Twoja przeglądarka nie jest obsługiwana

Nowa odsłona RynkuPierwotnego została stworzona w oparciu o najnowsze technologie zapewniające szybsze działanie serwisu i maksymalne bezpieczeństwo. Niestety, Twoja aktualna przeglądarka nie wspiera tych technologii.

Sugerujemy pobranie najnowszej wersji jednej z poniższych wyszukiwarek:

Deweloperzy zdradzają, jakimi promocjami interesują się ich klienci

Mikołaj Ostrowski
Mikołaj Ostrowski

Data publikacji: 26.06.2017, Data aktualizacji: 05.06.2024

Średnia ocen 4/5 na podstawie 6 głosów

[SONDA] Jakich promocji szukają klienci deweloperów?
Deweloperzy kuszą promocjami, rabatami i różnymi „okazjami” dla osób szukających mieszkań. Które z nich najbardziej przykuwają uwagę klientów?

Andrzej Gutowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Ronson Development

Największym powodzeniem wśród klientów cieszą się promocje związane przede wszystkim ceną. Są to wszelkiego rodzaju obniżki, ale także promocje w ramach których klient może kupić mieszkanie z odgórnie ustalonej przez dewelopera puli w atrakcyjniejszej cenie np. „10 lokali objętych promocją”, czy oferty dotyczące ostatnich mieszkań w danej inwestycji. Klienci mniej interesują się promocjami dotyczącymi jakichś dodatkowych benefitów czy usług typu: wyposażenie, wykończenie lokalu, garaż czy miejsce postojowe w cenie. Myślę, że ciekawym przykładem oferty specjalnej jest oferta „U nas nadal MdM”, dostępna w ramach jednej z naszych warszawskich inwestycji, gdzie duża część klientów zainteresowana była dopłatami w ramach MdM. Dzięki naszej ofercie klienci już teraz będą mogli podpisać umowę na zakup mieszkania i jednocześnie będą mieli szansę na skorzystanie ze środków z MdM na 2018 rok, które będą dostępne na początku przyszłego roku. Przy zawieraniu umowy, wystarczy zaledwie 3 000 zł wkładu własnego.

Tomasz Pietrzyński, przedstawiciel firmy More Place

Bazując na naszych doświadczeniach możemy potwierdzić, że klienci najczęściej reagują na promocję w formie rabatów cenowych. Równie ważne są zmiany w architekturze wewnątrz budynku i jego wykończenie np. zmiany układu instalacji wodnych czy kanalizacyjnych, przestawienie ścianki itp. Tego typu zmiany dokonujemy w ramach ceny za lokal. Aktualnie czekamy na efekty promocji w postaci konkursu, w którym nagrodą jest Harley Davidson. Liczymy na spory odzew w kontekście tej pro-sprzedażowej akcji.

Zachariasz Nercz, Marketing Manager, Novisa Development

Przy promocji domów/segmentów i małej zabudowy wielorodzinnej klienci zwracają uwagę przede wszystkim na miejsca postojowe i dodatkową powierzchnię użytkową, bądź nie użytkową którą mogą otrzymać. Często możliwość otrzymania miejsca postojowego/garażu w cenie lub poddasza jest czynnikiem decydującym o zakupie i jest miłą alternatywą dla klasycznego rabatu. W naszym segmencie rynkowym klienci bardzo często zwracają uwagę na to czy są w promocji miejsca garażowe lub postojowe, wychodząc naprzeciw potrzebom naszych klientów już od jakiegoś czasu oferujemy 2 miejsca postojowe lub miejsce postojowe i garaż w cenie lokalu. Istotną rolę przy decyzji zakupowej odgrywa również promocja na poddasze, którego powierzchnia zwykle nie jest wliczana do ceny lokalu, dzięki czemu klient jest w stanie nabyć 90-100  metrowy lokal w cenie lokalu 60-70m2. Poddasze o charakterze nieużytkowym klienci mogą zaadaptować na strych, schowek lub po odpowiedniej aranżacji na dodatkowe pomieszczenie według swoich potrzeb. Ze względu na specyfikę naszego produktu obie promocje często się łączą.

Karolina Guzik, lider zespołu sprzedaży Skanska Residential Development Poland

Klienci coraz częściej pytają o pakiety wykończenia wnętrz. Przyszłym mieszkańcom oferujemy najpełniejszy na rynku zakres prac wykończeniowych, obejmujący również takie usługi jak, zabudowa kuchenna, indywidualnie zaprojektowana pod przestrzeń mieszkalną, sprzęt AGD oraz oświetlenie. W ramach pakietu wykończenia wnętrz do dyspozycji klienta są architekci, którzy zaaranżują mieszkanie z wykorzystaniem materiałów znanych i zaufanych producentów, w tym produkty ekologiczne oraz wpasowujące się w aktualne trendy. Klient może je wybrać z gotowego katalogu lub zaproponować inne. To bardzo komfortowe rozwiązanie, które szczególnie polecamy osobom zwracającym uwagę na sprawny proces projektowania wnętrza i przeprowadzki. Niezmiennie ważnym parametrem jest cena - dlatego w ramach specjalnych wydarzeń proponujemy naszym klientom atrakcyjne rabaty. Klienci pytają również o promocje na miejsca parkingowe i możliwość rozłożenia wpłat. Często w takich sytuacjach jesteśmy elastyczni.

Michał Wawrzyniak, dyrektor ds. nieruchomości Grupy Partner

W wielu przypadkach, decyzja o kupnie mieszkania jest jedną z najważniejszych w życiu. W związku z tym klienci zwracają uwagę na mnóstwo czynników takich, jak cena, metraż, sposób finansowania zakupu, czy lokalizacja inwestycji. Zdarza się, że przyszłych mieszkańców przyciągają też specjalne promocje. Przykładowo Grupa Partner podczas wiosennej edycji Targów Mieszkań i Domów w Poznaniu oferowała rabat w wysokości 5 000 zł na miejsce parkingowe w hali garażowej dla każdego, kto zdecydował się zakupić mieszkanie, w dowolnej naszej inwestycji. Natomiast aktualnie oferujemy klientom bezpłatną konsultację z architektem wnętrz, co spotyka się z bardzo pozytywnym oddźwiękiem. Warto zauważyć, że nie tylko promocje przyciągają klientów. Równie mocno liczy się też przejrzystość oferty i zasad zakupu oraz elastyczność dewelopera, np. w zakresie indywidualnej aranżacji mieszkania. To także przedstawia dużą wartość.

Wioletta Kleniewska, dyrektor sprzedaży i marketingu, Polnord S.A.

Z naszych obserwacji wynika, że 20 proc. klientów skorzystało z oferowanych promocji cenowych, natomiast dla 80 proc. cena nie była decydującym czynnikiem przy wyborze mieszkania. Dlatego nasza polityka sprzedaży opiera się nie tylko na obniżkach, ale atrakcyjnych cenach regularnych, które wynikają z jakości i standardu inwestycji oraz jej lokalizacji.  Klienci zainteresowani nabyciem mieszkania często pytają o możliwość otrzymania miejsca postojowego lub komórki lokatorskiej gratis. Jesteśmy elastyczni, wychodzimy naprzeciw zróżnicowanym oczekiwaniom klientów i dobieramy dla nich najkorzystniejsze oferty. Obecnie do inwestycji we własne M zachęcają również niskie stopy oprocentowania kredytów i od przyszłego roku nowe wymogi dotyczące posiadania wkładu własnego.

Krzysztof Foder, dyrektor ds. sprzedaży Bouygues Immobilier Polska

Bouygues Immobilier podchodzi indywidualnie zarówno do klientów, jak i realizowanych projektów. Przez to nie mamy jednej, ogólnej strategii promocyjnej dla wszystkich naszych inwestycji, a do kwestii rabatów podchodzimy elastycznie. Istnieje możliwość uzyskania upustu cenowego w biurze sprzedaży, ale jego przyznanie jest zależne od bardzo wielu czynników, między innymi popularności danej inwestycji, lokalizacji czy momentu zakupu. Poza tym zauważamy, że cena to ważne, ale niejedyne kryterium wyboru mieszkania. Nasi warszawscy i wrocławscy klienci coraz częściej zwracają uwagę na jakość projektów, w tym funkcjonalność mieszkań, wyższy standard wykończenia i oczywiście na lokalizację. Za każdym razem wybieramy ją z dużą starannością. Kluczową kwestią jest zagwarantowanie mieszkańcom wysokiego komfortu życia. Dzięki temu zyskują wygodny dostęp do infrastruktury transportowej, handlowej i edukacyjnej i możliwość swobodnego korzystania z oferty miasta. Nawet najlepszy projekt zrealizowany w nieodpowiedniej lokalizacji tego nie zapewni.

Maciej Bartczak, współwłaściciel KM Building

W zdecydowanej większości klienci zainteresowani są promocjami związanymi z ceną domu czy mieszkania. O to najczęściej dopytują - ile możemy opuścić cenę końcową nieruchomości czy cenę metra kwadratowego. Bardzo rzadko udzielamy takiego rabatu. Zdecydowanie częściej zgadzamy się na dodatkowe bonusy. I tak, montujemy gratisowe rolety bądź ocieplamy poddasze. Ostatnio, jako formę promocji, stosujemy pokrycie kosztów związanych z formalnościami notarialnymi.

Joanna Rosiak – specjalista ds. sprzedaży w Duda Development

Bardzo często kupującym mieszkanie lub dom zależy na uzyskaniu lepszych warunków zakupu. Dodatkowe rabaty czy  gratisy mogą istotnie wpłynąć na decyzje. Najczęściej zainteresowani są wszelkimi promocjami cenowymi. My staramy się być elastyczni. Wprowadzamy promocje, bo tego oczekują klienci. Przyszli lokatorzy chcą po prostu jak najwięcej zaoszczędzić na zakupie nieruchomości i najczęściej pytają o promocje związane z pieniędzmi, a dokładniej z mniejszymi kosztami nabycia. Poza tym nierzadko są zainteresowani pokryciem kosztów lokatorskich czy kosztów notarialnych. Szukają też wartości dodanej w postaci wykończenia mieszkania. Ich uwagę zwracają zniżki na produkty wykończeniowe. Klienci często pytają nas, czy na stałe współpracujemy z firmami lub hurtowniami oraz jakie rabaty w związku z tym gwarantujemy. Kolejną promocją, o którą pytają jest atrakcyjny system spłat 10/90. Ten harmonogram płatności pozwala klientom zapłacić 90% ceny po zakończeniu budowy. Jest to korzystne rozwiązanie dla wielu osób.

Martyna Tymińska, specjalista ds. marketingu Lokum Deweloper

Dla Klientów, którzy zdecydują się na zakup mieszkania z naszej oferty przygotowaliśmy szereg programów podnoszących komfort życia na  naszych osiedlach.  Uczestnicy programu „Lokum +” mogą kompleksowo zaaranżować swoje mieszkanie, korzystając z licznych rabatów, m.in. do sklepów z wyposażeniem wnętrz, z meblami czy dodatkami. „Lokum +” to również dostęp do szeregu atrakcyjnych upustów, którymi można cieszyć się po przeprowadzce – tańsze zakupy czy szybszy Internet. Dużym zainteresowaniem cieszy się także program „Lokum Sąsiedzi”. Mieszkańcy naszych osiedli, którzy zarekomendują swoim znajomym, przyjaciołom, czy rodzinie zakup na terenie inwestycji Lokum Deweloper, otrzymują  kartę podarunkową do sklepu ze sprzętem RTV i AGD, a nowy nabywca zyskuje 1% rabatu na wybrane mieszkanie.  Osoby rekomendujące często po raz kolejny polecają swoich przyszłych sąsiadów, co jest potwierdzeniem satysfakcji z dokonanego zakupu. Dla przyszłych mieszkańców krakowskiego osiedla Lokum Vista, którzy podpiszą umowę rezerwacyjną do 30.06 przygotowaliśmy bon podarunkowy o wartości 2000 zł do wykorzystania w sieci sklepów Ikea, MediaMarkt lub Home&You.

Monika Golec z firmy Budnex

Strategia sprzedażowa firmy Budnex zakłada takie skonstruowanie oferty by od samego początku była ona atrakcyjna dla kupującego. Rzecz jasna w każdym segmencie rynku. Inaczej bowiem wygląda sytuacja klienta kupującego mieszkanie w Szczecinie, Gorzowie czy w Poznaniu w ramach programu MdM, a inaczej inwestującego w nadmorski apartament w Dziwnówku. W związku z powyższym u nas promocje zdarzają się dosyć rzadko bo relacja ceny do jakości i lokalizacji jest po prostu atrakcyjna dla klientów. Jeżeli sprzedajemy mieszkania w cenach specjalnych to są to  głównie ostatnie lokale w danych inwestycjach. Okazyjnie można nabyć też nieruchomość podczas imprez targowych. Częściej jednak sprowadza się to do bonusu jak np. druga komórka lokatorska gratis, gdzie klient finalnie zyskuje na cenie nieruchomości dostając w tej samej kwocie więcej. Wielu deweloperów robi szumne promocje ale finalnie koszty tych kampanii i nagród i tak ponosi klient. W Budnex  po prostu  kupuje się  mieszkanie w dobrej cenie.

Adam Dąbkowski, dyrektor generalny Nexity Polska

Inwestując wieloletnie oszczędności w zakup mieszkania, chcemy czuć, że za określoną cenę wybieramy najbardziej korzystną ofertę. Dlatego promocje mieszkaniowe cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem. Rabaty na mieszkania w przedsprzedaży i czasowa obniżka cen zawsze się sprawdzają. Świadczą o tym kolejki, które ustawiały się przed naszym biurem sprzedaży na warszawskiej Woli przed Dniami Otwartymi. Przypuszczamy, że podobnie będzie niebawem w Ursusie – tam podczas Dni Otwartych (23-25 czerwca) zejdziemy znacznie poniżej średniej ceny rynkowej, czyli do 4900zł/mkw. Wiemy, ze oprócz obniżki cen, klienci wybierają oferty z wykończeniem w cenie mieszkania, z gratisowym miejscem postojowym czy komórką lokatorską. Na Woli i w Ursusie postawiliśmy na wartości dodane do nieruchomości – system SmartHome i ławki ładujące z WI-FI, które przyciągnęły fanów innowacji. Ostatnio w modzie są mieszkania energooszczędne, dlatego rozważamy też wdrożenie rozwiązań fotowoltaicznych w Ursusie.

Joanna Chojecka, dyrektor ds. sprzedaży w ROBYG S.A.

ROBYG regularnie przedstawia Klientom sezonowe promocje, specjalne oferty i szereg bonusów w postaci bezpłatnych porad architektów wnętrz, voucherów czy doradztwa finansowego. Ich warunki uzależnione są od kilku czynników – między innymi od fazy ukończenia inwestycji oraz etapu osiedla wprowadzanego aktualnie do sprzedaży. Niejednokrotnie są to upusty cenowe, ale oferujemy naszym Klientom również szereg innych korzyści w postaci promocji na wybrane mieszkania, co zwykle cieszy się bardzo dużą popularnością wśród nabywców. Klienci pytają także o promocje typu miejsce parkingowe czy komórka lokatorska w cenie – takie promocje też bywają w ROBYG. Zachęcamy do częstego odwiedzania naszej strony internetowej, którą na bieżąco aktualizujemy w przypadku uruchomienia nowych promocji. Warto również skorzystać z odbywających się regularnie dni otwartych organizowanych w biurach sprzedaży ROBYG, podczas których można dowiedzieć się szczegółów na temat naszych aktualnych ofert, porozmawiać z przedstawicielami naszej firmy i skonsultować się z doradcami finansowymi. Atrakcyjne oferty przedstawiamy również podczas targów mieszkaniowych.

Marlena Zapalska, prezes spółki Proxin Ogrody

Na inwestycji Nowe Ogrody dbamy o to, by ceny były atrakcyjne dla klientów, jak i inwestorów. Specjalne promocje ogłaszamy m.in. podczas targów, drzwi otwartych lub w momencie rozpoczynania/kończenia procesu sprzedażowego danego etapu. Z pewnością największą skutecznością cieszą się rabaty cenowe, a więc np. 5% zniżki na pierwsze pięć mieszkań czy darmowe miejsce postojowe w hali garażowej przy zakupie wybranego lokalu. Jednak udzielany rabat nie determinuje samego wyboru. Klienci patrzą na inwestycję przez pryzmat lokalizacji, bliskości terenów zielonych, placówek edukacyjnych, architektury osiedla, funkcjonalności pomieszczeń w mieszkaniu i dostępnych usług na osiedlu. To te czynniki decydują o kupnie, nie zaś same rabaty, choć stanowią one miły dodatek.

Jarosław Szkopek, przedstawiciel inwestora Wschodnia 19

W prowadzonych z klientami rozmowach staramy się być elastyczni, zawsze dochodzimy do korzystnego dla obu stron konsensusu. Na ogół rabaty, którymi są zainteresowani kupujący własne M to upusty cenowe. Zwykle jest to kilka procent zniżki na wybrane mieszkania. Obecnie na Wschodniej 19 obowiązuje letnia promocja – 5% rabatu na duże mieszkania – i trzeba przyznać, że znajduje ona odzwierciedlenie w ilości zawieranych umów. Należy jednak zaznaczyć, że sam rabat nie jest motorem napędowym sprzedaży. Klienci wybierając Wschodnią 19, decydują się na spokojną lokalizację, dobrze skomunikowaną z Poznaniem, liczne punkty usługowo-handlowe i szkoły na wyciągnięcie ręki.

Mikołaj Ostrowski
Mikołaj Ostrowski

Head of PR w portalu RynekPierwotny.pl. Od ponad 10 lat współtworzy politykę informacyjną portalu oraz odpowiada za kontakt z mediami, współpracę z kluczowymi partnerami i realizację projektów PR-owych w serwisie.

Subskrybuj rynekpierwotny.pl w Google News

PODZIEL SIĘ:

OCEŃ ARTYKUŁ:

Komentowanie dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników.

    Artykuły powiązane

    • Towarowa 22 w Warszawie: mieszkania od Echo Investment w mini mieście

      Towarowa 22 w Warszawie: mieszkania od Echo Investment w mini mieście

      W samym centrum Warszawy, przy Rondzie Daszyńskiego, gdzie jeszcze niedawno znajdowała się galeria handlowa Jupiter, pojawia się nowy, wizjonerski projekt inwestycyjny — Towarowa 22. Ten wielofunkcyjny kompleks, zaprojektowany przez renomowaną pracownię JEMS Architekci, łączy nowoczesne mieszkania, biura i przestrzenie handlowe z zielonymi enklawami.

      20 października 2023

      Ewelina Zajączkowska-Klec

    • [SONDA] Podsumowanie i analiza 2022 r. na rynku nieruchomości mieszkaniowych

      [SONDA] Podsumowanie i analiza 2022 r. na rynku nieruchomości mieszkaniowych

      Rok 2022 jeszcze na długo pozostanie w pamięci branży deweloperskiej. Podwyżki stóp procentowych, galopująca inflacja czy też niepewność związana z wojną w Ukrainie to tylko niektóre z wyzwań, z którymi firmy musiały się mierzyć. Jak w ubiegłym roku wyglądała sytuacja na rynku nieruchomości mieszkaniowych i w jaki sposób radzili sobie z nią deweloperzy? O to portal RynekPierwotny.pl zapytał przedstawicieli największych firm deweloperskich.

      20 grudnia 2022

      Agnieszka Studzińska

    • Sprzedaż deweloperów giełdowych III kw. 2022

      Sprzedaż deweloperów giełdowych III kw. 2022

      W trzecim kwartale br. kontraktacja deweloperów mieszkaniowych notowanych na rynku podstawowym i Catalyst warszawskiej GPW pozostawała pod wpływem zdecydowanie kroczącego regresu. Czy rynek pierwotny czeka dalsze pogorszenie koniunktury sprzedażowej?

      11 października 2022

      Jarosław Jędrzyński

    • Sprzedaż deweloperów II Q 2022

      Sprzedaż deweloperów II Q 2022

      W drugim kwartale br. kontraktacja deweloperów mieszkaniowych notowanych na warszawskiej GPW uległa kolejnej fazie zapaści. Tym samym stan koniunktury sprzedażowej rynku pierwotnego mierzony wynikami giełdowych tuzów, cofnął się w przeciągu zaledwie trzech kwartałów o siedem lat.

      11 lipca 2022

      Jarosław Jędrzyński

    Nagrody i wyróżnienia

    Nagroda Forbes 2022
    Nagroda Forbes 2021
    Nagroda Digital Excellence Awards 2022
    Nagroda Laur Klienta 2023
    Nagroda Dobry Pracodawca 2023
    Nagroda Gazele Biznesu 2023