Twoja przeglądarka nie jest obsługiwana

Nowa odsłona RynkuPierwotnego została stworzona w oparciu o najnowsze technologie zapewniające szybsze działanie serwisu i maksymalne bezpieczeństwo. Niestety, Twoja aktualna przeglądarka nie wspiera tych technologii.

Sugerujemy pobranie najnowszej wersji jednej z poniższych wyszukiwarek:

Marketing doświadczeń na rynku nieruchomości

Marzena Zbierska
Marzena Zbierska

Data publikacji: 21.03.2019, Data aktualizacji: 10.11.2021

3 minuty czytania

Średnia ocen 5/5 na podstawie 4 głosów

Marketing doświadczeń na rynku nieruchomości
Mieszkać na próbę - przez kilka dni poczuć, jak spełniają się marzenia o idealnym mieszkaniu... Jak deweloperzy mogą wykorzystać marketing doświadczeń?

Nawet jeśli zakup nowego domu lub mieszkania jest procesem o wiele bardziej racjonalnym niż innych, mniej istotnych dla konsumenta dóbr i usług, to i w tym przypadku liczą się emocje. Nikt z kupujących swoje przyszłe lokum nie kieruje się wyłącznie ceną, wygodną lokalizacją lub układem pomieszczeń, a można zaryzykować stwierdzenie – wszyscy, którzy pukają do biur sprzedaży deweloperów mieszkaniowych, spełniają właśnie swoje marzenia o idealnym mieszkaniu.

Z tego artykułu dowiesz się m.in.:

  • na czym polega marketing wyobraźni
  • jak wygląda marketing wyobraźni na Zachodzie
  • jak rysuje się przyszłość kreatywnego marketingu 

Oczyma wyobraźni urządzają idealną kuchnię, kupują idealnie dopasowany telewizor lub meble do dziecięcego pokoju. Co więcej, planują, gdzie stanie regał na książki i wygodny fotel tak, aby jesienną porą przy zajmującej lekturze poczuć zapach domowej szarlotki... Czyż nie? Decyzji o zakupie mieszkania zawsze towarzyszą emocje, a deweloperzy działają w ramach konkurencyjnego rynku, więc to również doświadczenia z produktem są czynnikiem, który wpływa na wybór konkretnej oferty.

Jak to robią na Zachodzie?

Mieszkanie na próbę to dość powszechny element marketingu niemieckiego rynku nieruchomości. Stosowany nie tylko w przypadku zakupu mieszkania, ale również najmu – z uwagi na dużo lepiej rozwinięty rynek najmu mieszkań i domów niż w Polsce. Możliwe, że właśnie dlatego również klienci, którzy planują zakup mieszkania, oczekują opcji „pomieszkaj na próbę” i są skłonni do zaplanowania przeprowadzki w nowe miejsce na kilka dni.

Modelowe domy, które oddawane są do dyspozycji potencjalnym kupującym w ramach Probewohnen, to w zasadzie standard w przypadku innowacyjnych projektów mieszkaniowych. Jednak mieszkanie na próbę wcale nie musi być darmowe. Udowadnia to wzorcowe osiedle mieszkaniowe niemieckiej firmy Bio-Solar-Haus, które powstało w Sankt Alban w Nadrenii. Mieszkanie na próbę można tam połączyć z wyjazdem wakacyjnym, a za pobyt pobierane są opłaty.

Podobną opcję oferują często producenci domów mobilnych, które można transportować jak przyczepę kempingową. Takie rozwiązanie zyskuje zwolenników i jest jednym z najbardziej obiecujących światowych trendów mieszkaniowych. Pobyt próbny w domu mobilnym to nie tylko test produktu, ale zmiana stylu życia i nowe, życiowe doświadczenie.

Co więcej, z ofertą mieszkania na próbę wychodzą także miasta, które borykają się z odpływem mieszkańców, ponoszą koszty utrzymywania pustostanów i szukają sposobów, aby zachęcić ludzi do osiedlania się w nich na nowo. Przykładem jest projekt badawczy Probewohnen realizowany w niemieckim Görlitz, które oferowało mieszkanie na próbę w zamian za dzielenie się wrażeniami. W tym przypadku celem projektu było także zebranie opinii o mieście i warunkach życia. Miasto Görlitz zaoferowało szereg bonusów tym, którzy przeprowadzą się na stałe – z mieszkaniem na próbę włącznie.

Testują także w Polsce

Choć nie jest to powszechne, w Polsce również są przykłady ofert „zamieszkaj na próbę”. Do rangi miast-pionierów w tym zakresie urasta Łódź, gdzie jeden z deweloperów – firma SGI – zrealizował akcję promocyjną Osiedla Sokołówka opartą właśnie o ideę mieszkania na próbę. W zamian za prowadzenie wideobloga z trzytygodniowego pobytu w jednym z mieszkań, deweloper oferował 3 tys. zł.

W tym przypadku mieszkanie na próbę spełniło funkcję marketingu rekomendacji. Jednak to nie jedyny przykład. Deweloperzy działający na polskim rynku sięgają po marketing doświadczeń. Sap Property wyszedł z ofertą najmu mieszkań, który ma być właśnie okresem próbnym i zachęcać najemców do kolejnego kroku – zakupu mieszkania na własność.

Konkurencja wymusi kreatywny marketing

W perspektywie najbliższych kilku lat rynek nieruchomości mieszkaniowych w Polsce będzie zaspokajał ciągły niedobór mieszkań, a popyt – nawet z uwzględnieniem cyklu koniunkturalnego – pozwoli deweloperom realizować racjonalne plany sprzedażowe.

Pytanie tylko o tempo komercjalizacji projektów inwestycyjnych – utrzymanie sprzedaży na dobrym poziomie w rozsądnym czasie będzie kluczowe w okresach recesji. Konkurencja to kolejny powód, dla którego kreatywny marketing zorientowany na doświadczenia klienta w całym procesie sprzedaży będzie zyskiwał na znaczeniu również w branży nieruchomości, a może nawet decydował o sukcesie. A jeśli urządzanie modelowych domów i mieszkań stało się w zasadzie standardem w przypadku dużych i innowacyjnych projektów deweloperskich, to dlaczego nie wykorzystać tego jeszcze bardziej kreatywnie?

Marzena Zbierska

Dziennikarz, redaktor, copywriter. Publikuje na łamach magazynów i portali branżowych. Zafascynowana SEO i content marketingiem. Z branżą deweloperską związana od ponad 10 lat – jako autor tekstów eksperckich i poradników na potrzeby promocji inwestycji mieszkaniowych.

Subskrybuj rynekpierwotny.pl w Google News

PODZIEL SIĘ:

KATEGORIE:

OCEŃ ARTYKUŁ:

Komentowanie dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników.

    Artykuły powiązane

    • Budownictwo mieszkaniowe - Raporty GUS

      Budownictwo mieszkaniowe - Raporty GUS

      Liczba mieszkań oddanych do użytku w październiku 2024 roku notuje spadek rdr oraz wzrost względem poprzedniego miesiąca. Równolegle liczba wydanych pozwoleń na budowę notuje wzrost rok do roku i wzrost w porównaniu do września 2024 r. Ponadto najnowszy raport GUS informuje, jak przebiega bieżąca budowa mieszkań w Polsce.

      21 listopada 2024

      Redakcja

    • Pracownicy jakich branż mają największą szansę na własne mieszkanie?

      Pracownicy jakich branż mają największą szansę na własne mieszkanie?

      Czy dzisiejsze zarobki pozwalają myśleć o własnym lokum? Zależy, gdzie pracujesz. Pracownicy branży “informacja i komunikacja” musieliby odłożyć 73 pensje netto, aby zgromadzić na koncie równowartość mieszkania o powierzchni 50 m kw. Mniej szczęścia mają ci, którzy pracują w gastronomii oraz zakwaterowaniu. Im potrzeba aż 175 pensji. I to przy założeniu, że nie będą nic wydawać… Eksperci portalu RynekPierwotny.pl sprawdzili, w jakich branżach szansa na własne lokum jest największa. Wyniki analizy mogą zaskoczyć!

      20 listopada 2024

      Redakcja

    • Umowa darowizny pieniędzy: wzór w PDF i Word

      Umowa darowizny pieniędzy: wzór w PDF i Word

      Darowizna środków pieniężnych lub materialnych składników majątku wymaga zawarcia odpowiedniej umowy. Nie wiesz, jak powinna wyglądać umowa darowizny? Właśnie tutaj znajdziesz wzór PDF i Docx do pobrania. Jak wypełnić wzór umowy darowizny pieniężnej? Kiedy trzeba płacić podatek od darowizn oraz jaki druk służy do złożenia deklaracji. Sprawdź na rynekpierwotny.pl.

      20 listopada 2024

      Daniel Grzegorzek

    • Prowizja pośrednika nieruchomości: ile wynosi prowizja dla agenta nieruchomości?

      Prowizja pośrednika nieruchomości: ile wynosi prowizja dla agenta nieruchomości?

      Prowizje dla agentów nieruchomości, a więc koszty współpracy z agencją nieruchomości uzależnione są od wartości przeprowadzonej transakcji. Konkretne stawki prowizyjne pośredników zależą też często od lokalizacji, rodzaju czy sytuacji prawnej nieruchomości. Ile trzeba zapłacić za pośrednictwo przy zakupie lub wynajmie nieruchomości? Ile wynosi prowizja agenta nieruchomości przy jednej transakcji? Podpowiadamy.

      19 listopada 2024

      Dagmara Osińska

    Nagrody i wyróżnienia

    Nagroda Forbes 2022
    Nagroda Forbes 2021
    Nagroda Digital Excellence Awards 2022
    Nagroda Laur Klienta 2023
    Nagroda Dobry Pracodawca 2023
    Nagroda Gazele Biznesu 2023