Wiadomości mieszkaniowe

Redakcja

Biuro prasowe - Nieruchomości - Wiadomości

9 kwietnia 2020

Oddaj swój głos!

Średnia ocen 4/5 na podstawie 66 głosów

Zakup mieszkania bez wychodzenia z domu? To możliwe

Dowiedz się jak kupić mieszkanie, nie wychodząc z domu! Sprawdzamy jakie zmiany wprowadzają deweloperzy.

Zakup mieszkania bez wychodzenia z domu? To możliwe

Zakup nieruchomości to jedna z ważniejszych decyzji, którą poprzedza szereg przygotowań. Aby towarzyszące mu emocje były wyłącznie pozytywne i zakup własnego M sprawiał radość, musimy mieć gwarancję bezpieczeństwa transakcji. Szczególnie w aktualnej sytuacji, gdy w obliczu zagrożenia epidemicznego jesteśmy zmuszeni do pozostania w zaciszu domowym. Czy zakup mieszkania online to trend, który zdominuje branżę nieruchomości? Podpowiadamy.

Nikogo nie dziwi już dzisiaj rosnąca popularność zakupów przez internet. W sieci spędzamy coraz więcej czasu i nic nie wskazuje na to, aby ta tendencja miała ulec zmianie. Online już nie tylko czytamy wiadomości czy komunikujemy się z innymi, ale również robimy zakupy w wirtualnej przestrzeni. Jak wynika z raportu  “E-commerce w Polsce 2019. Gemius dla e-Commerce Polska”, odsetek Polaków kupujących online rośnie z roku na rok coraz bardziej dynamicznie. Spośród 27,5 mln internautów, 62% przynajmniej raz dokonało zakupu w sieci. I choć wirtualny koszyk zdominowany jest przez odzież oraz książki, nieruchomości mają szansę w niedługim czasie dołączyć na podium zestawienia. Wszystko za sprawą oryginalnych kampanii reklamowych deweloperów. 

Bezpieczniej w sieci

Polski rynek nieruchomości zaczyna odczuwać skutki pandemii koronawirusa. Wprowadzony stan zagrożenia epidemicznego i zwiększająca liczba zachorowań - nie stanowią zachęty do zakupu mieszkania czy domu. Jednak nowatorskie rozwiązania, oferowane przez deweloperów, mają szansę zmienić obecną tendencję, wyznaczając nowe kierunki działania.

Jakie udogodnienia dla klientów są wprowadzane? Biura sprzedaży nadal sprawnie funkcjonują, prezentując oferty m.in. za pośrednictwem wirtualnych spacerów 3D. Samodzielnie możemy obejrzeć inwestycję oraz dokładnie prześledzić układ pomieszczeń na portalu RynekPierwotny.pl lub stronach internetowych deweloperów. A to wszystko o dowolnej porze, bez konieczności wychodzenia z domu.

zakupy przez internet

Poszukiwania najlepszej oferty

Internetowe serwisy i przeglądarki otwierają przed nami szereg możliwości -  zbierają i porównują duże ilości danych na temat cen i dostępnych ofert, ułatwiając tym samym podjęcie ostatecznej decyzji. Tysiące ogłoszeń umieszczonych na portalach można dowolnie filtrować po istotnych dla nas kategoriach. Kiedy wybierzemy już te, które nas najbardziej interesują, zaczynamy surfować po stronach deweloperów. Zdecydowana większość z nich zawiera kluczowe informacje o inwestycji - zaletach, lokalizacji, galerię zdjęć i rzuty mieszkań. Zapoznać możemy się również z dorobkiem i historią danego dewelopera. Gdy mamy już pewien pogląd, jakie mieszkania nas interesują, czas na kolejny krok.

Wizyta online w biurze sprzedaży

W sytuacji, kiedy jesteśmy uziemieni w domu, w nieco lepszej pozycji znajdują się inwestorzy, którzy już wcześniej wdrożyli nowoczesne narzędzia komunikacji z Klientami. Deweloperzy wprowadzają możliwość odbycia wideo rozmów, podczas których możemy porozmawiać z dedykowanymi specjalistami. Odpowiedzą oni na nasze pytania, rozwieją wszelkie wątpliwości, opowiedzą o inwestycji, a także zaprezentują makietę czy wizualizacje. Warto wykorzystać możliwości, jakie daje internet na wybranie nowej, wymarzonej przestrzeni życiowej.

Mamy bardzo wymagających i zajętych Klientów, wielu z nich często przebywa w innym mieście czy kraju podczas podejmowania decyzji o nabyciu mieszkania i podpisywania umowy rezerwacyjnej. Zatem już od lat Moderna wdraża narzędzia, jakie w procesie marketingu i sprzedaży daje Internet, np. filmiki przedstawiające nasze realizacje, prezentację bieżącej oferty online czy zdalne podpisywanie umów rezerwacyjnych. Dlatego teraz jesteśmy przygotowani, by zabrać Klientów w merytoryczną podróż po naszych inwestycjach online – mówi Ewa Załęgowska-Boguszewicz, Dyrektor Sprzedaży w Moderna Holding.

Ostatnio dodatkowo wprowadziliśmy videorozmowy przez WhatsApp’a czy Skype’a, podczas których prezentujemy m.in. makiety w czasie rzeczywistym - dodaje.

Wojciech Duda, wiceprezes Duda Development, wymienia usprawnienia, jakie zostały wprowadzone w biurach sprzedaży jego firmy:

- spotkania z konsultantkami odbywają się online i telefonicznie;

- wszystkie dokumenty rezerwacyjne dostarczane są zdalnie;

- na oglądanie tych lokali, w których możliwe są oględziny, umawiamy klientów indywidualnie, z odstępem wystarczającym na dokładne wywietrzenie pomieszczenia i zdezynfekowanie klamek oraz innych elementów;

- klienci mogą albo bezkontaktowo odebrać klucz, albo uzyskać dostęp do otwartego wcześniej lokalu;

- podczas oględzin zdalnie towarzyszyć będą klientom specjaliści i specjalistki firmy;

- spotkanie z notariuszem odbędzie się w minimalnym składzie, bez czekania w poczekalni;

- na życzenie na każdym etapie dostarczone zostaną środki ochronne: rękawiczki, maseczka, żel antybakteryjny;

- na bieżąco zajmujemy się też edukowaniem klientów poprzez rozmowy online ze specjalistami z branży. Przygotowaliśmy cykl filmów #zachowaj_dystans, publikowany na naszym blogu i w social mediach. W najbliższym czasie opublikujemy także spacery online po wybranych mieszkaniach w naszych inwestycjach.

Rezerwacja online

Jeżeli już zdecydowaliśmy się na wymarzony apartament, możemy go zarezerwować online. Najczęściej rezerwacja następuje poprzez podpisanie umowy rezerwacyjnej i odesłanie jej w formie skanu do dewelopera. Następnie wystarczy przelać opłatę rezerwacyjną na wskazane przez dewelopera konto. Warto przy okazji ustalić z deweloperem dogodny termin podpisania umowy deweloperskiej. A co w sytuacji, gdy klient nie ma możliwości wydrukowania umowy i wykonania skanu?

W takim wypadku w Modernie stosujemy rozwiązania, które pozwalają na autoryzację dokumentów i zawieranie umów przez internet, bez konieczności drukowania i skanowania przez Klienta. Rozwiązania takie mają również dodatkowy walor – są ekologiczne – informuje Ewa Załęgowska-Boguszewicz, Dyrektor Sprzedaży w Moderna Holding.

Po podpisaniu umowy rezerwacyjnej i dokonaniu opłaty rezerwacyjnej przelewem, klient ma z naszej strony gwarancję nabycia mieszkania. W umowie rezerwacyjnej jest wskazany termin, w którym powinna być podpisana umowa deweloperska. W bieżącej sytuacji uzgadniamy te terminy indywidualnie - dodaje.

Tego typu rozwiązanie jest również dostępne w Marvipolu, który wdrożył te udogodnienie we współpracy z platformą Autenti, a także w Echo Investment, który z kolei razem z firmami Asseco Data Systems i Samsung Electronics Polska, postawił na system wykorzystujący m.in. biometrię.

Umowa deweloperska

I tu kończy się onlinowa przygoda. Czekamy na podpisanie umowy deweloperskiej, która wymaga osobistego stawienia się w kancelarii notarialnej. Ustalając indywidualny termin z deweloperem, możemy spokojnie poczekać na złagodzenie restrykcji związanych z obowiązkiem pozostawania w zaciszu domowym. W przypadkach pilnych dla Klientów, notariusze przeprowadzają podpisywanie umów w kancelariach z zachowaniem wszelkich środków ostrożności. Wprowadzone przez rząd procedury bezpieczeństwa chronią zarówno notariusza, jak i Klientów. 

Deweloperzy, stawiając czoła obecnej sytuacji, prześcigają się w pomysłach, jak zachęcić klientów do zakupu nieruchomości. Jakie kampanie zasługują na szczególne uznanie? 

Być tam, gdzie są klienci

Przejrzystość i funkcjonalność to pożądane cechy nie tylko w przypadku stron internetowych, ale również social mediów. Klienci wybierali tę formę komunikacji z firmami na długo przed wybuchem pandemii, w głównej mierze oczekując szybkiej reakcji. Tym bardziej cieszy fakt, że wielu deweloperów prowadzi swoje media społecznościowe, a nawet zakłada osobne konta konkretnym inwestycjom, dbając w ten sposób o swoją wiarygodność i wizerunek.

Aktualna sytuacja uświadamia nam, jak wiele zyskujemy, korzystając z nowoczesnych technologii. Dlatego jeszcze mocniej stawiamy na portale społecznościowe. – podkreśla podkreśla Piotr Łopatka, Członek Zarządu Proxin Investment.

Przemyślany profil społecznościowy to duży atut, jednak równie istotna jest jego odpowiednia obsługa. Media społecznościowe kojarzone są z aktualnością i szybkością znalezienia potrzebnych klientowi informacji. Wiedzą to deweloperzy, dlatego w prowadzeniu konta stawiają przede wszystkim na dyspozycyjność, a także na szybkie odpowiadanie na zapytania.

#ZostanWdomu

Grupa Murapol, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, umożliwia zainteresowanym zakupem mieszkania jego rezerwację za pośrednictwem sieci. “Kup mieszkanie w Murapolu bez wychodzenia z domu” to nietuzinkowa kampania, mająca na celu zwiększenie bezpieczeństwa przyszłych mieszkańców, już od pierwszego etapu transakcji.

Klienci, poza kontaktem mailowym i telefonicznym, otrzymali możliwość połączenia wideo z doradcą. Następuje to przy wykorzystaniu łatwej w obsłudze aplikacji, której użycie nie wymaga żadnych instalacji. Termin wideo-rozmowy zostaje wcześniej umówiony z klientem na dogodną dla niego porę, a w trakcie jej trwania zostaje mu przedstawiona, poza ofertą mieszkaniową, procedura umożliwiająca zdalne zawarcie umowy rezerwacyjnej

Drzwi Otwarte Online

Również Miasteczko Siewierz Jeziorna, 21 marca zorganizowało Dzień Otwarty, jednak uwaga - w nowej, internetowej odsłonie. Dom, mieszkanie czy działkę, można było kupić bez wychodzenia z domu. Umowa rezerwacyjna mogła zostać podpisana w domu i odesłana kurierem. Ponadto, dla nowych właścicieli deweloper w prezencie dorzucił projekt łazienki.  

Nawet w dobie pandemii istnieje szereg rozwiązań, zwiększających bezpieczeństwo osób zainteresowanych zakupem mieszkania czy domu. Warto z nich korzystać. 

Siła portali ogłoszeniowych

Oprócz coraz większego nacisku na media społecznościowe, deweloperzy nie zapominają też o portalach ogłoszeniowych, wiedząc, że chętnie korzystają z nich osoby poszukujące własnego M. Oprócz przejrzystego prezentowania ofert, portale te oferują także możliwość prześledzenia układu pomieszczeń, dokonania wstępnej rezerwacji, a przede wszystkim dostarczenia wartościowych zapytań od klientów. Dzieje się to m.in. dzięki takim udogodnieniom, jak Znajdziemy za Ciebie, które pomagają klientom znaleźć idealnie dopasowane do ich potrzeb mieszkanie.

Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami z rynku pierwotnego,
polub nasz fanpage Mieszkaniowe Inspiracje

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij go!

Dodaj komentarz

Komentowanie dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników.
Pola oznaczone gwiazdką * są obowiązkowe.

1 Komentarz

  • HW|29 marca 2020, 23:13