[SONDA] Najpopularniejszy metraż mieszkań
Data publikacji: 05.11.2018, Data aktualizacji: 06.07.2021
Średnia ocen 3/5 na podstawie 19 głosów
W naszej najnowszej sondzie zadaliśmy deweloperom pytanie o najpopularniejszy metraż na rynku. Czy w dalszym ciągu prym wiodą mieszkania 2-pokojowe o metrażu od 35-50 mkw.?
Radosław Bieliński, Dyrektor ds. Komunikacji, Rzecznik Prasowy Dom Development S.A.
Od wielu lat numerem jeden są mieszkania o metrażu ok. 40-50 mkw., dwupokojowe. Mieszkania o tym metrażu mają największy udział w naszej ofercie, są atrakcyjne ze względu na ich koszt, jak i możliwości adaptacyjne. Jednocześnie Polacy coraz częściej są zainteresowani zakupem nieco większego lokum.
Nikodem Iskra, Prezes Zarządu Murapol SA
O ile w ubiegłych latach największą popularnością wśród klientów Grupy Murapol cieszyły się mieszkania 2-pokojowe o powierzchni od 40 do 50 mkw., o tyle w br. zauważalny jest wzrost zainteresowania większymi lokalami zarówno jeśli chodzi o ich metraż, jak i liczbę pokoi. Takie preferencje wykazują nabywcy – rodziny, które szukając dla siebie mieszkań wybierają lokale 4-pokojowe o powierzchni od 60 do 80 mkw. Odpowiadając na potrzeby tej grupy klientów wprowadziliśmy możliwość łączenia lokali, jeśli w danej inwestycji pula dużych mieszkań została już wyczerpana. Drugą grupę naszych klientów stanowią osoby poszukujące nowego lokalu najczęściej w związku ze zmianą miejsca pracy i najchętniej wybierają mieszkania 2-pokojowe o metrażu od 40 do 50 mkw. Ofertą najmniejszych lokali, kawalerek o powierzchni od 30 do 35 mkw. zainteresowani są wciąż bardzo aktywni nabywcy inwestycyjni, traktujący nieruchomości jako formę lokowania swoich nadwyżek finansowych.
Zbigniew Juroszek, Prezes ATAL S.A.
Faktycznie, jeszcze do niedawna nabywcy najczęściej kupowali dwupokojowe mieszkania o metrażu ok. 40 mkw. Obecnie Polacy chcą mieszkać w przestronniejszych mieszkaniach. Wśród klientów, którzy decydują się na zakup lokalu pod własne cele mieszkaniowe, największą popularnością cieszą się „trójki” o powierzchni ok. 60-65 mkw. Natomiast nabywcy szukający lokalu pod wynajem zazwyczaj pytają o funkcjonalnie zaprojektowane dwupokojowe mieszkania o metrażu do 50 mkw.
Eryk Nalberczyński, Dyrektor ds. Sprzedaży Lokum Deweloper
Rzeczywiście w nowych projektach największym zainteresowaniem cieszą się kawalerki oraz mieszkania dwupokojowe, o powierzchni do 50 m2, choć zainteresowanie większymi metrażami z naszej oferty jest na niezmiennie wysokim poziomie. 2 pokoje z aneksem lub osobną kuchnią to bardzo popularny typ mieszkań, świetny dla singli i par, na start czy dla inwestorów na wynajem. To pewna lokata kapitału, na takie lokale zawsze będzie zapotrzebowanie na rynku. Bezpieczna i osiągalna dla wielu osób kwota 370 000 zł, zarówno kupujących za gotówkę, jak i kredytujących inwestycję, pozwala na zakup tego typu mieszkania.
Aleksanda Goller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Skanska Residential Development Poland
Zainteresowanie małymi mieszkaniami utrzymuje się na wysokim poziomie. Ten trend zauważamy szczególnie w przypadku osiedli zlokalizowanych w okolicy dzielnic biurowych, takich jak Holm House. Klientów przyciągają też tego typu mieszkania w dobrze skomunikowanych miejscach – zauważają ich potencjał najmu i traktują, jako bezpieczną lokatę kapitału. Jednocześnie w niektórych projektach dużą popularnością cieszą się mieszkania czteropokojowe, oferujące po prostu wygodną przestrzeń do życia dla rodziny. Zatem w zależności między innymi od lokalizacji, inwestycje przyciągają klientów o różnych potrzebach. Bezsprzecznie społeczeństwo nabiera coraz większej świadomości – dotyczy to także jakości życia. W Skanska stawiamy na użyteczność i wartość danego osiedla na różnych etapach życia jego mieszkańców, tak, aby nasze projekty nie traciły na atrakcyjności wraz z upływem czasu.
Marcin Komuda, kierownik biura sprzedaży Profbud
Tak, największą popularnością wciąż cieszą się mniejsze mieszkania, o maksymalnej powierzchni do 40 m2. Nabywcami tego typu lokali są zwykle młode małżeństwa lub osoby zakupujące nieruchomość w ramach inwestycji i jej późniejszego najmu. Nasze mieszkania staramy się projektować w przemyślany, funkcjonalny sposób, aby każdy miał możliwość aranżacji wnętrza, zgodnie ze swoimi potrzebami. Dodatkowo większość z nich wyposażona jest w klimatyczny ogródek lub przestronny balkon, dające możliwość odpoczynku na świeżym powietrzu.
Krzysztof Foder, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Bouygues Immobilier Polska
W nowych inwestycjach, dużą popularnością cieszą się nadal mieszkania nabywane w celach inwestycyjnych. W głównej mierze są to kawalerki oraz mieszkania 2-pokojowe, które przynoszą największą stopę zwrotu dla inwestorów, którzy przy zakupie kierują się atrakcyjną lokalizacją pod kątem najmu krótko- lub długoterminowego. W Warszawie pod tym względem triumfuje Praga-Północ, która jest jedną z dzielnic o największym potencjale, gdzie oferujemy mieszkania w inwestycjach Stalowa 39, Wileńska Express oraz Atelier Praga.
Roma Peczyńska, dyrektor e-marketingu RED Real Estate Development, marketing manager Red Park
We wrocławskiej Nowej Papierni największym zainteresowaniem cieszą się trzy typy apartamentów loftowych i soft loftów. Najwięcej potencjalnych nabywców wciąż pyta o najmniejsze, a tym samym najtańsze, mieszkania typu studio do 40 mkw. Przemyślane układy pozwalają m.in. na wydzielenie z nich sypialni i dają spore możliwości aranżacyjne. Dużą popularnością cieszą się również apartamenty o powierzchni od 45 do 50 mkw. z osobną kuchnią, a także przestronne, 60-metrowe mieszkania 3-pokojowe z aneksem kuchennym. Z kolei w poznańskim Red Parku największym zainteresowaniem cieszą się komfortowe mieszkania o powierzchni ok. 50 mkw. i praktycznym rozkładzie pomieszczeń. W sierpniu i wrześniu dostawaliśmy najwięcej zapytań o mieszkania 2-pokojowe (59%) i 3-pokojowe (32%). Nasi klienci kupują je na długie lata, dlatego zależy im na nieco większych metrażach i liczbie pomieszczeń. Takie inwestycje najczęściej są kredytowane, co także wyjaśnia obecny trend.
Janusz Miller, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu Home Invest
W nowych inwestycjach realizowanych przez Home Invest największą popularnością cieszą się nieduże mieszkania dwu i trzypokojowe. Tego typu lokale z reguły sprzedają się na bardzo wczesnym etapie budowy.
Marek Szmolke, prezes Grupy Deweloperskiej Start
Pod względem inwestycyjnym największą popularnością cieszą się mieszkania 30-40 m2. Do zamieszkania jako pierwsze lokum 35-45 m2. Natomiast dla rodziny bądź pary są to mieszkania o wielkości 50-70 m2.
Ewa Foltańska-Dubiel, prezes Grupy Deweloperskiej Geo
Rzeczywiście klienci najbardziej interesują się mieszkaniami 40-50 m2, ale oczywiście jest to zależne od konkretnej inwestycji. W prestiżowych miejscach jak np. nasza nowa inwestycja Mazowiecka 72 w Krakowie, sprzedają się większe mieszkania. Ogólnie obserwujemy coraz większe zainteresowanie mieszkaniami 4 i 5-pokojowymi. Zapewne taka sytuacja wynika z faktu niewielkiej dostępności takich lokali na rynku.
Katarzyna Dębiak, specjalista ds. promocji i sprzedaży Osiedla Stara Cegielnia, HS Nieruchomości
Popularność mieszkań w nowych inwestycjach, to nie jedynie kwestia metrażu. Na Osiedlu Stara Cegielnia wykorzystujemy niezwykły styl i możliwości, jakie daje nam projekt architektoniczny.
Aktualnie największym zainteresowaniem cieszą się mieszkania z nietypowymi rozwiązaniami: przede wszystkim Klienci chętnie pytają o apartamenty z antresolą lub wysokim sufitem, które wywierają niezwykłe wrażenie i doskonale pasują do loftowego designu. Także apartamenty z ogrodem zimowym cieszą się dużym zainteresowaniem – poszerzają pokój dzienny o ponad 20 m2, otwierając dom na widoki i naturę pośród, której znajduje się inwestycja.
Poprzednie etapy przygotowały nas na oczekiwania Klientów, dlatego oferujemy mieszkania już od 46 m2 do nawet 77 m2. Dla klientów, którzy szukają indywidualnego projektu, przygotowaliśmy możliwość łączenia apartamentów, dzięki czemu mieszkanie może mieć powierzchnię ponad 100 m2.
Filip Rybacki, prezes spółki Dzisiejszy Dom, realizującej inwestycję MINIMAXY we Wrocławiu
Według danych Narodowego Banku Polskiego, w pierwszym kwartale tego roku w Warszawie co piąte mieszkanie sprzedane na rynku pierwotnym miało mniej niż 40 mkw. powierzchni. Podobny trend występuje w innych największych miastach Polski, gdzie nabywcy decydują się na zakup małych mieszkań, jedno- lub dwupokojowych, bardzo często w celach inwestycyjnych. Po zakupie przeznaczają je zarówno na wynajem krótkoterminowy, jak i długoterminowy. Od dwóch lat na polskim rynku utrzymuje się wzrostowy trend budowy i popytu na tzw. mikroapartamenty. Przykładowo, ich liczba we Wrocławiu wzrosła o ponad 20 procent na przestrzeni ostatniego roku, a będzie ich jeszcze więcej. Nie bez znaczenia dla tego procesu będzie inwestycja Minimaxy, która właśnie prowadzimy – to 264 mikroapartamenty, które powstają niedaleko wrocławskiego lotniska. Budowa dwóch pierwszych budynków już się rozpoczęła. Większość to mieszkania jednopokojowe z aneksem kuchennym, ale z antresolą, która może służyć jako drugi pokój. Łączna powierzchnia to ok. 32 mkw. Sprzedaliśmy już 30 procent z nich, co pokazuje, że zainteresowanie jest duże.
Łukasz Matusak, Development Director Tocton
Na zainteresowanie Apartamentami Zygmunta wpływa przede wszystkim lokalizacja w ścisłym centrum Gliwic oraz wysoka jakość. Jednak znając oczekiwania Klientów, oferujemy mieszkania i apartamenty od 43 do 121 m2.
Zgodnie z naszymi przewidywaniami Klienci najchętniej podpisują umowy na niewielkie mieszkania inwestycyjne. Jednak prestiżowy projekt inwestycji sprawia, że także klienci indywidualni znajdują mieszkanie dla siebie. Niezaprzeczalnym atutem kompaktowych mieszkań w Apartamentach Zygmunta jest możliwość wyboru liczby pomieszczeń - dzięki temu mieszkanie jest dopasowane do aktualnych potrzeb i może być przestronną kawalerką lub wygodnym mieszkaniem dwupokojowym.
Obecnie poza najmniejszymi lokalami, dużym zainteresowaniem cieszą się trzypokojowe mieszkania o powierzchni 60 m2, a także najbardziej przestronne apartamenty powyżej 100 m2. Niezwykłe udogodnienia np. taras z widokiem na miasto, czy prywatny ogród sprawiają, że nawet tak duże mieszkania znajdują swoich nabywców.
Redakcja portalu RynekPierwotny.pl dba o to, by treści ułatwiły Ci proces poszukiwań nowego mieszkania i pomogły po zakupie.
Subskrybuj rynekpierwotny.pl w Google News
PODZIEL SIĘ:
KATEGORIE: