Wiadomości mieszkaniowe

Anna Gumowska - Prime Time PR

Wiadomości - Nieruchomości - Blog

13 lutego 2019

Oddaj swój głos!

Średnia ocen 4/5 na podstawie 11 głosów

Dlaczego deweloperzy powinni pójść na kurs fotografii?

Wyraźna, estetyczna fotografia to sposób na przykucie uwagi potencjalnego klienta. Czy są jeszcze inne powody, dla których deweloperzy powinni zainteresować się kursem fotografii?

Dlaczego deweloperzy powinni pójść na kurs fotografii?

W dobie Internetu poszukiwanie mieszkania rozpoczyna się od przeglądania ofert na stronach deweloperów i portalach nieruchomościowych. Opis inwestycji jest ważny, ale to nie on odpowiada za pierwsze wrażenie. W pierwszych sekundach, od których zależy czy użytkownik pozostanie na danej stronie, liczy się obraz. 

Billboard

Ten typ reklamy zewnętrznej jest wciąż popularnym nośnikiem wyróżniającym się wieloma zaletami, takimi jak stosunkowo niska cena oraz widoczność, która realnie wpływa na efektywność sprzedaży oferowanych inwestycji. Sam wybór tej formy nie wystarcza, potrzebny jest kreatywny pomysł, który przyciągnie uwagę i nie pozwoli, aby reklama zginęła wśród innych banerów.

- Deweloperzy niejednokrotnie wykorzystują billboardy jako większe tablice informacyjne, których głównym celem jest przekazanie standardowych informacji, jak numer telefonu czy adres. Zaniedbują najważniejszą funkcję takiej reklamy, czyli realne zainteresowanie odbiorcy ciekawym przekazem. Projekt, który zainteresuje odbiorcę, musi być zaopatrzony atrakcyjnym zdjęciem i nieprzeciętną treścią, która sprawi że odbiorca będzie chciał wiedzieć więcej o danej inwestycji - mówi Anna Gumowska, CEO w Prime Time PR.

Fotografia nieruchomości nigdzie nie wygląda tak dobrze jak na billboardzie, który jest okazją do zobaczenia inwestycji w dużym formacie. Jeśli budynek jest gotowy, warto postawić na autentyczność. W przypadku reklamy, gdy inwestycja jest jeszcze na etapie budowy, można posłużyć się wizualizacją bądź w ogóle z niej zrezygnować. Wybór grafiki, która będzie wywoływać pozytywne emocje, budować skojarzenia i uczucia związane z nieruchomością, jest niekiedy dobrym sposobem na wyróżnienie swojej oferty wśród dziesiątek innych, opartych na wizualizacji.

Wizualizacja

Wizualizacja ma duże znaczenie w marketingu nieruchomości, ponieważ pozwala na pokazanie inwestycji zanim jeszcze powstanie. Grafik tworzy ją na podstawie projektu dostarczonego przez inwestora, dzięki któremu jest w stanie stworzyć obraz niemal niczym nieróżniący się od oryginalnego zdjęcia. Wizualizacja może obejmować pojedynczy budynek, całe osiedle, a także wnętrze lokali.

W tworzeniu wirtualnej fotografii nie jest ograniczeniem pokazanie budynku z lotu ptaka, ujęcie placu zabaw, czy drogi wokół osiedla. Dzięki wizualizacji klient nie musi wyobrażać sobie budynków i krajobrazu, który będzie otaczać inwestycję, jest w stanie ocenić, jeszcze zanim nieruchomość powstanie, czy spełnia jego wymogi.

Z tego powodu ważne jest, aby inwestować w dobre programy graficzne oraz znaleźć specjalistów, którzy wiernie oddadzą charakter inwestycji. Deweloper znający sztukę fotografii, łatwiej zrozumie punkt widzenia grafika tworzącego wizualizację i będzie w stanie realnie ocenić, który pomysł jest możliwy do wdrożenia.

- Współczesny marketing nieruchomości opiera się przede wszystkim na obrazie, a wizualizacja pokazuje klientom, jaka będzie inwestycja zanim jeszcze powstanie. Jest pierwszą informacją, jaką otrzymuje potencjalny kupujący, dlatego musi być zachęcająca - tłumaczy Anna Gumowska. - Z punktu widzenia dewelopera, wizualizacja to materiał promocyjny, który można wykorzystać na ulotkach, w katalogu, na billboardach czy stronie internetowej - dodaje.

Media społecznościowe

Sieć to medium, w którym obrazy jako część marketingu mają szczególne znaczenie, a atrakcyjne treści i estetyczne zdjęcia cieszą się dużą popularnością. Warto o tym pamiętać podczas dodawania obrazów na kontach w mediach społecznościowych - wyraźne fotografie o wysokiej rozdzielczości, ciekawe ujęcia i zadbane otoczenie to sposób na przyciągnięcie uwagi, a co za tym idzie - pozyskanie nowych klientów. Na Facebooku i Instagramie z całą pewnością sprawdzą się zdjęcia obrazujące postępy prac na terenie budowy. Taką sesję najlepiej robić przy możliwie dobrej pogodzie, a jej efekty regularnie publikować na swoich kanałach dodając do nich odpowiedni komentarz. Warto zwrócić się do fotografa, który zrobi profesjonalne zdjęcia inwestycji - materiał do użycia w kolejnych działaniach marketingowych.

- Warto znać sztukę fotografii, aby tworzyć atrakcyjne treści. Estetyczne zdjęcia przykuwają uwagę, są dowodem na postępy prac, a co za tym idzie, uwiarygodniają inwestora w oczach klienta. Media społecznościowe są bardzo dynamiczne, dlatego fotografie muszą być aktualne i publikowane z niemałą częstotliwością - podsumowuje Anna Gumowska, CEO w Prime Time PR. - Z mojego doświadczenia wynika, iż to właśnie tego typu posty osiągają największe zasięgi i budzą realne zainteresowanie na profilach facebookowych - dodaje.

 

Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami z rynku pierwotnego,
polub nasz fanpage Mieszkaniowe Inspiracje

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij go!

Dodaj komentarz

Komentowanie dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników.
Pola oznaczone gwiazdką * są obowiązkowe.

0 Komentarzy