Twoja przeglądarka nie jest obsługiwana

Nowa odsłona RynkuPierwotnego została stworzona w oparciu o najnowsze technologie zapewniające szybsze działanie serwisu i maksymalne bezpieczeństwo. Niestety, Twoja aktualna przeglądarka nie wspiera tych technologii.

Sugerujemy pobranie najnowszej wersji jednej z poniższych wyszukiwarek:

Praca zdalna w czasie pandemii

Aneta Filipczak
Aneta Filipczak

Data publikacji: 28.04.2020, Data aktualizacji: 14.10.2021

3 minuty czytania

Średnia ocen 3/5 na podstawie 3 głosów

Praca zdalna w czasie pandemii
Jak przygotować dom do pracy zdalnej? Czytaj dalej na RynekPierwotny.pl

W czasie pandemii koronawirusa koniecznością stała się praca zdalna. Dla wielu pracowników jest nowością. Ma swoje plusy i minusy. Niestety w mieszkaniu zwykle pracujemy więcej i jesteśmy częściej rozpraszani - tym bardziej, że teraz są w nim wszyscy domownicy. Dlatego też, aby przyjemnie nam się spełniało służbowe obowiązki warto przygotować odpowiednie do tego miejsce. Powinno być przede wszystkim komfortowe i funkcjonalne. Podpowiadamy co zrobić, aby mimo to, ułatwić sobie to zadanie.

Z tego artykułu dowiesz się m.in.:

  • jak przygotować stanowisko do pracy zdalnej 
  • na czym polega ergonomia pracy
  • jakie narzędzia są potrzebne do pracy online 

Oddzielenie pracy od życia prywatnego

Pracując w domu kluczowym staje się oddzielenie pracy od życia prywatnego. Kolejną sprawą jest skuteczne odcięcie się od domowych rozpraszaczy, jakimi są np. partner czy dzieci. Jeśli nie zrobimy tego dobrze obowiązki służbowe będą się rozciągały przez cały dzień.

Kącik do pracy

Zgodnie z zaleceniami specjalistów od zarządzania i psychologów praca w domu powinna odbywać się w specjalnie wydzielonej przestrzeni, która nie zlewa się z miejscem relaksu. Chodzi o to, aby wypoczynek nie kojarzył się z obowiązkami służbowymi i odwrotnie. Jesteśmy wtedy mniej zmotywowani albo możemy stać się pracoholikami, ponieważ nie będziemy mieli postawionej widocznej granicy. Organizację miejsca pracy dobrze jest zacząć od ustawienia odpowiednich mebli. Komfortowe stanowisko sprzyja efektywności. Sprawdzą się tutaj fundamentalne elementy wyposażenia każdego gabinetu.

Ergonomia pracy

Istotnym elementem pracy w domu jest ergonomia. Oznacza to, że nie warto oszczędzać na przygotowaniu odpowiednich elementów biura. Są nimi krzesło, biurko czy oświetlenie. Warto również zadbać o to, aby wszystkie potrzebne do pracowania przedmioty mieć obok siebie, np. podstawki na dokumenty. Jeśli nasze biurko znajduje się blisko okna należy w dzień je odsłaniać, aby wpuszczać naturalne światło do pomieszczenia. Znacznie podwyższy to nasz komfort pracy, ale i poprawi nam nastrój. Pamiętajmy również, aby nie pracować w łóżku czy na kanapie. A na pewno nie powinniśmy chodzić cały dzień w piżamie. Jest ona największym demotywatorem.

Zapewnijmy sobie odpowiednie sprzęty, które spełniają ergonomiczne wymagania. Oznacza to, że myszka musi jak najbardziej dopasować się do naturalnego ułożenia dłoni, klawiatura mieć podpórkę na nadgarstki, słuchawki odpowiednią wentylację, a monitor regulację wysokości. Biurko powinno znajdować się na odpowiedniej wysokości, a fotel być dostosowany do naszego kręgosłupa.

Zadbaj o internet i narzędzia do pracy online

Podstawą pracy online jest szybki i niezawodny internet. Kluczowa jest szybkość przesyłu danych. Nagłe i przeciągające się braki w dostępie do internetu mogą utrudniać nam wykonywanie służbowych obowiązków. Jeśli prowadzimy własną działalność gospodarczą można postawić na ofertę dla firm.

Zwykle przygotowane są specjalne oferty, które ułatwiają pracę, ale także gwarantują szybką naprawę w razie awarii. Kolejną kwestią są odpowiednie programy, które musimy zainstalować na naszych komputerach. Należy je oczywiście dostosować do wymagań naszej pracy. Jeśli w domu mamy dzieci i nie chcemy się rozpraszać, na czas pracy możemy włączyć filtr rodzicielski na YouTube oraz Facebook.

Komputer

Kluczowym narzędziem pracy w domu jest komputer. Jeśli nie mamy służbowego powinniśmy odpowiednio przygotować nasz – warto go wcześniej uporządkować, przygotować specjalne miejsce na dysku lub folderze do rzeczy służbowych.

Klimatyzacja

W pomieszczeniu, w którym pracujemy koniecznie trzeba zadbać o właściwą temperaturę i wilgotność powietrza. Możemy sobie zapewnić równie komfortowe warunki, jak w klimatyzowanym biurze.

Zachowaj porządek

Podczas pracy zdalnej powinniśmy pamiętać o zachowaniu porządku, szczególnie na biurku. Mieszanie rzeczy prywatnych i służbowych stworzy chaos, a praca przy bałaganie nie pozwala na odpowiednie skupienie się.

Rozmowa z domownikami

Pracując zdalnie pamiętajmy również o rozmowie z domownikami. Jeśli mamy dzieci dokładnie im wytłumaczmy czas poświęcany na siedzenie przy komputerze. Możemy na drzwiach nakleić specjalne kartki, które dadzą im do zrozumienia, że to nasza przestrzeń służbowa. Innym, dorosłym natomiast należy wyjaśnić w jakich porach pracujemy i czego potrzebujemy, aby jak najlepiej wykonywać swoje obowiązki. To znacznie ułatwi pracę.

Aneta Filipczak

Już od prawie od dekady tworzy artykuły o rynku nieruchomości, przyglądając się w szczególności trendom wnętrzarskim.

Subskrybuj rynekpierwotny.pl w Google News

PODZIEL SIĘ:

KATEGORIE:

OCEŃ ARTYKUŁ:

Komentowanie dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników.

    Artykuły powiązane

    • Nadpłata kredytu hipotecznego: wcześniejsza spłata kredytu a odsetki, prowizja i opłacalność nadpłaty kredytu

      Nadpłata kredytu hipotecznego: wcześniejsza spłata kredytu a odsetki, prowizja i opłacalność nadpłaty kredytu

      Życie bez długoterminowych zobowiązań finansowych jest znacznie prostsze. Dlatego wielu kredytobiorców decyduje się na spłacenie długu przed wyznaczonym terminem. Kto najczęściej dokonuje częściowej lub całkowitej spłaty kredytu? Dlaczego warto o tym pomyśleć? Czy można uzyskać zwrot prowizji za wcześniejszą spłatę kredytu? Wyjaśniamy.

      29 lutego 2024

      Daniel Grzegorzek

    • Jak urządzić garderobę: projekt małej garderoby na poddaszu, pod skosem i w sypialni

      Jak urządzić garderobę: projekt małej garderoby na poddaszu, pod skosem i w sypialni

      Garderoba jest miejscem, do którego zaglądamy codziennie. Coraz częściej zastępuje duże szafy i komody w nowocześnie zaprojektowanych mieszkaniach i domach. Takie pomieszczenie powinno być zaaranżowane w przemyślany sposób, tak by wszystko, co potrzebne znaleźć nawet w pośpiechu. Czym charakteryzuje się funkcjonalna garderoba? Jak urządzić stylowe pomieszczenie o niewielkim metrażu? Wyjaśniamy.

      07 lutego 2024

      Dagmara Osińska

    • Czy warto teraz sprzedać mieszkanie i kupić nowe?

      Czy warto teraz sprzedać mieszkanie i kupić nowe?

      Sprzedać czy nie sprzedać? Oto jest pytanie. Decyzja o zbyciu własnej nieruchomości nigdy nie należała do najprostszych. Uzyskanie satysfakcjonującej ceny zależy bowiem od wielu czynników. Istotny jest popyt na rynku, wielkość oferty mieszkaniowej, dostęp do kredytów hipotecznych czy ogólna sytuacja gospodarcza. Zatem czy aktualna sytuacja na rynku nieruchomości to dobry moment na sprzedaż nieruchomości? Tego dowiesz się w naszym tekście.

      26 stycznia 2024

      Marcin Moneta

    • Jak dbać o trawnik po zimie, na wiosnę, latem i jesienią?

      Jak dbać o trawnik po zimie, na wiosnę, latem i jesienią?

      Zadbany ogród powinien być starannie pokryty trawą w soczyście zielonym kolorze. Utrzymanie pięknej zieleni wymaga jednak sporych nakładów pracy oraz cierpliwości. Jak dbać o trawnik wiosną, latem i w okresie jesienno-zimowym? Przedstawiamy najważniejsze zasady pielęgnacji.

      19 stycznia 2024

      Dagmara Osińska

    Nagrody i wyróżnienia

    Nagroda Forbes 2022
    Nagroda Forbes 2021
    Nagroda Digital Excellence Awards 2022
    Nagroda Laur Klienta 2023
    Nagroda Dobry Pracodawca 2023
    Nagroda Gazele Biznesu 2023