć do wybranej grupy docelowej, stworzyć spójny wizerunek marki, a co za tym idzie, przynieść korzyści finansowe.

Dobrze dobrany lokal, dostosowany do indywidualnych potrzeb i charakterystyki prowadzonego biznesu, może pomóc pozyskać nowych klientów i przynieść znaczące korzyści finansowe. Wybrana przestrzeń powinna być dostosowana do indywidualnych preferencji przedsiębiorcy, a także wymogów prawnych. Na przykład lokal użytkowy pod aptekę nie może być mniejszy niż 80 metrów kwadratowych. Powinien także stwarzać warunki zapewniające dostęp osobom niepełnosprawnym.

Z kolei lokal pod restaurację, gdzie sprzedawany jest alkohol, musi posiadać wydzielone pomieszczenie na toaletę dla klientów. Przestronnelokale nadają się pod siedziby banków, mniejsze na salony kosmetyczne czy osiedlowe sklepy, a wielkość to tylko jedno z kryteriów wyboru.

Wybór lokalu – analiza okolicy

Istotną kwestią jest analiza otoczenia wybranego miejsca. Okoliczni mieszkańcy to baza potencjalnych klientów. Przykładowo lokale użytkowe w Pixel House, inwestycji dewelopera WPBM „Mój Dom" S.A., sąsiadującej z centrum handlowym Magnolia Park, przyciągają osoby ceniące uroki życia w dużym mieście.

Dla tego typu mieszkańców może sprawdzić się oferta odmienna od tej dostępnej w pobliskiej galerii handlowej. Ulokowane na parterze przestrzenie coworkingowe, autorskie butiki lub popularne w ostatnim czasie second handy premium zadowolą tych, którzy na co dzień nie mają czasu na duże zakupy. Taka lokalizacja i łatwość dojazdu sprawia, że jest to również dobre miejsce na siedzibę banku lub agencji ubezpieczeniowej.

 

Rozumienie potrzeb potencjalnych klientów

Inaczej sprawa będzie się miała w przypadku rodzinnych osiedli położonych w pobliżu wrocławskich parków.

– Taka lokalizacja daje przedsiębiorcom bazę nieco odmiennych klientów –  mówi Tomasz Bednarek z WPBM „Mój Dom" S.A. - ludzi szukających spokoju, chcących spędzać czas z rodziną.

Będąc centrum swojego rodzaju mikrospołeczności, rodzinne osiedla są więc dobrym miejscem na lokal usługowy. Zielone Śródmieście wrocławskiego dewelopera WPBM „Mój Dom" S.A. może być dobrym miejscem na siedzibę salonu kosmetycznego, kawiarni czy sklepu osiedlowego. Intratną inwestycją może być także apteka czy, będący ratunkiem zapracowanych rodziców, przedszkolny klub malucha. Ważnym elementem jest oczywiście dostosowanie godzin otwarcia do potrzeb okolicznych mieszkańców.

Biznes w centrum miasta

Dla pracowników, a także klientów, ważne jest dogodne położenie i łatwy dojazd do siedziby firmy. Centrum miasta jest, więc dobrym miejscem na tradycyjne biuro lub przestrzeń typu open space. Nowoczesny Bulwar Drobnera na skrzyżowaniu ulic Jedności Narodowej i Drobnera to przykład eleganckiego i dobrze zlokalizowanego miejsca.

Odległy parę minut od Rynku i Ostrowa Tumskiego, położony przy dużej ulicy daje możliwość wyeksponowania swojej oferty i przyciągnięcia klientów. Bliskość lokali usługowych, jak kawiarnie czy restauracje, zadowoli aktualnych i przyszłych pracowników. Wysoka jakość wykończenia i prestiżowy adres sprawiają, że Bulwar Drobnera to dobre miejsce na gabinet medycyny estetycznej czy kancelarię prawną, działalności skierowane do klienta premium, gdzie liczy się zaufanie i renoma firmy.

 

Lokal użytkowy a charakter firmy

Oprócz podstawowych kwestii, takich jak położenie, analiza konkurencji i potrzeb potencjalnych klientów, ważne jest, by lokalizacja firmy była spójna z jej wizerunkiem. Wybranie miejsca tak, aby odpowiadało konkretnej branży, może pomóc ukształtować zamierzony wizerunek marki. W ten sposób łatwo podnieść prestiż firmy lub dotrzeć do nowych odbiorców.

Wspomniani deweloperzy

Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami z rynku pierwotnego,
polub nasz fanpage Mieszkaniowe Inspiracje

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij go!

Dodaj komentarz

Komentowanie dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników.
Pola oznaczone gwiazdką * są obowiązkowe.

0 Komentarzy