Przedsięwzięcia deweloperskie - jak są wyróżniane?

Data publikacji: 08.07.2021, Data aktualizacji: 08.07.2021
Średnia ocen 5/5 na podstawie 1 głosu
:format(jpg)/articles/gallery/image/9474/aleja-slowianska_e577ba.jpg)
Niższe ceny na niektóre mieszkania, preferencyjne systemy płatności, gratisy, a nawet designerskie murale i fotowoltaika – to sposoby na wyróżnienie inwestycji deweloperskich i zachęcenie klientów do zakupu. Popyt na nowe nieruchomości jest wprawdzie wysoki, ale wciąż można znaleźć wiele ofert, które kuszą promocjami.
Czy warto skorzystać? Sprawdźmy!
Z tego artykułu dowiesz się m.in.:
- w jaki sposób inwestorzy wyróżniają budowane inwestycje
- na jakiej inwestycji pojawił się mural
- w jakim projekcie deweloperskim można nabyć parking w cenie mieszkania
Niższa cena
Promocyjnych cen za m2 mieszkania lub domu można się spodziewać najczęściej na początku lub na końcu komercjalizacji inwestycji, czyli w ramach przedsprzedaży lub wyprzedaży ostatnich mieszkań. Czasami promocje cenowe dotyczą także konkretnych lokali z uwagi na ich usytuowanie w budynku względem stron świata, metraż lub kondygnację. Przykładem może być inwestycja Ursus Nova w Warszawie, gdzie deweloper oferuje mieszkania dwupokojowe w cenie od 8300 zł za m2 lub Nowy Bańgów w Siemianowicach Śląskich – tu obowiązuje sezonowy szok cenowy od 4900 zł za m2. Podobnie jest w II etapie inwestycji Twoja Dolina w Katowicach – promocja obejmuje mieszkania i lokale, które są dostępne w cenie netto od 5250 zł za m2.

Rabat wciąż kusi
Okazją do udzielania rabatów mogą być specjalne okoliczności, np. jubileusz firmy, albo wyjątkowe okresy w roku, np. święta czy wakacje. Deweloperzy wciąż kuszą rabatami, bo to sposób na szybszą sprzedaż i pozyskanie kapitału na kolejne inwestycje. Wakacyjną promocję mieszkań i rabat nawet do 32 tys. zł mogą zyskać kupujący mieszkania na Aura Towers w Bydgoszczy. Najczęściej oferty rabatowane są ograniczone czasowo, np. do końca miesiąca lub ilościowo, np. do wyczerpania puli mieszkań. Promocja miesiąca obowiązuje np. dla Jerozolimska Kraków i polega na sprzedaży mieszkań dwu- i czteropokojowych taniej nawet do 30 tys. zł. Oferta jest ważna tylko do końca lipca. Inny przykład to Aleja Słowiańska w Warszawie, gdzie do lokali mieszkalnych można kupić miejsce parkingowe za 50 proc. ceny, a w III etapie Myśliborskiej w Warszawie można uzyskać rabat 15 tys. zł na wybrane mieszkania.
Płatność w dwóch częściach
Jedną z korzystnych metod finansowania zakupu nieruchomości jest płatność 10/90 lub 20/80. W tym systemie za mieszkanie płaci się w dwóch ratach: 10 proc. lub 20 proc. ceny przy podpisaniu umowy deweloperskiej, a pozostałą kwotę przed odbiorem kluczy. To bardzo korzystny harmonogram płatności dla kupującego, bo pozwala uniknąć części kosztów kredytowych, albo – w przypadku zakupu za własne środki finansowe – angażować mniejsze kwoty w trakcie budowy.
Ponadto kupujący, którzy posiadają wkład własny mogą uruchomić niewielki kredyt na wpłatę pierwszej raty (lub całość pokryć z własnych funduszy), a pozostałe 90 proc. lub 80 proc. ceny skredytować dopiero po zakończeniu budowy i nie płacić rat odsetkowych podczas wypłaty transz, czyli często przez kilkanaście miesięcy. Przykładem inwestycji, dla której deweloper oferuje harmonogram płatności 20/80 jest Nowa Lipska w Krakowie.

Parking w cenie mieszkania
Innym, równie często stosowanym sposobem wyróżnienia oferty jest dodatkowa korzyść w cenie mieszkania. I w tym przypadku najczęściej taka możliwość jest ograniczona w czasie lub możliwa do uzyskania przy zakupie konkretnych mieszkań – czasami tych droższych, jako zachęta dla kupujących, ale często dotyczy lokali ze średniej półki cenowej i ma za zadanie przyspieszyć sprzedaż.
Szukaj nieruchomości
Warszawa
mazowieckie, Warszawa
12999 ofert
Wrocław
dolnośląskie, Wrocław
6893 oferty
Kraków
małopolskie, Kraków
5736 ofert
Poznań
wielkopolskie, Poznań
5004 oferty
Łódź
łódzkie, Łódź
3437 ofert
Dla przykładu, w II etapie Lokum Vena we Wrocławiu wybrane apartamenty są dostępne z miejscem postojowym w cenie. Z kolei w ramach V etapu inwestycji Park Leśny Rembertów w Warszawie udzielany jest rabat w wysokości 5 tys. zł na miejsce w garażu podziemnym dla mieszkań dwu- i trzypokojowych.
Sztuka nie tylko na murach
Sposobem na wyróżnienie inwestycji są nie tylko zniżki, rabaty i promocje. Deweloperzy starają się zwrócić uwagę kupujących także niebanalną architekturą, a nawet dziełami sztuki. Murale są obecne na polskich osiedlach od lat, ale wydaje się, że ich złoty wiek dopiero nadejdzie. Stanowią ciekawy element przykuwający wzrok przechodniów i atrakcję w przestrzeni osiedla dla mieszkańców. W 2020 roku wielkoformatowe murale pojawiły się np. na budynkach Atelier Praga 2 oraz Stalowa 39 na Pradze-Północ w Warszawie.
W obu przypadkach stanowią nawiązanie do historii miejsca, w którym powstały. Mural na Atelier Praga 2 przedstawia ulicznego grajka z akordeonem, ale… do góry nogami. Autorem malowidła jest Mateusz Kołka, znany i doceniony polski ilustrator. Mural na Stalowej 39 także odnosi się do tradycji warszawskiej Pragi – przedstawia on geometryczne wyobrażenie dawnego, kultowego targowiska zwanego przez mieszkańców Bazarem Pachulskiego i Domańskiego. Jego autorem jest Daniel „Chazme” Kaliński.
Deweloperzy stosują także inne dekoracje wizualne. Przykładem jest projekt Bouygues Immobilier na osiedlu Perspective – Wille Miejskie we Wrocławiu, gdzie przewodnim elementem graficznym jest designerski liść dębu, który pojawia się na korytarzach, balustradach balkonów i w kilku innych miejscach. Z kolej w ukończonym niedawno budynku Centreville zastosowano logo w kształcie serca, jako symbol lokalizacji budynku w centrum miasta. Poza tym w Centreville jedną z wewnętrznych ścian zdobi sporych rozmiarów grafika – mapa przedwojennego Wrocławia.

Technologia przyciąga
Udogodnienia związane z nowymi technologiami, które pozwalają zaoszczędzić czas i pieniądze, to kolejny sposób na wzbudzenie zainteresowania klientów. Deweloperzy sięgają po rozwiązania z kategorii smart home i technologie, które pozwala na realne oszczędności energii.
Przykładem mogą być Wrocławskie Wojszyckie Alejki. Atutem etapu drugiego, a zarazem nowością w całym projekcie, jest system Smart House oferowany w cenie każdego mieszkania. To inteligentny system do zarządzania multimediami, monitoringiem i oświetleniem, dzięki któremu można m.in. zmniejszyć zużycie energii elektrycznej, a tym samym wspomagać środowisko i jednocześnie obniżyć rachunki za prąd nawet o 30 proc. A kolei na dachu budynków zostaną zamontowane panele fotowoltaiczne, dające ekologiczną energię do oświetlania wewnętrznych części wspólnych, które zostaną wyposażone w energooszczędne oświetlenie LED. To kolejne sposoby na niższe rachunki.

Co wybrać?
Zachęty deweloperów to jedno, a własne preferencje i oczekiwania to drugie. Z pewnością rabaty i udogodnienia nie są kluczowym argumentem decydującym o wyborze konkretnego mieszkania, ale mogą przechylić szalę w przypadku trudności w podjęciu decyzji. Warto pamiętać, że warunki zaproponowane przez dewelopera – także cenę mieszkania – można negocjować i czasami podczas tych rozmów uzyskać dodatkowe korzyści.

Dziennikarz, redaktor, copywriter. Publikuje na łamach magazynów i portali branżowych. Zafascynowana SEO i content marketingiem. Z branżą deweloperską związana od ponad 10 lat – jako autor tekstów eksperckich i poradników na potrzeby promocji inwestycji mieszkaniowych.
Subskrybuj rynekpierwotny.pl w Google News
PODZIEL SIĘ:
KATEGORIE: