Szybka sprzedaż mieszkania za wyższą cenę - jak zwiększyć na nią szanse?

Magmillion

Data publikacji: 27.07.2017, Data aktualizacji: 15.11.2021

4 minuty czytania

Średnia ocen 3/5 na podstawie 25 głosów

Jak sprzedać mieszkanie z zyskiem?
Korzystna odsprzedaż nieruchomości. Czy to skomplikowane? Poznaj kilka trików, które zapewnią Ci szanse na wyższa cenę sprzedawanej nieruchomości.

Korzystna sprzedaż nieruchomości wymaga wiedzy i odrobiny wysiłku. To umiejętność, z której niektórzy inwestorzy potrafią uczynić sposób na życie – kupują mieszkania i sprzedają je po wyższej cenie, nie czekając wcale na zmianę koniunktury, a prawie „od ręki”. Najczęściej korzystają z zestawu kilku sztuczek, które pomagają przyspieszyć transakcję i zwiększyć jej kwotę. Czy to skomplikowane? Nie! Jeśli myślisz o sprzedaży nieruchomości, większość tych trików możesz bez problemu wykorzystać.

- Mieszkanie przeznaczone do sprzedaży należy traktować w pewnych kategoriach jak produkt – mówi Kuba Karliński, członek zarządu Magmillon, firmy inwestującej na rynku nieruchomości. – I jako produkt, podlega ono podobnym prawom rządzącym rynkiem, jak inne dobra. Dlatego zasady skutecznego i efektywnego obrotu nieruchomościami opierają się w dużej mierze o narzędzia stosowane w marketingu czy nawet reklamie. Dwa główne etapy procesu sprzedaży to home staging, czyli odpowiednie przygotowanie mieszkania, tak by przykuwało wzrok i budziło pozytywny odbiór u nabywcy oraz stworzenie i promocja oferty. Stosując się do paru zasad, można zaoszczędzić wiele tygodni oczekiwania na nabywcę i zyskać nawet kilka - kilkanaście procent na cenie transakcyjnej – tłumaczy ekspert.

Poza profesjonalistami, którzy do transakcji podchodzą na zimno – z profesjonalnym dystansem – większość nabywców nieruchomości „kupuje oczami”. Skuteczna sprzedaż może zatem zależeć od jednej ulotnej chwili – pierwszego wrażenia. Emocje, które wzbudzi mieszkanie, pozostaną z kupującym i będą towarzyszyć mu w procesie decyzyjnym. Dlatego niezmierne ważne jest odpowiednie przygotowanie nieruchomości do wizyt potencjalnych kontrahentów.

Szybki lifting

To dość oczywiste, a jednak nie wszyscy sprzedający o tym pamiętają. Zanim zaprosisz kupującego do mieszkania, odśwież je. Odmalowanie ścian, wymiana starych elementów wyposażenia i pozbycie się zbędnych rupieci sprawią, że pierwsze wrażenie będzie o wiele lepsze. Dodatkowym atutem może być „wyczyszczenie” przestrzeni z rzeczy, które ją indywidualizują. Po pierwsze – Twoje przedmioty, elementy dekoracji czy ozdoby nie muszą trafiać w gust kupującego, a po drugie – bez nich pomieszczenia mogą wydać się bardziej przestronne. Absolutnym minimum jest oczywiście gruntowne wysprzątanie mieszkania, umycie okien i spełnienie innych podstawowych wymogów estetycznych. Nigdy nie zakładaj, że kupujący wyobrazi sobie jak mieszkanie może wyglądać! Pokaż mu to już w dniu wizyty.

Remont generalny

Remont mieszkania, szczególnie generalny, jest czasochłonny i kosztowny. Internet obfituje w oferty sprzedaży nieruchomości w stanie odbiegającym od idealnego. To droga na skróty! Jeśli masz czas i możliwości – postaraj się wyręczyć kupującego i zaoferować mu mieszkanie „pod klucz”. Koszty będą niższe niż potencjalny wzrost wartości nieruchomości. Remontując mieszkanie, masz dwie możliwości. Możesz postarać się je odświeżyć i poprawić estetykę, kierując się minimalizmem. Brak stylistycznych elementów znacząco wyróżniających mieszkanie poszerzy grono potencjalnych odbiorców i zwiększy Twoje szanse na szybką sprzedaż. Inną, nieco bardziej ryzykowną metodą, jest przystosowanie mieszkania do potrzeb konkretnego klienta lub wykończenie go w wyrazistym stylu. Potencjalnych kupujących będzie mniej. Masz za to szansę zdecydowanie wyróżnić się rynku i sprzedać nieruchomość za wyższą cenę.

Kupowanie mieszkań do remontu i sprzedawanie ich po wykonaniu niezbędnych prac to także pomysł na inwestycję. Tak zwane „flipowanie” opiera się o dobrą znajomość rynku, współpracę ze sprawną ekipą remontową i efektywny home staging. Pierwszym krokiem jest znalezienie taniej nieruchomości, która nie nadaje się do zamieszkania. Odnowienie mieszkania wymaga zazwyczaj mniejszych nakładów niż późniejszy zysk. W porównaniu do wynajmu czy inwestycji w ziemię, „flipowanie” jest bardziej pracochłonne i nieco bardziej ryzykowne. Może się jednak okazać zyskowne dla osób z intuicją i wyczuciem, potrafiących zaplanować remont tak, by trafić w gust nabywców.

Wyróżnienie oferty

Kiedy Twoje mieszkanie jest perfekcyjnie przygotowane do wizyty potencjalnych kupujących, musisz zatroszczyć się o to, by ich zwabić. Pomyśl o nabywcy jako o konsumencie, a siebie postaw w roli korporacyjnego specjalisty ds. sprzedaży. Brzmi groteskowo, ale naprawdę działa!

Zatroszcz się o profesjonalne zdjęcia nieruchomości. Możesz również nakręcić filmy. Postaraj się, żeby zostały wykonane starannie, z wykorzystaniem najbardziej korzystnych ujęć i o odpowiedniej porze dnia. Światło ma olbrzymie znaczenie. Powiedz fotografowi, że chodzi Ci o sesję, w stylistyce magazynu wnętrzarskiego. Jedno jest jak tysiąc słów, a Ty powinieneś to wykorzystać.

Napisz staranne ogłoszenie sprzedaży. Jak profesjonalny copywriter postaraj się oddać w krótkim tekście wszystko, co najważniejsze. Postaw się w roli kupującego i pomyśl, jakie zalety Twojego mieszkania mogą go skusić. Może to bliskość środków komunikacji miejskiej czy parku albo świetny rozkład i duży balkon? Podkreśl te cechy w zwięzłym, ale plastycznym opisie, zważając przy tym na poprawność językową i stylistyczną. Korzystając z dużych serwisów z ogłoszeniami, postaraj się o wyeksponowanie swojej oferty. Większość takich portali oferuje możliwość odpłatnego  wyróżniania ogłoszeń. Koszt takiej ekspozycji jest nieznaczący w porównaniu do ceny Twojej nieruchomości, tymczasem nawet kilkunastoprocentowy wzrost liczby wyświetleń oferty może przełożyć się na liczbę zainteresowanych kupnem.

Nie ograniczaj się do stron z ogłoszeniami i poszukaj alternatywnych kanałów sprzedaży. Duże możliwości dają media społecznościowe. Nie tylko zrzeszają one osoby zainteresowane kupnem mieszkania czy domu, ale również znacząco ułatwiają komunikację. Coraz częściej powstają również grupy dedykowane lokalnym społecznościom, np. mieszkańcom konkretnego osiedla czy ulicy. Potencjalni kupcy mogą poszukiwać na nich informacji o danej okolicy, a Ty jesteś w stanie wyjść im naprzeciw z konkretną ofertą. Możliwości jest więcej i wiele zależy od Twojej kreatywności.

Subskrybuj rynekpierwotny.pl w Google News

PODZIEL SIĘ:

KATEGORIE:

OCEŃ ARTYKUŁ:

1 Komentarz

Komentowanie dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników.
  • Magda Z

    Szybka sprzedaż mieszkania to sprzedaż w kilka dni, a nie tygodni czy miesięcy. W opisany sposób ciężko będzie sprzedać szybko. W takiej sytuacji, najlepszym rozwiązaniem jest sprzedaż do firmy, która skupuje mieszkania. Wiadomo, nie uzyska się 100% wartości, bo płacą 80%, ale gotówką jest od ręki. Rozważam taką opcję i najsensowniejszą firmą zdaje się GRB Nieruchomości. Wszystkie dane firmy są na stronie i rozmawia się o konkretach a nie o obietnicach. Warto zapytać.

    12 marca 2019, 17:43

Artykuły powiązane

Nagrody i wyróżnienia

nagroda forbes 2022
nagroda forbes 2021
nagroda digital excellence awards 2022
nagroda laur klienta 2023
nagroda dobry pracodawca 2023
nagroda gazele biznesu 2023
Twoja przeglądarka nie jest obsługiwana

Nowa odsłona RynkuPierwotnego została stworzona w oparciu o najnowsze technologie zapewniające szybsze działanie serwisu i maksymalne bezpieczeństwo. Niestety, Twoja aktualna przeglądarka nie wspiera tych technologii.

Sugerujemy pobranie najnowszej wersji jednej z poniższych wyszukiwarek: