[SONDA] Jak w czasie pandemii deweloperzy pomagają klientom w zakupie mieszkania?
Data publikacji: 31.03.2020, Data aktualizacji: 09.01.2024
Średnia ocen 4/5 na podstawie 5 głosów
Z tego artykułu dowiesz się m.in.:
- jak deweloperzy radzą sobie z pandemią
- jakie udogodnienia przygotowali na ten trudny czas dla swoich klientów
- którzy deweloperzy wprowadzili do komunikacji z klientami videorozmowy
Andrzej Gutowski, wiceprezes Ronson Development
W trosce o zdrowie i bezpieczeństwo naszych Klientów i Pracowników, ograniczyliśmy kontakty bezpośrednie do absolutnego minimum. Większość naszych Pracowników pracuje zdalnie. Z oczywistych względów, odwołaliśmy wszystkie dni otwarte w naszych inwestycjach zaplanowane na marzec i początek kwietnia. Wszystkich zainteresowanych zachęcamy, aby kontaktowali się z nami telefoniczne lub drogą mailową.
Od strony technologicznej, właściwie nie musieliśmy wdrażać żadnych nowych rozwiązań, gdyż odpowiednie narzędzia już od dawna funkcjonują w naszej firmie. Klienci mogą zapoznać się ze szczegółami naszych projektów nie wychodząc z domu. Wszystko znajdą na naszej stronie internetowej, w tym rzuty 3D wybranych lokali czy wirtualny spacer po danej inwestycji.
Na naszej stronie dostępny jest również formularz „Zamów rozmowę” – wystarczy wpisać numer, kliknąć i zaczekać na telefon naszego konsultanta. Zamierzamy ponadto udostępnić naszym Klientom narzędzie LiveChat, czyli czat online – w najbliższych dniach będziemy testować to rozwiązanie w kilku pierwszych inwestycjach.
Współpracujące z Ronson Development kancelarie notarialne cały czas przyjmują Klientów, stosując się do wszelkich zaleceń GIS. Dzięki temu zaplanowane umowy mogą być zawierane w uzgodnionych terminach.
Angelika Kliś, Dyrektor Zarządzająca ds. Sprzedaży i Marketingu w ATAL
W związku z obecną sytuacją wdrożyliśmy szereg działań ochronnych mających na celu troskę o bezpieczeństwo naszych klientów i pracowników. Niesie to za sobą zmiany w obsłudze osób zainteresowanych zakupem mieszkania. Nasi pracownicy oczywiście nadal są do dyspozycji w standardowych godzinach, jednak zachęcamy klientów do kontaktu drogą telefoniczną lub mailową.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów sprzedawcy prowadzą także spotkania w formie wideorozmowy, podczas których prezentują szczegóły oferty. Ponadto wprowadziliśmy szereg innych ułatwień m.in. możliwość podpisania umowy drogą elektroniczną. Dynamiczny rozwój sytuacji może jeszcze silniej wpływać na zachowania i oczekiwania klientów oraz przyczynić się do dalszej digitalizacji procesu sprzedaży.
Karolina Guzik, menadżer ds. sprzedaży w spółce mieszkaniowej Skanska
W obecnej sytuacji trudno skupić się na poszukiwaniach mieszkania jeśli musimy ograniczać spotkania oraz otaczać szczególną atencją naszą rodzinę i najbliższych. W Skanska bezpieczeństwo również jest najwyższym priorytetem, wynikającym z naszych wartości „Troszczymy się o życie” i „Dbamy o klienta”.
Dlatego mając na uwadze wytyczne krajowe, jak i międzynarodowe, związane z pandemią wirusa COVID-19 ograniczamy spotkania osobiste z potencjalnymi nabywcami. Nasze główne biuro sprzedaży mieszkań „Home Center” oraz terenowe biura sprzedaży przy projektach zostały przeniesione do rzeczywistości wirtualnej. Z naszym zespołem sprzedaży Klienci mogą kontaktować się w formie telefonicznej oraz mailowej. Zachęcamy także do spotkań online przy użyciu aplikacji Skype.
Artur Pietraszewski, dyrektor Biura Marketingu i Sprzedaży Polnord
W trosce o zdrowie naszych klientów i zespołu Polnord, jak wiele innych firm deweloperskich, ograniczył do niezbędnego minimum spotkania w ramach stacjonarnych biur sprzedaży. W naszej pracy wykorzystujemy wszelkie dostępne narzędzia sieciowe umożliwiające sprawna wymianę informacji w tym kanały społecznościowe i komunikatory internetowe.
Mamy świadomość, że nie wszystkie procesy da się przenieść do świata wirtualnego, a sama decyzja zakupowa mieszkania to nieco bardziej złożony proces. Już przed epidemią wykorzystywaliśmy nowoczesne makiety VR, czy czaty. Dziś to doświadczenie bardzo pomaga nam w codziennej pracy dając klientom poczucie bliskiego kontaktu z produktem i doradcą.
Cezary Grabowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Bouygues Immobilier Polska
W obecnej sytuacji podjęliśmy niezbędne kroki, aby pomóc naszym Klientom i umożliwić im płynny kontakt z naszymi pracownikami. W trosce o zdrowie, nasze biura sprzedaży są zamknięte, ale nasi pracownicy pozostają do dyspozycji i odpowiadają na wszelkie zapytania telefonicznie i mailowo. Staramy się jak najlepiej informować zainteresowanych o bieżącej działalności związanej z konkretnymi projektami. Aby maksymalnie ułatwić kontakt, wprowadzamy także wideorozmowy. W odpowiedzi na potrzeby, sprawdzamy również możliwości podpisywania umów rezerwacyjnych zdalnie. Monitorujemy aktualną sytuację i jesteśmy otwarci na dodatkowe rozwiązania i udogodnienia, gdy tylko będzie to konieczne.
Adrian Potoczek, dyrektor sprzedaży i marketingu Wawel Service
W trosce o bezpieczeństwo naszych klientów i pracowników przygotowaliśmy akcję “Kup mieszkanie bez wychodzenia z domu”, aby ułatwić zakup i komunikację z doradcami. Biura sprzedaży Wawel Service zarówno w Krakowie, jak i Katowicach, działają zdalnie od poniedziałku do piątku w standardowych godzinach 9:00-18:00. Każdy klient może porozmawiać z dedykowanym opiekunem telefonicznie, mailowo lub umówić wideorozmowę oraz dokonać rezerwacji wybranego mieszkania.
Anna Dubas, specjalista ds. sprzedaży RED Park
Robimy wszystko, aby pomóc Klientom przy zakupie mieszkania oraz umożliwić im płynny kontakt z pracownikami naszego biura sprzedaży. Wychodząc naprzeciw ich potrzebom udostępniliśmy zdalne wykonywanie rezerwacji, dzięki którym klienci mogą korzystać z ceny gwarantowanej, obowiązującej podczas kwarantanny. Umowę można sfinalizować zachowując cenę z rezerwacji po jej zakończeniu. Kolejnym obowiązującym udogodnieniem jest możliwość skorzystania z atrakcyjnego harmonogramu płatności 20/80, w ramach którego płaci się tylko 20% kwoty przy podpisaniu umowy deweloperskiej, a resztę dopłaca się dopiero po uruchomieniu kredytu.
Jednocześnie nasi pracownicy pozostają do dyspozycji Klientów telefonicznie i mailowo, chętnie odpowiadając na wszelkie pytania i pomagając w wyborze mieszkania jak najlepiej dopasowanego do potrzeb i oczekiwań. Na bieżąco analizujemy aktualną sytuację, więc jeżeli będzie to koniecznie, wprowadzimy kolejne dodatkowe rozwiązania i formy wsparcia. Jednocześnie podkreślamy, że zdrowie i bezpieczeństwo Klientów, jak i naszych pracowników, jest dla nas najważniejsze.
Tomasz Pietrzyński, firma More Place
Od początku sytuacji epidemiologicznej robimy wszystko, by nasi klienci czuli się komfortowo oraz otrzymywali na bieżąco wszelkie informacje dotyczące naszej oferty bez wychodzenia z domu. Nasze działania skupiają się na działaniach mailowych oraz komunikacji za pomocą kanałów social media.
Dodatkowo, w ramach startu II etapu Osiedla Przy Jeziorach podczas obowiązującej epidemii, przeprowadziliśmy modernizację strony www, tak, by była jeszcze bardziej intuicyjna oraz w pełni obrazowała naszą ofertę. Podjęliśmy również współpracę z dwoma doradcami finansowymi, którzy bezpłatnie wesprą wszystkich potencjalnych mieszkańców w poszukiwaniach najdogodniejszej oferty kredytowej. Doradzą oni również, jak efektywnie zarządzać finansami.
W wyjątkowych przypadkach oferujemy również możliwość indywidualnego umówienia spotkania w celu zakupu nieruchomości bądź szczegółowego zapoznania z naszą inwestycją. Wszystko odbywa się przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa.
Izabela Woźnica - Letka z zielonogórskiego biura sprzedaży EBF Development
Obecna sytuacja w Polsce wyznaczyła nowe kierunki działania, również w branży nieruchomościowej. Obecnie wszyscy nasi specjaliści z biur sprzedaży (zarówno w Poznaniu, jak i Zielonej Górze) pracują w trybie zdalnym. Klienci mogą się z nami kontaktować zarówno mailowo, jak i telefonicznie.
Piotr Łopatka, Członek Zarządu Proxin Investment
Aktualna sytuacja uświadamia nam, jak wiele zyskujemy, korzystając z nowoczesnych technologii. Dlatego jeszcze mocniej stawiamy na portale społecznościowe. Bez problemu można się z nami kontaktować za pośrednictwem – Facebook'a, Instagram'a czy portali ogłoszeniowych jak Rynek Pierwotny czy Domiporta. Bardzo możliwe, że zaistniała sytuacja będzie krokiem w przyszłość dla całej branży deweloperskiej i szansą otwarcia się na zupełnie nowe rejony marketingu on-line oraz komunikacji z klientami (np. poprzez video rozmowy).
Agnieszka Jałoszyńska, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu, Sky Investments
SKY Investments już od kilku lat przyjmuje postawę proaktywną na temat komunikacji online. Jest to element nieodzowny dla naszych czasów. Bez problemu można się z nami kontaktować za pośrednictwem portalu Facebook. Na bieżąco odpowiadamy na wiadomości od klientów oraz zainteresowanych.
Maciej Bartczak, współwłaściciela firmy KM Building
Działania marketingowe skupiliśmy aktualnie głównie w internecie, ze względu na ograniczoną mobilność społeczeństwa w zaistniałej sytuacji i my się do tego dostosowujemy, starając się być tam, gdzie nasi klienci. Zachęcamy do kontaktu telefonicznego lub przez internet – mailowo czy przez serwisy społecznościowe. Prezentujemy naszą ofertę w różnych miejscach w internecie: na własnych stronach internetowych, w portalach branżowych, reklamach online i social media.
Umożliwiamy również zaprezentowanie naszych inwestycji mieszkaniowych na miejscu, po wcześniejszym umówieniu się. Aby dokonać rezerwacji wybranego lokalu wystarczy zadzwonić lub napisać do nas. Natomiast, zarówno przy rezerwacji na 7 dni, jak i przy podpisywaniu umowy deweloperskiej nie wymagamy żadnej wpłaty, starając się ułatwić cały proces sprzedażowy. Pomagamy również w uzyskaniu finansowania na zakup domu czy mieszkania, współpracując w tym zakresie z ekspertami finansowymi.
Ewa Skibińska, marketing manager BY MADE
W obecnej sytuacji wprowadzamy szereg udogodnień i rozwiązań mających na celu wsparcie naszych Klientów i osób zainteresowanych lokalami inwestycyjnymi w aparthotelu Legnicka 60C. Jednym z nich są wideorozmowy z pracownikami działu sprzedaży, podczas których można dowiedzieć się wszystkiego o naszej ofercie, a nawet obejrzeć gotowy mikroapartament pokazowy.
Prowadzimy także bezpłatne porady telefoniczne z doradcami kredytowymi i podatkowymi dla klientów marki BY MADE, które są bardzo pomocne przy zakupie lokalu. Innymi formami wsparcia są tradycyjne rozmowy telefoniczne oraz czat, który już wkrótce będzie na naszej stronie internetowej. W trosce o wspólne bezpieczeństwo i zdrowie, ograniczamy bezpośrednie spotkania i zachęcamy do zdalnego kontaktu z działem sprzedaży, który niezmiennie pozostaje do dyspozycji. Zapewniamy, że robimy wszystko, co w naszej mocy, aby spełnić oczekiwania nabywców.
Joanna Janowicz, prokurent spółki Constructa Plus
Sytuacja, szczególnie w kontekście komunikacji z klientami, zmieniła się w zasadzie w czasie jednej doby, może dwóch. Stanęliśmy przed wyzwaniem przeorganizowania naszej pracy na tryb zdalny i sprostaliśmy temu. Nic nie zastąpi nam spotkań twarzą w twarz w biurze sprzedaży, czy podczas targów mieszkaniowych, to oczywiste. Natomiast nowa rzeczywistość uczy czegoś nas wszystkich i dokładamy wszelkich starań, żeby budować relacje, także w nowej formie. Nowoczesne narzędzia digitalowe, jak strona www, media społecznościowe, czy Hangouts, idealne do rozmów wideo, nam w tym pomagają. Stawiamy na pełną dyspozycyjność i zawsze dopasowujemy się do kanału komunikacji wybranego przez naszego klienta.
Sonja Łykowska, prezes firmy Gravis Developer
W zaistniałych okolicznościach upatrujemy więcej możliwości niż zagrożeń. Jako firma Gravis Developer chętnie stawiamy na komunikację w Internecie. Sytuacja, w której się znaleźliśmy nie ma jednak większego wpływu na nasze funkcjonowanie, ponieważ nasze biuro sprzedaży z założenia jest zdalne. Klienci mogą telefonicznie, mailowo bądź przez portale społecznościowe umawiać się na indywidualne konsultacje z naszymi przedstawicielami czy też odwiedziny inwestycji. Rezerwacja nieruchomości może jednak być przeprowadzona w całkowicie digitalowej formie za pomocą naszej strony internetowej lub profilu na Facebook’u.
Lucyna Jarczyńska, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu firmy Agrobex
Wydarzenia na świecie zmusiły wiele firm, a nawet branż na zmianę dotychczasowych przyzwyczajeń sprzedażowych oraz promocyjnych. Ustaliliśmy, że w naszym biurze przy ulicy Kochanowskiego 7 w Poznaniu, będą odbywały się specjalne jednoosobowe lub dwuosobowe dyżury w godzinach pracy. Aby dbać o komfort naszych klientów oraz własny, pozostali pracownicy będą dostępni zdalnie ze swoich domów. To znak naszych czasów, że większość spraw możemy załatwić przez Internet lub telefon.
To nie pierwszy raz kiedy musimy dostosować się do nowych warunków i mam nadzieję, że i w tej sytuacji znajdziemy najlepsze rozwiązania dla naszych klientów.
Michał Wawrzyniak, Dyrektor ds. Nieruchomości Grupy Partner
Idziemy z duchem czasów i korzystamy ze wszystkich udogodnień jakie są dostępne, co pozwala na rezerwacje mieszkań, bazując na standardowych dokumentach, ale w wersji zeskanowanej. Dodatkowo zasięg online daje wszystkim firmom niezrównane możliwości do promocji oraz reklamowania swoich produktów. Nie ma lepszej reklamy niż profesjonalna strona internetowa lub dobrze prowadzony profil w social media, bardzo często jest to również wyznacznik wiarygodności firmy.
Patrycja Pilarczyk z biura sprzedaży Nowa Murowana
Od samego początku inwestycji Nowa Murowana, staraliśmy się rozwijać w kierunku działań e-marketingu. Z jednej strony, tego wymagali klienci, a z drugiej – to alternatywa, pozwalająca na pokonanie takich ograniczeń, jak te dziś. Uprościliśmy też do maksimum proces rezerwacji mieszkania. Można tego dokonać telefonicznie lub mailowo – do dyspozycji jest naszych dwóch pracowników.
Marek Smogór reprezentujący Quadro Development
Przejście w nowy tryb pracy stało się faktem. Teraz, kiedy komunikacja w Internecie kwitnie i czasami jest wręcz główną drogą przekazywania informacji klientowi, nie są wymagane nawet spotkania z deweloperami w celu wyboru mieszkania. Wszystko można załatwić z domowego zacisza, drogą telefoniczną. Dla klienta jest to okazja, aby dokładnie przeanalizował swój wybór. Na piedestał wysuwa się także funkcjonalność strony internetowej i kanałów social media. Wszystko powinno być tam przejrzyste i prowadzone w taki sposób, by odnalezienie informacji przez klienta było szybkie. Stwarzamy możliwość zdalnego podpisania umowy rezerwacyjnej mieszkania.
Krystian Cebulski, inwestor osiedla Enklawa Winogrady
W trosce o nasze wspólne zdrowie podjęliśmy decyzję, że kontakt z klientami będzie się odbywał drogą email i telefoniczną, aby w maksymalny sposób ograniczyć ryzyko. Obserwując branżę, dostrzegamy, iż 99 procent firm deweloperskich postąpiło podobnie. To w tym momencie priorytet dla nas wszystkich – aby zachować się ostrożnie i odpowiedzialnie. Do tego należy dostosować styl pracy. Co ważne, umowy deweloperskie u notariusza podpisujemy zgodnie z planem, natomiast z zachowaniem wszelkiej ostrożności.
Rozwój internetowej komunikacji z klientem jest elementem, bez którego nie obejdzie się już żadna firma. To właśnie w sieci konsument czuje się swobodnie. Na stronie internetowej bez problemu znajdzie on wszelkie potrzebne odpowiedzi na nurtujące go pytania.
Hanna Brygier, specjalista ds. reklamy w firmie Greenbud Development
Przejście do sieci jest ważnym krokiem dla każdego z deweloperów. Zazwyczaj klient ma styczność z projektem, przejeżdżając obok inwestycji, spotykając się w biurze, podczas targów mieszkaniowych lub słysząc pewne informacje od swoich znajomych. Ten ostatni aspekt pozostaje bez zmian, a w przypadku pozostałych – zastępujemy je rozmowami online i przez telefon.
Dowiedz się więcej o #mieszkaniedlamedyka o ogólnopolskim wsparciu dla służb walczących z epidemią COVID-19. Udostępnij mieszkanie już dziś!
Paweł Andrzejewski z marki DRN Concept Deweloper
Nowoczesne technologie służą nam w rozmowach w zespole, jak i z klientami zainteresowanymi mieszkaniami. Dostrzegamy to na co dzień, ale teraz doceniamy w pełnej mierze. Wiele firm mogło zareagować natychmiastowo i zarządzić przeniesienie biur w tryb pracy zdalnej. Zorganizowaliśmy tak obieg dokumentów, że jesteśmy gotowi podpisywać z klientami umowy rezerwacyjne na mieszkania, co też się dzieje. Kontakt, chociażby poprzez portale społecznościowe staje się najważniejszym sposobem komunikowania z deweloperami. Nie ma co ukrywać – dzięki temu rozpoznawalność inwestycji rośnie.
Redakcja portalu RynekPierwotny.pl dba o to, by treści ułatwiły Ci proces poszukiwań nowego mieszkania i pomogły po zakupie.
Subskrybuj rynekpierwotny.pl w Google News
PODZIEL SIĘ:
KATEGORIE: