Twoja przeglądarka nie jest obsługiwana

Nowa odsłona RynkuPierwotnego została stworzona w oparciu o najnowsze technologie zapewniające szybsze działanie serwisu i maksymalne bezpieczeństwo. Niestety, Twoja aktualna przeglądarka nie wspiera tych technologii.

Sugerujemy pobranie najnowszej wersji jednej z poniższych wyszukiwarek:

Czy stały klient banku może liczyć na korzystniejsze warunki?

Artykuł sponsorowany

Data publikacji: 31.10.2023, Data aktualizacji: 06.11.2024

3 minuty czytania

artykuł sponsorowany

Czy stały klient banku może liczyć na korzystniejsze warunki?
Uzyskanie kredytu hipotecznego a fakt bycia klientem banku to kwestie, które interesują przede wszystkim początkujących kredytobiorców. Sprawdź, na jakie ułatwienia możesz liczyć.

Wielu osobom wydaje się, że stali klienci banku powinni liczyć na bonusy i udogodnienia w zamian za długotrwałą współpracę. Z tym jednak bywa różnie – czasami premiowani są nowi użytkownicy. Czy zawsze tak jest? Na jakie warunki mogą liczyć stali klienci? Wyjaśniamy.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • w jakiej sytuacji jest stały klient banku przy wnioskowaniu o kredyt hipoteczny,
  • czy nowy klient banku może liczyć na jakiekolwiek benefity,
  • kto ma większe szanse na pozytywną decyzję kredytową.

Dlaczego nowi klienci dostają lepsze oferty?

Taka polityka banków może wydawać się nielogiczna. W końcu to stali klienci powinni być nagradzani za swoją lojalność wobec konkretnej marki. Zdarza się, że użytkownik przez wiele lat prowadzi konto w danej instytucji, a nie może liczyć na tak korzystne bonusy jak klient „z ulicy”. Dotyczy to nie tylko banków, ale też wielu innych firm, na przykład dostawców usług telekomunikacyjnych. Dlaczego tak się dzieje?

Wpływa na to co najmniej wiele czynników. Poniżej kilka z nich.

  • Pozyskiwanie nowych klientów – banki starają się ich przyciągnąć atrakcyjnymi ofertami, aby zwiększyć swoją bazę użytkowników i zdobyć kolejne źródła dochodów. Oferowanie bonusów i premii, takich jak niższe oprocentowanie kredytów lub wyższe oprocentowanie lokat, ma na celu przyciągnięcie uwagi nowych osób.
  • Strategia marketingowa – pozyskani klienci stanowią wartościowy zasób dla banków, więc często inwestują one w kampanie marketingowe, które promują korzyści związane z wybraniem oferty danej firmy. Mogą to być promocyjne oferty na „nowe środki” czy programy poleceń. Przykładem takiego programu jest „Doceniam Velo – polecam Velo” w VeloBanku*.
  • Konkurencyjność – obecnie na rynku bankowym konkurencja między instytucjami finansowymi jest bardzo duża. Banki starają się wyróżnić na tle innych, oferując coraz atrakcyjniejsze warunki dla nowych klientów.
  • Zdolność kredytowa klientów – nowi użytkownicy usług, zwłaszcza ci z dobrą zdolnością kredytową, są atrakcyjnymi klientami dla banków. To idealna okazja do udzielenia kredytów z mniejszym ryzykiem niewypłacalności, co pozwala na oferowanie korzystniejszych warunków.

Jak widać, atrakcyjne oferty dla nowych klientów wynikają bezpośrednio ze strategii biznesowej banków. Trzeba pamiętać, że są to przedsiębiorstwa, które muszą dbać o swoją pozycję na rynku. Właśnie dlatego podejmują działania, które dla stałych klientów mogą wydawać się nielogiczne lub wręcz niesprawiedliwe.

Korzystne warunki dla stałych klientów banku – czy to możliwe?

Chęć przyciągnięcia nowych użytkowników jest ważna, ale banki muszą dbać także o stałych klientów. To oznacza, że oni także mogą liczyć na wiele udogodnień. Jakich?

Warto zwrócić szczególną uwagę na ofertę kredytową. Większość osób planujących takie zobowiązanie rozpoczyna od sprawdzenia dostępnych opcji w banku, w którym ma konto bankowe. Jest to najwygodniejsze i najszybsze rozwiązanie, ponieważ nie wymaga zapoznawania się z produktami konkurencji. Często wynika także z zaufania, jakim klienci darzą bank, w którym mają rachunek. Jeśli dotychczasowa współpraca z bankiem układała się dobrze, nie ma powodu, by szukać ofert kredytowych gdzieś indziej.

Niektóre banki mają tego świadomość, dlatego przygotowują specjalne oferty kredytowe dla swoich stałych klientów. Gwarantują nieco lepsze warunki umowy albo łatwiejszy dostęp do kredytu. Dla instytucji finansowych również oznacza to korzyść. Mają dostęp do historii konta klienta, dlatego mogą bardzo łatwo zweryfikować jego zdolność kredytową. W przypadku nowych osób jest to nieco trudniejsze.

Kredyt dla stałych klientów: podsumowanie

Skorzystanie z oferty kredytu w banku, w którym ma się konto, jest także łatwiejsze dla samego klienta. Zwykle może on liczyć na formalności ograniczone do minimum. Nie musi podawać dodatkowych danych, ponieważ bank już je ma. Decyzja kredytowa jest wydawana bardzo szybko, a pieniądze od razu trafiają na konto.

Co więcej, banki bardzo często same proponują klientom skorzystanie z dodatkowej oferty, nie tylko jeśli chodzi o kredyty. Można na przykład założyć lokatę lub konto oszczędnościowe bezpośrednio w aplikacji mobilnej. Nie tylko nie trzeba odwiedzać placówki, ale nie ma też konieczności przesyłania żadnych dokumentów.

To spore ułatwienie, z którego mogą skorzystać właśnie stali klienci banku. Warto mieć tego świadomość.

*Nota prawna: Niniejsza treść nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego i ma charakter wyłącznie informacyjny.

Subskrybuj rynekpierwotny.pl w Google News

PODZIEL SIĘ:

OCEŃ ARTYKUŁ:

Komentowanie dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników.

    Artykuły powiązane

    Nagrody i wyróżnienia

    Nagroda Forbes 2022
    Nagroda Forbes 2021
    Nagroda Digital Excellence Awards 2022
    Nagroda Laur Klienta 2023
    Nagroda Dobry Pracodawca 2023
    Nagroda Gazele Biznesu 2023