Twoja przeglądarka nie jest obsługiwana

Nowa odsłona RynkuPierwotnego została stworzona w oparciu o najnowsze technologie zapewniające szybsze działanie serwisu i maksymalne bezpieczeństwo. Niestety, Twoja aktualna przeglądarka nie wspiera tych technologii.

Sugerujemy pobranie najnowszej wersji jednej z poniższych wyszukiwarek:

[SONDA] Jak duży wpływ na zakup nieruchomości ma organizacja dni otwartych?

Redakcja
Redakcja

Data publikacji: 11.05.2018, Data aktualizacji: 22.10.2024

8 minut czytania

Średnia ocen 5/5 na podstawie 1 głosu

[SONDA]  Jak duży wpływ na zakup nieruchomości ma organizacja dni otwartych?
Możliwość obejrzenia lokali pokazowych, rabaty oraz dodatkowe gratyfikacje to tylko niektóre z korzyści, jakie czekają na osoby odwiedzające dni otwarte u deweloperów. W jakim stopniu bonusy wpływają na wzrost zainteresowania potencjalnych klientów do spotkania z deweloperem i zakupu nieruchomości? Zachęcamy do lektury naszej sondy deweloperskiej!

Z tego artykułu dowiesz się m.in.:

  • którzy deweloperzy organizują dni otwarte
  • jakie są zalety tego typu wydarzeń
  • czy osoby szukające mieszkań chętnie uczestniczą w dniach otwartych 

Nikodem Iskra, prezes zarządu Murapol S.A.

Bazując na dotychczasowym doświadczeniu, zebranym podczas organizowanych dni otwartych w całej Polsce, widzimy, że są one bardzo skutecznym narzędziem sprzedaży i cieszą się dużym zainteresowaniem potencjalnych klientów. Z jednej strony to dla nich świetna okazja by odwiedzić inwestycję, w której planują zamieszkać, przyjrzeć się z bliska zastosowanym rozwiązaniom architektonicznym oraz terenowi, na którym powstaje budynek.

W trakcie organizowanych przez nas eventów, dzięki wykorzystaniu najnowszej technologii, mogą wirtualnie pospacerować po inwestycjach, które są jeszcze w trakcie budowy oraz zobaczyć przykładowe aranżacje mieszkań. Z drugiej strony istotnym argumentem udziału w dniach otwartych dla klientów są także każdorazowe promocje, jak i indywidualne wsparcie doradców, z którego mogą skorzystać podczas eventów. Na tego typu wydarzenia wybierają się przede wszystkim osoby zdecydowane na zakup mieszkania, a udział w nich nierzadko kończy się jego finalizacją.

Czy warto chodzić na dni otwarte u deweloperów? czytaj

 

Andrzej Gutowski, członek zarządu, dyrektor sprzedaży i marketingu Ronson Development

Z naszych obserwacji wynika, że organizacja dni otwartych w znaczącym stopniu przekłada się na przyszły zakup nieruchomości. Jest to bowiem idealna okazja, żeby lepiej przyjrzeć się swojemu wymarzonemu mieszkaniu oraz skorzystać z atrakcyjnych ofert cenowych, obowiązujących wyłącznie w tych dniach.

Ponadto, podczas dni otwartych klienci mają również możliwość konsultacji z doradcą kredytowym czy podwykonawcami, np. przedstawicielem firmy wykończeniowej. Ronson organizuje dni otwarte podczas weekendów, tak aby nasi klienci mogli na spokojnie zapoznać się z przygotowanymi ofertami.

 

 

Mateusz Juroszek, Wiceprezes ATAL S.A.

ATAL nie organizuje dni otwartych. 

Małgorzata Ostrowska, członek zarządu i dyrektor pionu marketingu i sprzedaży w J.W. Construction Holding SA.

Klienci bardzo chętnie uczestniczą w organizowanych przez J.W. Construction dniach otwartych, ponieważ mogą wtedy wejść na teren inwestycji i zobaczyć „na żywo” to, co do tej pory oglądali jedynie w katalogach podczas spotkań w biurze handlowym.

Możliwość obejrzenia inwestycji, poznania jej zalet ma bardzo duży wpływ na późniejszą decyzję o zakupie mieszkania. Podczas takich dni czasami jest również możliwość skonsultowania swojej zdolności kredytowej z naszymi doradcami, czy projektu aranżacji wnętrz.

 

 

Eryk Nalberczyński, Dyrektor ds. Sprzedaży Lokum Deweloper

Dni otwarte zawsze są atrakcją dla osób poszukujących mieszkania. Takie wydarzenia zawsze przyciągają na nasze osiedla bardzo wielu zainteresowanych, z których część decyduje się na zakup. Ważne jednak, by oferta prezentowana podczas dnia otwartego była szeroka i odwiedzający mieli możliwość wyboru.

Liczą się także dodatkowe atrakcje jak prezentacja zaaranżowanych mieszkań wzorcowych czy zabawy dla dzieci. Po każdym takim evencie obserwujemy zwiększenie zainteresowania osiedlami, wzrasta ilość zapytań i podpisanych umów. Trzeba jednak pamiętać, że dzień otwarty jest organizowany dopiero wtedy, gdy można beż żadnego ryzyka wprowadzić klientów na realizowane osiedle. Jest to zazwyczaj możliwe na zaawansowanym etapie prac.

Na naszych inwestycjach często jednak zdarza się, że zanim możemy zaprosić gości do bezpiecznego wejścia na budowę, większość powstających mieszkań jest już sprzedana.

 

Luiza Grącka, koordynator sprzedaży w Skanska Residential Development Poland

Klienci chętnie przychodzą na dni otwarte, ponieważ wiążą się one niemal zawsze z pewnymi gratyfikacjami. Organizując dni otwarte – przedstawiamy klientom okolicznościową promocję, dotyczącą interesujących ich inwestycji.

Są to bonusy w cenie mieszkania, zmiana harmonogramu płatności na bardziej preferencyjny (na przykład 20:80), pakiety wykończenia wnętrz lokali w atrakcyjnej cenie. Zdarza się, że klienci czekają specjalnie na dni otwarte, tylko po to, by kupić mieszkanie, ciesząc się dodatkowymi profitami.  

 

 

Alicja Czajer-Puchalska, kierownik sekcji sprzedaży Vantage Development

Dni otwarte są ważnym sposobem komunikacji z klientem i nierzadko wpływają na ostateczne decyzje zakupowe. Jeśli potencjalny nabywca ma wątpliwości, a mieszkanie widział tylko na rzutach, to właśnie dni otwarte mogą pomóc mu w podjęciu zobowiązania, jakim jest zakup mieszkania.

Podczas spotkania na terenie inwestycji może wejść do budynku, ocenić jego standard, a przede wszystkim sprawdzić czy lokal spełnia jego oczekiwania. Pod uwagę brany jest rozkład pomieszczeń, ich ustawność (szerokość-długość pomieszczeń) i doświetlenie lokalu. Klienci mają także możliwość spokojnie porozmawiać z przedstawicielem dewelopera na miejscu i uzyskać odpowiedzi na wszystkie pytania.

 

 

Krzysztof Foder dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Bouygues Immobilier Polska

Organizacja dni otwartych jest w tej chwili jednym z najważniejszych instrumentów bezpośredniego dotarcia do potencjalnych klientów, zainteresowanych zakupem mieszkań. W mojej ocenie, bardzo ułatwiają one dotarcie z informacją o danej inwestycji do przyszłych nabywców. Są w tej chwili jednym z kluczowych instrumentów wspierających sprzedaż. Okres dni otwartych to zwykle dla firm deweloperskich czas wzmożonej sprzedaży lokali.

W Bouygues Immobilier Polska organizujemy dni otwarte najczęściej na bardzo wczesnym etapie procesu poszukiwania nabywców, kiedy inwestycja jest w planach lub już rozpoczynamy budowę. Umożliwiamy zainteresowanym obejrzenie makiet inwestycji, kontakt ze sprzedawcami oraz obejrzenie lokali w wersji 3D, z użyciem specjalnej aplikacji używanej w biurach sprzedaży.

Co bardzo istotne, w trakcie organizowanych przez nas dni otwartych istnieje także możliwość zakupu lokali z bardzo atrakcyjnym rabatem, w ramach oferty specjalnej. Drugim, niemniej ważnym instrumentem wpływającym na sprzedaż mieszkań w danej inwestycji jest także uczestnictwo w targach mieszkań. Są one także bardzo efektywną formą wsparcia sprzedaży i pozyskiwania kontaktów do potencjalnych klientów.

 

 

Monika Golec, Dyrektor ds. Marketingu i Sprzedaży firmy Budnex

Nasze doświadczenie pokazuje, że dużo bardziej efektywne jest dopasowanie się do klienta. Stąd w miejsce organizowania Dni Otwartych, kiedy to klienci dopasowują się do nas, my preferujemy model,  w którym biura sprzedaży i biura budowy mamy czynne od poniedziałku do piątku. W sytuacji gdy klient jest zainteresowany mieszkaniem, które już jest w budowie, istnieje możliwość obejrzenia go w dowolny dzień, rzecz jasna po wcześniejszym umówieniu się z naszym sprzedawcą. 

 

Marek Szmolke, prezes Grupy Deweloperskiej Start

Dni otwarte dają klientom możliwość zobaczenia układów mieszkań, standardu wykończenia, otoczenia inwestycji bez konieczności ustalenia z deweloperem konkretnego terminu prezentacji. Często korzyścią dla kupującego może być uzyskanie rabatu cenowego na wybrane mieszkania, miejsce parkingowe czy też piwnicę.

Czasem dni otwarte przyciągają nie tylko promocjami. Dla wielu osób dzień otwarty u dewelopera to także jedyna okazja, aby wejść do lokali znajdujących się w budowie, które do momentu jej zakończenia nie są dostępne dla klientów. Zdarza się, że dni otwarte organizowane są w formie pikników. Deweloperzy zapewniają najmłodszym opiekę w trakcie oglądania inwestycji przez rodziców, a po prezentacji zapraszają wszystkich na mały poczęstunek.

Plusem jest też możliwość porozmawiania o szczegółach z pracownikiem działu sprzedaży, a także doradcą finansowym, firmami, z którymi deweloper współpracuje w zakresie wykańczania mieszkań, czy też z potencjalnym sąsiadem.

 

 

Ewa Foltańska-Dubiel, prezes Grupy Deweloperskiej Geo

Organizacja dni otwartych ma duże znaczenie w inwestycjach, które z jakiegoś powodu nie zostały sprzedane w całości w momencie zakończenia budowy, to jest w inwestycjach ekskluzywnych bądź takich, w których w sprzedaży jest sporo mieszkań o dużej powierzchni (pow. 80 m).

W trakcie dni otwartych klienci oczekują dodatkowego bonusu, np. extra rabatu od ceny czy karty rabatowej do sklepów z materiałami wykończeniowymi. Poza tym dni otwarte zorganizowane tuż po zakończeniu budowy są dobrą okazją do zaprezentowania gotowego mieszkania nabywcom, którzy już dokonali zakupu.

 

 

Adrian Potoczek, Dyrektor ds. sprzedaży Wawel Service Sp. z o.o.

Niestety nie umiem odpowiedzieć na to pytanie. Jak pojawi się możliwość prezentacji klientom gotowej inwestycji to nie posiadamy już mieszkań na sprzedaż. Wszystkie mieszkania sprzedają się na etapie budowy.

 

 

Piotr Zagórski Digital Marketing Manager Nexity

W Nexity dni otwarte są najczęściej skorelowane ze startem sprzedaży. Tylko wtedy oferujemy zakup mieszkań w promocyjnych cenach, znacznie niższych niż ceny rynkowe. Przykładowo podczas ostatnich dni otwartych osiedla Next Ursus (www.nextursus.pl) mieszkanie można było nabyć nawet z 10% rabatem. Sprzedaliśmy ponad 30% mieszkań w dwa dni! 

 

Marta Zienkiewicz, specjalista ds. sprzedaży w Duda Development

Z naszego doświadczenia wynika, że dni otwarte to pożądany dodatek do innych sposobów promocji, natomiast nie są one szczególnie skuteczne w oderwaniu od działań marketingowych innego rodzaju.

Na dni otwarte rzadko przychodzą osoby przypadkowe: w ogromnej większości są to ludzie, którzy dowiedzieli się o nieruchomości z innych źródeł i często są już niemal całkowicie zdecydowani na zakup. O ile więc promowanie inwestycji bez organizowania dni otwartych ma sens, o tyle odwrotne działania nie mają racji bytu i nie przyczyniają się do zwiększenia zainteresowania wśród klientów. 

 

Dariusz Sokołowski, Prezes Zarządu Spectra Development

Dni otwarte cieszą się największą popularnością po zakończeniu budowy i oddaniu budynku do użytkowania, kiedy to kupujący może obejrzeć całą inwestycję oraz konkretne mieszkanie, którym jest zainteresowany.

 

 

Krzysztof Jabłoński, Iglica Nieruchomości

Specyfika rynku nieruchomości sprawia, że dni otwarte są w tej chwili normą. Część nabywców nie dokona zakupu bez wizyty w nieruchomości. Dotyczy to przede wszystkim apartamentów. Przestrzenność, światło, czy atrakcyjne widoki stanowią elementy przemawiające do naszych zmysłów.

Wyjątkiem są klienci inwestycyjni, którzy na wczesnym etapie budowy podejmują decyzję. Przykładem jest apartamentowiec Zyndrama w centrum Wrocławia. Jest w trakcie realizacji, a właścicieli znalazło już 60% apartamentów. Lokalizacja oraz standard premium w jednym wpływają na powodzenie sprzedaży inwestycji, bez konieczności organizacji dni otwartych.

Redakcja
Redakcja

Redakcja portalu RynekPierwotny.pl dba o to, by treści ułatwiły Ci proces poszukiwań nowego mieszkania i pomogły po zakupie.

Subskrybuj rynekpierwotny.pl w Google News

PODZIEL SIĘ:

OCEŃ ARTYKUŁ:

Komentowanie dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników.

    Artykuły powiązane

    • Towarowa 22 w Warszawie: mieszkania od Echo Investment w mini mieście

      Towarowa 22 w Warszawie: mieszkania od Echo Investment w mini mieście

      W samym centrum Warszawy, przy Rondzie Daszyńskiego, gdzie jeszcze niedawno znajdowała się galeria handlowa Jupiter, pojawia się nowy, wizjonerski projekt inwestycyjny — Towarowa 22. Ten wielofunkcyjny kompleks, zaprojektowany przez renomowaną pracownię JEMS Architekci, łączy nowoczesne mieszkania, biura i przestrzenie handlowe z zielonymi enklawami.

      20 października 2023

      Ewelina Zajączkowska-Klec

    • [SONDA] Podsumowanie i analiza 2022 r. na rynku nieruchomości mieszkaniowych

      [SONDA] Podsumowanie i analiza 2022 r. na rynku nieruchomości mieszkaniowych

      Rok 2022 jeszcze na długo pozostanie w pamięci branży deweloperskiej. Podwyżki stóp procentowych, galopująca inflacja czy też niepewność związana z wojną w Ukrainie to tylko niektóre z wyzwań, z którymi firmy musiały się mierzyć. Jak w ubiegłym roku wyglądała sytuacja na rynku nieruchomości mieszkaniowych i w jaki sposób radzili sobie z nią deweloperzy? O to portal RynekPierwotny.pl zapytał przedstawicieli największych firm deweloperskich.

      20 grudnia 2022

      Agnieszka Studzińska

    • Sprzedaż deweloperów giełdowych III kw. 2022

      Sprzedaż deweloperów giełdowych III kw. 2022

      W trzecim kwartale br. kontraktacja deweloperów mieszkaniowych notowanych na rynku podstawowym i Catalyst warszawskiej GPW pozostawała pod wpływem zdecydowanie kroczącego regresu. Czy rynek pierwotny czeka dalsze pogorszenie koniunktury sprzedażowej?

      11 października 2022

      Jarosław Jędrzyński

    • Sprzedaż deweloperów II Q 2022

      Sprzedaż deweloperów II Q 2022

      W drugim kwartale br. kontraktacja deweloperów mieszkaniowych notowanych na warszawskiej GPW uległa kolejnej fazie zapaści. Tym samym stan koniunktury sprzedażowej rynku pierwotnego mierzony wynikami giełdowych tuzów, cofnął się w przeciągu zaledwie trzech kwartałów o siedem lat.

      11 lipca 2022

      Jarosław Jędrzyński

    Nagrody i wyróżnienia

    Nagroda Forbes 2022
    Nagroda Forbes 2021
    Nagroda Digital Excellence Awards 2022
    Nagroda Laur Klienta 2023
    Nagroda Dobry Pracodawca 2023
    Nagroda Gazele Biznesu 2023