Praca zdalna w czasie pandemii
Średnia ocen 3/5 na podstawie 3 głosów
W czasie pandemii koronawirusa koniecznością stała się praca zdalna. Dla wielu pracowników jest nowością. Ma swoje plusy i minusy. Niestety w mieszkaniu zwykle pracujemy więcej i jesteśmy częściej rozpraszani - tym bardziej, że teraz są w nim wszyscy domownicy. Dlatego też, aby przyjemnie nam się spełniało służbowe obowiązki warto przygotować odpowiednie do tego miejsce. Powinno być przede wszystkim komfortowe i funkcjonalne. Podpowiadamy co zrobić, aby mimo to, ułatwić sobie to zadanie.
Z tego artykułu dowiesz się m.in.:
- jak przygotować stanowisko do pracy zdalnej
- na czym polega ergonomia pracy
- jakie narzędzia są potrzebne do pracy online
Oddzielenie pracy od życia prywatnego
Pracując w domu kluczowym staje się oddzielenie pracy od życia prywatnego. Kolejną sprawą jest skuteczne odcięcie się od domowych rozpraszaczy, jakimi są np. partner czy dzieci. Jeśli nie zrobimy tego dobrze obowiązki służbowe będą się rozciągały przez cały dzień.
Kącik do pracy
Zgodnie z zaleceniami specjalistów od zarządzania i psychologów praca w domu powinna odbywać się w specjalnie wydzielonej przestrzeni, która nie zlewa się z miejscem relaksu. Chodzi o to, aby wypoczynek nie kojarzył się z obowiązkami służbowymi i odwrotnie. Jesteśmy wtedy mniej zmotywowani albo możemy stać się pracoholikami, ponieważ nie będziemy mieli postawionej widocznej granicy. Organizację miejsca pracy dobrze jest zacząć od ustawienia odpowiednich mebli. Komfortowe stanowisko sprzyja efektywności. Sprawdzą się tutaj fundamentalne elementy wyposażenia każdego gabinetu.
Ergonomia pracy
Istotnym elementem pracy w domu jest ergonomia. Oznacza to, że nie warto oszczędzać na przygotowaniu odpowiednich elementów biura. Są nimi krzesło, biurko czy oświetlenie. Warto również zadbać o to, aby wszystkie potrzebne do pracowania przedmioty mieć obok siebie, np. podstawki na dokumenty. Jeśli nasze biurko znajduje się blisko okna należy w dzień je odsłaniać, aby wpuszczać naturalne światło do pomieszczenia. Znacznie podwyższy to nasz komfort pracy, ale i poprawi nam nastrój. Pamiętajmy również, aby nie pracować w łóżku czy na kanapie. A na pewno nie powinniśmy chodzić cały dzień w piżamie. Jest ona największym demotywatorem.
Zapewnijmy sobie odpowiednie sprzęty, które spełniają ergonomiczne wymagania. Oznacza to, że myszka musi jak najbardziej dopasować się do naturalnego ułożenia dłoni, klawiatura mieć podpórkę na nadgarstki, słuchawki odpowiednią wentylację, a monitor regulację wysokości. Biurko powinno znajdować się na odpowiedniej wysokości, a fotel być dostosowany do naszego kręgosłupa.
Zadbaj o internet i narzędzia do pracy online
Podstawą pracy online jest szybki i niezawodny internet. Kluczowa jest szybkość przesyłu danych. Nagłe i przeciągające się braki w dostępie do internetu mogą utrudniać nam wykonywanie służbowych obowiązków. Jeśli prowadzimy własną działalność gospodarczą można postawić na ofertę dla firm.
Zwykle przygotowane są specjalne oferty, które ułatwiają pracę, ale także gwarantują szybką naprawę w razie awarii. Kolejną kwestią są odpowiednie programy, które musimy zainstalować na naszych komputerach. Należy je oczywiście dostosować do wymagań naszej pracy. Jeśli w domu mamy dzieci i nie chcemy się rozpraszać, na czas pracy możemy włączyć filtr rodzicielski na YouTube oraz Facebook.
Komputer
Kluczowym narzędziem pracy w domu jest komputer. Jeśli nie mamy służbowego powinniśmy odpowiednio przygotować nasz – warto go wcześniej uporządkować, przygotować specjalne miejsce na dysku lub folderze do rzeczy służbowych.
Klimatyzacja
W pomieszczeniu, w którym pracujemy koniecznie trzeba zadbać o właściwą temperaturę i wilgotność powietrza. Możemy sobie zapewnić równie komfortowe warunki, jak w klimatyzowanym biurze.
Zachowaj porządek
Podczas pracy zdalnej powinniśmy pamiętać o zachowaniu porządku, szczególnie na biurku. Mieszanie rzeczy prywatnych i służbowych stworzy chaos, a praca przy bałaganie nie pozwala na odpowiednie skupienie się.
Rozmowa z domownikami
Pracując zdalnie pamiętajmy również o rozmowie z domownikami. Jeśli mamy dzieci dokładnie im wytłumaczmy czas poświęcany na siedzenie przy komputerze. Możemy na drzwiach nakleić specjalne kartki, które dadzą im do zrozumienia, że to nasza przestrzeń służbowa. Innym, dorosłym natomiast należy wyjaśnić w jakich porach pracujemy i czego potrzebujemy, aby jak najlepiej wykonywać swoje obowiązki. To znacznie ułatwi pracę.
Już od prawie od dekady tworzy artykuły o rynku nieruchomości, przyglądając się w szczególności trendom wnętrzarskim.
Subskrybuj rynekpierwotny.pl w Google News
PODZIEL SIĘ:
KATEGORIE: