Twoja przeglądarka nie jest obsługiwana

Nowa odsłona RynkuPierwotnego została stworzona w oparciu o najnowsze technologie zapewniające szybsze działanie serwisu i maksymalne bezpieczeństwo. Niestety, Twoja aktualna przeglądarka nie wspiera tych technologii.

Sugerujemy pobranie najnowszej wersji jednej z poniższych wyszukiwarek:

Marka osobista – dlaczego warto i jak ją budować?

Nowy Marketing
Nowy Marketing

Data publikacji: 18.03.2021, Data aktualizacji: 18.03.2021

Średnia ocen 4/5 na podstawie 6 głosów

Marka osobista – dlaczego warto i jak ją budować?
Marka osobista pomaga osiągnąć korzyści zawodowe i prywatne. Wpływa na rozwój i doskonalenie się, ale przede wszystkim na bycie najlepszym w swojej dziedzinie. Czym jest, dlaczego warto i jak budować swoją markę osobistą? Czytaj dalej!

Najprościej ujmując, marka osobista to całokształt tego, jak się prezentujesz zarówno online, jak i offline, jakie wartości oferujesz i wyznajesz, jakie działania i decyzje podejmujesz, jak postrzegają Cię inni, jaki Twój obraz mają w głowie. Związana jest ona z twoim wizerunkiem, reputacją. Pozwala Ci się wyróżnić na tle innych.

Na markę osobistą wpływa wiele czynników. Należą do nich nie tylko interakcje z ludźmi i działania podejmowane w świecie offline, ale także te podejmowane w sieci. Wszystko co udostępniasz i publikujesz online, dzielisz się w mediach społecznościowych czy na swoim blogu, wiadomości, które wysyłasz innym osobom, czy to zawodowo, czy też prywatnie, ma wpływ na Twoją markę osobistą i to, jak odbierają Cię inni.

Korzyści ze zbudowania silnej marki osobistej jest wiele. Przede wszystkim marka osobista pozwala Ci zbudować pozytywny wizerunek eksperta i wyróżnić się na tle konkurencji. Oferowane przez Ciebie wyjątkowe wartości, a także posiadane doświadczenie i wiedza mogą mieć istotny wpływ na uzyskanie przewagi nad konkurencją. Im bardziej rozpoznawalna i silniejsza marka, tym więcej osób będzie chętnych nawiązać z Tobą współpracę i skorzystać z Twoich usług, poznać Twoją opinię na dany temat, a także polecić Cię dalej innym. Staniesz się autorytetem w branży, do którego ludzie chętnie będą się zwracać.

Marka osobista, doświadczenie, posiadana wiedza i profesjonalizm w działaniu mogą pomóc Ci uzyskiwać wyższe sumy za Twoje usługi. Dodatkowo budowanie marki osobistej przyczynia się także do samorozwoju i wykorzystania pełni swojego potencjału, a także do podniesienia jakości życia.

W jaki sposób budować markę osobistą?

Budowanie marki osobistej podobne jest trochę do budowania tradycyjnej marki. Wpierw należy określić swoje mocne strony, posiadane umiejętności, wiedzę, wartości i przekonania. Zastanowić się, co chcesz jako marka zaoferować, jak być postrzegany i odbierany przez innych. To głównie na tych czynnikach opiera się marka osobista. Istotne jest też znalezienie wartości i aspektów, które sprawią, że wyróżnisz się na tle innych i zapadniesz w pamięć.

Następnie trzeba określić cel, jaki się chce osiągnąć. Może on być zarówno zawodowy, jak i osobisty. Cel taki powinien być określony w perspektywie długoterminowej. Kolejnym krokiem jest ustalenie grupy docelowej, zastanowienie się, kto mógłby odnieść największe korzyści dzięki Twojej wiedzy i doświadczeniu, jaka grupa ma podobne wartości do Twojej marki osobistej, a także wpisuje się w osiągnięcie założonego przez Ciebie celu.

Po ustaleniu powyższych kwestii należy przejść do konkretnych działań, które pomogą budować markę osobistą i jej świadomość wśród odbiorców.

Content marketing

W procesie budowania marki osobistej niezwykle przydatny jest content marketing. Systematycznie publikowane treści pomogą w budowaniu wizerunku eksperta, znawcy w danej dziedzinie.

Tworzone treści możesz publikować w ramach prowadzonego przez siebie bloga, vloga czy fanpage’a w social mediach. Wartościowy i dobrej jakości content będzie atrakcyjny dla odbiorców, a dodatkowo udostępniony w mediach społecznościowych potrafi dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Jeśli czujesz się na siłach, możesz też napisać książkę poruszającą dane zagadnienie, jednak jest to dość wymagające i czasochłonne.

Koniecznie pamiętaj o mocnej promocji tworzonych artykułów. W tym celu można wykorzystać np. social media i znajdujące się na platformach przeróżne grupy tematyczne, a także newsletter – jeśli takowy cyklicznie wysyłasz. Wspomniane grupy tematyczne warto również przeglądać pod kątem dyskusji, w których możesz wziąć udział i się wypowiedzieć. Udzielanie się szczególnie na grupach branżowych, może pomóc Ci stać się osobą lepiej rozpoznawalną, w tym wśród swojej grupy docelowej.

W celu wsparcia marki osobistej i promocji własnych treści warto stworzyć swoją stronę www, opisującą Ciebie, Twoje kompetencje, markę i zrealizowane projekty, a także wykorzystać możliwości zakładania fanpage’y i prywatnych grup na popularnych platformach społecznościowych. Dzięki temu, możesz samemu zbudować zaangażowaną społeczność złożoną z przedstawicieli Twojej grupy docelowej i trafiać do niej bezpośrednio z komunikacją.

content marketing

Współpraca z mediami

Bardzo dobrym rozwiązaniem jest pisanie artykułów do mediów branżowych o większym zasięgu. W ramach artykułów eksperckich możesz dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem, a także odpowiadać na najczęściej pojawiające się w danej dziedzinie pytania i rozwiązywać problemy.

Media branżowe, zarówno internetowe, jak i drukowane, zawsze potrzebują ekspertów do wypowiedzenia się w konkretnych tematach, dlatego też warto nawiązać relację z dziennikarzami, aby móc pojawiać się w ich artykułach jako znawca w danej dziedzinie. Z czasem, kiedy marka osobista stanie się silniejsza, dziennikarze sami zaczną prosić Cię o opinie i komentarze.

Systematyczne publikacje i pojawianie się w różnych tytułach branżowych skutecznie pomogą w zbudowaniu pozycji eksperta w danej dziedzinie. Im lepszej jakości artykuły tworzysz, tym wyżej jako ekspert będziesz oceniany. Dzięki tworzonym treściom budujesz zaufanie do siebie i udowadniasz, że jesteś osobą, do której warto zwrócić się o poradę w danej dziedzinie. Należy jednak pamiętać, aby treści te były zgodne z wartościami Twojej marki oraz je promowały.

Konferencje, szkolenia i warsztaty

Udział w różnego typu konferencjach jako prelegent jest bardzo dobrym sposobem na promowanie marki osobistej oraz budowanie wizerunku eksperta. Dzięki temu możesz dzielić się z innymi wiedzą i doświadczeniem, ale także dać się lepiej poznać i przekonać do siebie odbiorców. Jeśli dobrze posługujesz się językiem angielskim, powinieneś pod uwagę wziąć także udział w konferencjach odbywających się za granicą.

Natomiast, jeśli nie widzisz się w roli prelegenta, to i tak warto pojawiać się na wszelkiego rodzaju konferencjach. Są one miejscem, w którym masz okazję nawiązać nowe relacje i budować swoją markę osobistą poprzez interakcje z innymi w świecie rzeczywistym. Podobne korzyści w budowaniu wizerunku eksperta przynosi prowadzenie szkoleń i warsztatów. Jeśli jesteś jeszcze mało rozpoznawalny, możesz wziąć pod uwagę prowadzenie szkoleń i warsztatów za darmo, dzięki czemu łatwiej zainteresujesz odbiorców udziałem i zachęcisz do dania Ci szansy.

Oprócz konferencji, szkoleń i warsztatów, dobrym pomysłem jest również wstąpienie do organizacji branżowych, w ramach których możesz się udzielać, co dodatkowo zwiększy Twoją wiarygodność jako eksperta.

udział w konferencjach i szkoleniach

Marka osobista – korzyści na przyszłość

Budowanie marki osobistej jest procesem długim, ale korzyści, jakie przynosi są nie do przecenienia. Aby przyniósł on najlepsze rezultaty, należy zawsze pamiętać o konsekwencji w działaniu, autentyczności i profesjonalizmie, bowiem te aspekty są kluczowe.

Marka osobista może pomóc Ci wyróżnić się wśród konkurencji, osiągać wyższe stawki za swoje usługi, zaprezentować się szerokiemu gronu odbiorców i zyskać popularność, czy też zostać autorytetem w danej dziedzinie. Dlatego im wcześniej zaczniesz ją budować, tym szybciej osiągniesz spore korzyści.

 

Nowy Marketing
Nowy Marketing

Największy w Polsce portal opisujący zagadnienia marketingowe i sprzedażowe, który co miesiąc odwiedza ponad 200 tys. użytkowników. Należący do Antygrupy, w której skład wchodzą również portale AntyWeb.pl, MamStartup.pl, Sznyt.pl.

Subskrybuj rynekpierwotny.pl w Google News

PODZIEL SIĘ:

KATEGORIE:

OCEŃ ARTYKUŁ:

Komentowanie dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników.

    Artykuły powiązane

    • Strategia SXO

      Strategia SXO

      SXO powoli wypiera klasyczne SEO z internetu. Coraz większy nacisk położony jest na użytkownika, a nie jak miało to miejsce do tej pory, na roboty i algorytmy wyszukiwarek. Jak zatem stworzyć taką treść, która z jednej strony będzie dopracowana pod kątem doświadczenia użytkownika, a z drugiej zgodna z SXO?

      21 lutego 2023

      Nowy Marketing

    • Neuromarketing a tworzenie contentu

      Neuromarketing a tworzenie contentu

      O tym, że treści marketingowe powinny wyróżniać się w morzu informacji i publikacji pochodzących od marek powiedziano już naprawdę dużo. Jednak starając się udoskonalić komunikację marketingową, prawdopodobnie niewiele osób myśli o tym jak np. posty na Facebooku czy opisy produktów działają na podświadomość odbiorców. Tymczasem wiedza ta jest kluczowa, celem budowania skutecznej komunikacji.

      20 lutego 2023

      Agnieszka Wójcik-Zachorska

    • E-mail marketing u dewelopera

      E-mail marketing u dewelopera

      Jak wykorzystywany jest e-mail marketing u dewelopera? Oto wyniki audytu: 95% treści mailingów skupia się na sprzedaży inwestycji. Mailingi przygotowane są szablonowo, przeładowane treścią. Czy branża deweloperska wystarczająco wykorzystuje e-mail marketing w działaniach promocyjno-sprzedażowych?

      18 maja 2022

      DigitalBee

    • iParkomat zapłaci Ci nawet 400 zł miesięcznie!

      iParkomat zapłaci Ci nawet 400 zł miesięcznie!

      Czy jadąc do pracy, Twoje miejsce parkingowe stoi puste? Wykorzystaj jego potencjał i zacznij na nim zarabiać! Z pomocą przychodzi nowe rozwiązanie – iParkomat.pl. Wielu pracowników biur lub urzędów mieszczących się w centrum miasta, każdego dnia ma problem z zaparkowaniem...

      21 lipca 2014

      Artykuł sponsorowany

    Nagrody i wyróżnienia

    Nagroda Forbes 2022
    Nagroda Forbes 2021
    Nagroda Digital Excellence Awards 2022
    Nagroda Laur Klienta 2023
    Nagroda Dobry Pracodawca 2023
    Nagroda Gazele Biznesu 2023