Wiadomości mieszkaniowe

Redakcja

Wiadomości - Nieruchomości - Biuro prasowe

Oddaj swój głos!

Średnia ocen 4/5 na podstawie 10 głosów

Kobiety kupują mieszkania, a mężczyźni ...

Z okazji tradycyjnie przypadającego 8 marca Dnia Kobiet, RynekPierwotny.pl przeprowadził badanie na temat rosnącej roli kobiet na rynku mieszkaniowym.

Kobiety kupują mieszkania, a mężczyźni ...

Jak się okazuje, wg. portalu RynekPierwotny.pl, aż 2/3 zapytań kierowanych do deweloperów mieszkaniowych odnośnie ich oferty sprzedażowej wysyłają kobiety. Bardzo podobnie wyglądają statystyki ruchu na stronie, który w 62-procentach generują panie przeglądające oferty mieszkań.

 

 

Dodatkowo do deweloperów przesłano cztery pytania o stopień zaangażowania płci pięknej w proces zakupu lokum:

1.    Czy z Państwa doświadczenia kobiety częściej podejmują decyzję o zakupie mieszkania?

2.    Kto najczęściej jest bardziej zaangażowany w zakup mieszkania (np. uczestniczy w dniach otwartych)?

3.    Która z płci jest bardziej wymagającym klientem na rynku nieruchomości?

4.    Której z płci skuteczniej udaje się wynegocjować atrakcyjną cenę mieszkania?

W przypadku pierwszego pytania blisko 80 proc. odpowiedzi potwierdziło dominującą decyzyjność kobiet o zakupie mieszkania.  Zdaniem Mirosława Kujawskiego, członka Zarządu LC Corp: „decyzja o wyborze oferty podejmowana jest wspólnie przez partnerów, niemniej to głos kobiety ma największe znaczenie. Również kobiety zwracają większą uwagę na aspekty związane z funkcjonalnością mieszkania, standardem inwestycji, dostępnością obiektów usługowo handlowych czy placówek oświaty. Dodatkową siłę w tym zakresie daje współcześnie kobietom ich coraz większa niezależność w aspekcie finansowym i decyzyjnym.”

Z kolei w przypadku pytania drugiego trzy czwarte odpowiedzi ponownie wskazało zdecydowanie na płeć piękną. Grzegorz Woźniak ze spółki Quelle Locum jednoznacznie wskazał na kobietę (żonę) jako osobę bardziej zaangażowaną w zakup mieszkania, dodając, że „dla wielu mężczyzn chodzenie np. na dni otwarte to strata czasu. Kobiety zawsze bardziej analizują i drążą temat. Podchodzą do większości spraw, a przede wszystkim do tak ważnych kwestii, jak zakup nowego mieszkania dokładniej i skrupulatniej.”

A kto w deweloperskich biurach sprzedaży robi wrażenie bardziej wymagającego klienta? Tu także nie było większych wątpliwości, choć tym razem panowie także nie zostali pozbawieni szans. Jak stwierdził Marek Szmolke, prezes Grupy Deweloperskiej START: „obecnie klienci, zarówno kobiety jak i mężczyźni, są coraz bardziej wymagający i to na każdym etapie zakupu. Wydaje się, że kobiety są bardziej wymagające zwłaszcza w pierwszych etapach związanych z zakupem mieszkania, takich jak wybór lokum, zmiana jego układu, warunki umowy. Mężczyźni zaś w etapach późniejszych, jak odbiór czy obsługa posprzedażowa.”

I kwestia ostatnia – skuteczne negocjacje ceny mieszkania. To jedyny punkt, w którym wskazania deweloperów są zdecydowanie remisowe w odniesieniu do obu płci. W tym bodaj najbardziej newralgicznym punkcie procesu nabywania mieszkania, zdaniem respondentów bardziej od płci liczy się osobowość stron, przygotowanie do spotkania, czy wiedza na temat inwestycji. Natomiast Ewa Foltańska-Dubiel, wiceprezes Grupy Deweloperskiej Geo dodaje, że skuteczność negocjacji „zależy zarówno od zdolności negocjacyjnych kupujących, jak i możliwości rabatowania sprzedającego. Wpływ na to może mieć także płeć sprzedającego. Jeżeli jest to pan, to kobiecie łatwiej będzie uzyskać extra rabat.”

Jak w naszej sondzie odpowiedzieli pozostali polscy deweloperzy?

Czy z Państwa doświadczenia kobiety częściej podejmują decyzję o zakupie mieszkania?



Aleksandra Górniak, kierownik ds. sprzedaży Lokum Deweloper

Z naszych obserwacji wynika, że klienci, którzy decydują się na zakup mieszkania we dwoje są jednomyślni,

 

Ewa Foltańska-Dubiel, wiceprezesGrupy Deweloperskiej Geo

Nie zauważyliśmy takiej sytuacji. Natomiast jeśli osobami kupującymi mieszkanie są pary/małżeństwa, wtedy rzeczywiście sam mężczyzna nie podejmuje decyzji o tym, które mieszkanie jest najlepsze.

Marek Szmolke, prezes Grupy Deweloperskiej START

O ile na spotkania ze sprzedawcami przychodzą najczęściej pary czy też małżeństwa, to już w trakcie pierwszych rozmów inicjatywę związaną z zakupem mieszkania przejmują kobiety. Bardzo często zdarza się tak, że kobieta, widząc dobry plan mieszkania, czy też wizualizację mieszkania, ma już w głowie zaaranżowane wnętrze. Podkreślić należy fakt, że kobiety zwracają uwagę przede wszystkim na estetykę budynku/mieszkania oraz jego funkcjonalność, a mężczyźni na infrastrukturę, dostępność miejsc parkingowych czy też garaży. Jeśli chodzi o finanse związane z zakupem mieszkania, to pomimo utartego stereotypu, że kobiety są rozrzutne, należy zauważyć, że potrafią one skutecznie negocjować cenę, dyskutują na temat warunków umowy oraz późniejszych kosztów związanych z utrzymaniem mieszkania. Dlatego możemy zdecydowanie stwierdzić, że to kobiety decydują o zakupie mieszkania.

Grzegorz Woźniak ze spółki Quelle Locum, realizującej inwestycję Park Leśny Bronowice

Według mnie kobiety częściej podejmują kluczowe decyzje jak np. zakup nowego mieszkania. Długo analizują i porównują ze sobą różne oferty, aby wybrać tę spełniającą ich oczekiwania.



 

Kto najczęściej jest bardziej zaangażowany w zakup mieszkania (np. uczestniczy w dniach otwartych)?

 

Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp

Większe zaangażowane w proces zakupu mieszkania wykazują kobiety. To one mają więcej pytań do treści umowy, bardzo dokładne i z konsekwencją analizują dokumenty, ich udział we wszystkich czynnościach dotyczących zakupu mieszkania jest bardziej aktywny. Często przejmują rolę analityka, pośrednika nieruchomości oraz doradcy.  

Aleksandra Górniak, kierownik ds. sprzedaży Lokum Deweloper

Wizyta w naszych Salonach Sprzedaży zwykle bywa efektem dłuższego procesu decyzyjnego, podczas którego kupujący zapoznają się z ofertą wielu deweloperów i dzięki temu krystalizują swoje oczekiwania względem nabywanej nieruchomości. Cieszy nas to, że zarówno kobiety, jak i mężczyźni, są coraz bardziej świadomymi klientami, którzy na drodze wyboru mieszkania szczegółowo zapoznają się z rzutami mieszkań, dokonują oceny lokalizacji i standardu osiedla, a także chętnie uczestniczą w dniach otwartych.

Ewa Foltańska-Dubiel, wiceprezes Grupy Deweloperskiej Geo

Z naszych obserwacji wynika, że płeć nie ma w tym przypadku znaczenia.

 

Marek Szmolke, prezes Grupy Deweloperskiej START

Nie ma reguły. Można zatem powiedzieć, że obie strony zaangażowane są w podobnym stopniu.

 

 

Która z płci jest bardziej wymagającym klientem na rynku nieruchomości?

 

Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp

Zdecydowanie kobiety. Zawsze szukają alternatyw, innych rozwiązań i drogą dedukcji podejmują najlepsza dla siebie decyzję. Te okoliczności sprawiają, że dla osób obsługujących rynek nieruchomości kobiety w roli klienta są bardziej wymagające.

 

Aleksandra Górniak, kierownik ds. sprzedaży Lokum Deweloper

Zauważamy, że często kwestie techniczne związane np. z harmonogramem prowadzonych prac bardziej interesują panów, panie natomiast pytają o szczegóły dotyczące potencjału aranżacyjnego mieszkania. 

Grzegorz Woźniak ze spółki Quelle Locum, realizującej inwestycję Park Leśny Bronowice

Zdecydowanie kobiety, mężczyźni (mężowie) często są tylko “dodatkiem” na takich spotkaniach. W sytuacji, gdy mężczyzna pojawi się sam, to i tak nie podejmie nigdy decyzji na miejscu. Zawsze musi jeszcze zapytać i poradzić się żony. Często pada stwierdzenie, że i tak żona ostatecznie zdecyduje.

 

 

Której z płci skuteczniej udaje się wynegocjować atrakcyjną cenę mieszkania?

 

Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp

Kwestia skuteczności w negocjacjach nie jest jednoznacznie korzystna dla którejkolwiek z płci. W tym procesie występuje również strona sprzedająca i wiele zależy od tego, jakie osobowości się spotykają. To co możemy stwierdzić, to fakt, że kobiety angażują się częściej emocjonalnie w proces zakupu, a mężczyźni potrafią być bardziej stanowczy. Nie podejmiemy się oceny, która strona jest w tym zakresie skuteczniejsza.

Ewa Foltańska-Dubiel, wiceprezes Grupy Deweloperskiej Geo

Również bez większej różnicy. Zależy to zarówno od zdolności negocjacyjnych kupujących, jak i możliwości rabatowania sprzedającego. Wpływ na to może mieć także płeć sprzedającego. Jeżeli jest to pan, to kobiecie łatwiej będzie uzyskać extra rabat.

Marek Szmolke, prezes Grupy Deweloperskiej START

W etykiecie biznesu nie ma płci. Z naszych obserwacji wynika, że skuteczniej negocjuje cenę osoba dobrze przygotowana do spotkania, osoba posiadające wiedzę na temat  nieruchomości, znająca słabe i mocne strony oferty dewelopera, będąca w stanie ocenić atrakcyjność mieszkania w stosunku do innych ofert w podobnej lokalizacji czy też po prostu osoba umiejąca przeprowadzić negocjację w taki sposób, żeby rozmowa nie wyglądała na zwykłą negocjację, która prowadzi do obniżenia ceny, a raczej na rozmowę, której celem jest dogranie szczegółów transakcji, tak aby usatysfakcjonować obie strony.

Grzegorz Woźniak ze spółki Quelle Locum, realizującej inwestycję Park Leśny Bronowice

Kobietom oczywiście.

 

 

Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami z rynku pierwotnego,
polub nasz fanpage Mieszkaniowe Inspiracje

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij go!

Dodaj komentarz

Komentowanie dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników.
Pola oznaczone gwiazdką * są obowiązkowe.

0 Komentarzy