Zakup mieszkania w czasach pandemii. Deweloperzy wprowadzają nowe rozwiązania

Redakcja
Redakcja

Data publikacji: 06.04.2020, Data aktualizacji: 17.09.2021

2 minuty czytania

Średnia ocen 4/5 na podstawie 85 głosów

Zakup mieszkania w czasach pandemii. Deweloperzy wprowadzają nowe rozwiązania
Sprawdzamy, jak deweloperzy pomagają klientom w zakupie mieszkania. Czytaj na RynekPierwotny.pl!

Ostatnie tygodnie to trudny czas dla wielu branż, w tym także dla deweloperów mieszkaniowych. Kto jeszcze na początku tego roku pomyślałby, że standardowe formy sprzedaży jak chociażby dni otwarte, targi mieszkaniowe czy po prostu spotkania z klientami w biurze sprzedaży będą niemożliwe? Niewielu z nas. A jednak – stało się. Pandemia koronawirusa zupełnie przeorganizowała pracę całej branży deweloperskiej.

Portal RynekPierwotny.pl postanowił sprawdzić, na jakie udogodnienia w tym czasie mogą liczyć klienci chcący zakupić mieszkanie.

Z tego artykułu dowiesz się m.in.:

  • jak deweloperzy radzą sobie z pandemią
  • jakie udogodnienia przygotowali dla klientów
  • jak będzie wyglądała sprzedaż mieszkań po pandemii 

Nowe technologie w służbie deweloperom

Firmy deweloperskie, tak jak wiele innych w Polsce, ze względów bezpieczeństwa i w związku ze stanem epidemiologicznym w większości zamknęły swoje biura i zdecydowały się na pracę zdalną z klientem. Było to możliwe, ponieważ już wcześniej deweloperzy mieszkaniowi zaprzyjaźnili się z nowymi technologiami, które wykorzystują do promocji swoich projektów. Przykładem mogą być wirtualne spacery, projekty 3D lokali lub chaty internetowe.

Większość z nich od dawna posiadała profesjonalne strony internetowe zbudowane tak, aby klienci intuicyjnie mogli z nich skorzystać. W dość krótkim czasie zorganizowano również spotkania w formie wideorozmowy, które stały się namiastką kontaktu twarzą w twarz z klientem i pozwoliły na łatwiejsze prezentowanie oferty.

Być tam, gdzie są klienci

Przejrzystość i funkcjonalność to pożądane cechy nie tylko w przypadku stron internetowych, ale również social mediów. Klienci wybierali tę formę komunikacji z firmami na długo przed wybuchem pandemii, w głównej mierze oczekując szybkiej reakcji. Tym bardziej cieszy fakt, że wielu deweloperów prowadzi swoje media społecznościowe, a nawet zakłada osobne konta konkretnym inwestycjom, dbając w ten sposób o swoją wiarygodność i wizerunek.

Aktualna sytuacja uświadamia nam, jak wiele zyskujemy, korzystając z nowoczesnych technologii. Dlatego jeszcze mocniej stawiamy na portale społecznościowe. – podkreśla Piotr Łopatka, Członek Zarządu Proxin Investment.

Przemyślany profil społecznościowy to duży atut, jednak równie istotna jest jego odpowiednia obsługa. Media społecznościowe kojarzone są z aktualnością i szybkością znalezienia potrzebnych klientowi informacji. Wiedzą to deweloperzy, dlatego w prowadzeniu konta stawiają przede wszystkim na dyspozycyjność, a także na szybkie odpowiadanie na zapytania.

Siła portali ogłoszeniowych

Oprócz coraz większego nacisku na media społecznościowe, deweloperzy nie zapominają też o portalach ogłoszeniowych, wiedząc, że chętnie korzystają z nich osoby poszukujące własnego M. Oprócz przejrzystego prezentowania ofert, portale te oferują także możliwość prześledzenia układu pomieszczeń, dokonania wstępnej rezerwacji, a przede wszystkim dostarczenia wartościowych zapytań od klientów. Dzieje się to m.in. dzięki takim udogodnieniom, jak Znajdziemy za Ciebie, które pomagają klientom znaleźć idealnie dopasowane do ich potrzeb mieszkanie.

Kolejne udogodnienia

Wielu deweloperów pozwala w obecnym czasie na w pełni digitalową rezerwację nieruchomości, kolejni decydują się również na podpisywanie umów rezerwacyjnych bez wychodzenia z domu. Tego typu rozwiązanie jest na razie dostępne w Marvipolu, który wdrożył te udogodnienie we współpracy z platformą Autenti, a także w Echo Investment, który z kolei razem z firmami Asseco Data Systems i Samsung Electronics Polska, postawił na system wykorzystujący m.in. biometrię.

Kolejnym udogodnieniem, na jakie mogą liczyć nabywcy jest gwarancja obecnej ceny czy też preferencyjny system płatności. Dzięki takiemu rozwiązaniu klient przy zawieraniu umowy przedwstępnej wpłaca jedynie niewielką część zobowiązania. Pozostałą kwotę można uiścić dopiero przy podpisaniu umowy. Na takie udogodnienia zdecydował się m.in. deweloper RED Park.

Sprzedaż mieszkań po pandemii

Przejście większości firm na system pracy zdalnej z pewnością zostawi ślad zarówno w zachowaniu, jak i w oczekiwaniach klientów. Społeczna izolacja, mimo że wymusiła na branży zmianę dotychczasowych przyzwyczajeń sprzedażowych czy też promocyjnych, wyznaczy nową jakość w obsłudze klienta i  będzie motywacją do wprowadzenia wielu nowych rozwiązań.

 
Redakcja
Redakcja

Redakcja portalu RynekPierwotny.pl dba o to, by treści ułatwiły Ci proces poszukiwań nowego mieszkania i pomogły po zakupie.

Subskrybuj RynekPierwotny.pl w Google News

PODZIEL SIĘ:

OCEŃ ARTYKUŁ:

Komentowanie dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników.

    Artykuły powiązane

    Regionalne

    Rynek nieruchomości

    Wiadomości

    Wnętrza

    Inne

    Udostępnij
    Twoja przeglądarka nie jest obsługiwana

    Nowa odsłona RynkuPierwotnego została stworzona w oparciu o najnowsze technologie zapewniające szybsze działanie serwisu i maksymalne bezpieczeństwo. Niestety, Twoja aktualna przeglądarka nie wspiera tych technologii.

    Sugerujemy pobranie najnowszej wersji jednej z poniższych wyszukiwarek: