Wiadomości mieszkaniowe

Mission Public Relations

Mission Public Relations

Regionalne - Poznań - Nieruchomości

Oddaj swój głos!

Lato deweloperom niestraszne

Dawniej lato było dla deweloperów zwiastunem stagnacji na rynku nieruchomości. Wakacyjne przerwy urlopowe sprawiały, że klienci nie przejawiali zainteresowania ofertami rynku mieszkaniowego. Ostatnie lata pokazują, że ta tendencja ulega zmianie. Co zatem podtrzymuje stały dialog pomiędzy deweloperami a ich potencjalnymi klientami?

Lato deweloperom niestraszne

Łatwość dostępu do Internetu sprawiła, że urlopowy wyjazd nie wiąże się już z całkowitym oderwaniem od rzeczywistości. Zmianie uległ obraz współczesnego wczasowicza. Wraz z najbliższymi towarzyszą mu bowiem smartphone, tablet bądź notebook. Pełnią one nie tylko funkcję rozrywkową, sprawdzają się też jako nośniki informacji. Deweloperzy, świadomi znaczenia zaistniałych zmian, wykorzystują Internet jako narzędzie komunikacji z klientami.

- Wiele zgłaszających się do nas osób, przed wizytą w biurze sprzedaży, zapoznaje się z ofertą dostępną na naszej stronie internetowej. - potwierdza Agata Nowaczyk z firmy Ekonbud-Fadom. - Dzięki Internetowi przeglądanie rynku mieszkań może odbywać się niemal w każdym miejscu, co jest dla klientów bardzo wygodne. - zaznacza. Nowe technologie są także pożyteczne dla osób dopiero  rozważających zakup mieszkania lub tych, które doglądają postępów na budowie zakupionej  nieruchomości.

- Internet ułatwia nam komunikację i wizualizację naszych działań w obrębie inwestycji. - stwierdza Tomasz Palacz, prezes zarządu Planetbud Development. - Staramy się średnio co tydzień wprowadzać na naszej stronie internetowej nowe informacje i zdjęcia ukazujące postępy w pracach budowlanych. - dodaje. Nieograniczony dostęp do informacji sprawia, że potencjalni nabywcy to osoby mocno rozeznane w ofercie mieszkaniowej poszczególnych deweloperów.

- Klienci przychodzą do naszego biura z bardzo dużą wiedzą odnośnie inwestycji i jej otoczenia. Dokładnie znają m.in. rzuty mieszkań i liczbę zajętych oraz wolnych lokali. - potwierdza Tomasz Wnuk, dyrektor generalny spółki Łacina-Dom, która zrealizowała inwestycję Malta Fountain na poznańskiej Polance.

„MdM” napędza rynek

Letni sezon urlopowy charakteryzował się na ogół niższym popytem na mieszkania na tle reszty roku. Lipiec br. ukazuje jednak, iż rynek nieruchomości ma się naprawdę dobrze. Dużą rolę w tym procesie odegrał, oprócz technologii, także rządowy program „Mieszkanie dla Młodych”.

- Ponad 80% naszych klientów stara się lub będzie się starać o dofinansowanie z rządowego programu. - stwierdza Krzysztof Krzyżaniak, współwłaściciel KM Building. - Dzięki niemu, wizja własnego domu czy mieszkania stała się bardziej realna.  - zaznacza. Tendencja ta znacząco wpłynęła na rozwój koniunktury na rynku deweloperskim.

Jest to pozytywny impuls dla inwestorów. -  „MdM” znacząco napędza popyt na rynku nieruchomości, dzięki czemu możemy realizować kolejne etapy naszych inwestycji. - przyznaje Magdalena Czuryńska, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w spółce Twoje M, działającej w Plewiskach.

Sezon urlopowy to także dobry moment na szczegółowe zapoznanie się z wybraną nieruchomością, i jej najbliższym otoczeniem. To również dobra pora na finalizację transakcji zakupu. - Wiemy, że nasi klienci wykorzystują dni urlopowe na wnikliwe przeanalizowanie naszej oferty. A dzięki temu, że nasz budynek jest już gotowy i po odbiorze, dużo czasu poświęcają na obejrzenie kilku mieszkań, poznanie obiektu i jego najbliższego otoczenia czy  istniejącej infrastruktury. - mówi Marlena Zapalska ze spółki Proxin Ogrody, finansującej inwestycje Nowe Ogrody.

Deweloperzy gotowi na jesień

Schyłek lata to dla deweloperów także okres przygotowań do jesiennego wzrostu popytu na nieruchomości. Tegoroczne letnie ożywienie na rynku to zapowiedź jeszcze gorętszej jesieni.

Zbliżające się Targi Mieszkaniowe (6 – 7 września br.) wskażą, jakich nowych inwestycji deweloperskich mogą spodziewać się potencjalni klienci. Już teraz wiadomo, że na poznańskim Dębcu wybudowany zostanie drugi z czterech budynków mieszkalnych firmy RED - Real Estate Development. Stawiamy na nowoczesny projekt architektoniczny. Mieszkania z obszernym tarasem, balkonem, loggią, a nawet z ogródkiem to tylko część naszej oferty. - ujawnia Roma Pikulska, marketing manager firmy Red Park.

Tegoroczne lato, pomimo sprzyjającej aury urlopowej, okazało się być dla deweloperów czasem aktywnych relacji z klientami. Biura sprzedaży nie narzekały na brak zainteresowania i odnotowały wzrost sprzedaży w porównaniu z latami ubiegłymi. Ożywienie na rynku nieruchomości świadczy o tym, że postęp technologiczny znacząco wpływa na przepływ informacji i czyni wakacje równie udanym okresem w procesie sprzedaży. 

Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami z rynku pierwotnego,
polub nasz fanpage Mieszkaniowe Inspiracje

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij go!

Dodaj komentarz

Komentowanie dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników.
Pola oznaczone gwiazdką * są obowiązkowe.

0 Komentarzy