Jak się z komunikować się z pokoleniem Z sprzedając nieruchomości?

More Bananas

Data publikacji: 19.08.2021, Data aktualizacji: 20.08.2021

6 minut czytania

Średnia ocen 3/5 na podstawie 2 głosów

Pokolenie Z na rynku nieruchomości
Pokolenie millenialsów coraz śmielej wkracza na rynek nieruchomości. Jak się z nimi skutecznie komunikować? Czytaj dalej!

Post-millenialsi, zwani „pokoleniem Z”, stanowią już ⅕ polskiego społeczeństwa i  za chwilę wejdą na rynek nieruchomości. Co o nich wiesz? Urodzeni po 1995 roku, nie znają życia bez Internetu, a nowoczesne technologie są ich naturalnym środowiskiem. Gdyby pokusić się o przypisanie im jednej wspólnej maksymy, mogłoby nią być: „przeżywanie i doznawanie - ważniejsze niż posiadanie”. Jak branża deweloperska powinna zmienić swoją komunikację, żeby najskuteczniej do nich dotrzeć?

Z tego artykułu dowiesz się m.in.:

  • kto zalicza się do „pokolenia Z”
  • jak komunikować się z post-millenialsami 
  • jak rysuje się przyszłość „pokolenia Z”

„Generacja Z” - diagnoza

Współczesny świat najlepiej określają cztery pojęcia, których akronim tworzy skrót VUCA - Volatility (zmienność, ulotność), Uncertainty (niepewność), Complexity (złożoność) i Ambiguity (niejednoznaczność). 

Post-millenialsi żyją w świecie VUCA, a to oznacza, że mają przemożne poczucie niepewności swoich dalszych losów, od 2020 wzmocnione przez globalne efekty pandemii. Najmłodsi przedstawiciele „generacji Z” mają obecnie 16 lat, a najstarsi 25. Pozornie to dwa odległe światy, niemniej sporo je łączy. Przede wszystkim to, że nie znają świata bez internetu, a smartfony są dla nich czymś tak oczywistym, jak względny dobrostan ekonomiczny, w którym przyszli na świat. Warto jednak pamiętać, że płacą za to niemałą cenę - konkurencja na rynku pracy jest ogromna, a presja społeczna znacznie większa niż dekadę temu.

Pracodawcy oczekują od nich znajomości kilku języków oraz daleko idącej dyspozycyjności. I już tu rozgrywa się pierwszy konflikt. “Zetki” wysoko cenią komfort i swój prywatny czas. Lubią wolność, jaką daje pieniądz, ale też nie chcą podporządkowywać mu całego życia. Pierwsze pieniądze zarabiają często już w szkole średniej, a ich źródła zarobku w wielu przypadkach stworzył Internet. Niewiele racjonalnych czynników motywuje ich do pozostania w Polsce. Bagatelizują ryzyko porażki i śmiało podejmują życiowe wyzwania. Ambitni i biegle poruszający się w świecie online, nie zawsze radzą sobie z codziennością. 

Można powiedzieć, że „Zetki” są pokoleniem instant - chcą wszystkiego „tu i teraz”. Jak wynika z sondażu Business Insidera, spędzają w sieci ponad 5 godzin dziennie, w tym ok. 1 - 2 godzin przypada na social media. 25% badanych deklarowało, że przeznacza na to 7 godzin a dla 40% działające Wi-Fi jest ważniejsze, niż działająca toaleta. 

(Źródło: https://twitter.com/salesforceorg/status/936273656757530624

Pokolenie Z na rynku nieruchomości

Jak się z nimi komunikować? 

”Zetki” są aktywnymi użytkownikami social mediów, ale każdego z nich używają w innym celu. Facebooka głównie do pozyskiwania informacji załatwiania spraw szkolnych i uczelnianych w grupach dyskusyjnych. Można powiedzieć, że to najbardziej oficjalny z ich kanałów społecznościowych. Instagram z kolei służy kreowaniu osobistego wizerunku. Musi być spójny, przemyślany i estetyczny. 

Jako że stałe pozostawanie w kontakcie jest dla post-millenialsów wartością samą w sobie, istotną rolę w ich życiu odgrywają komunikatory; od Messengera, poprzez Dischord, Telegram i Signal, aż po WhatsApp

Zawrotną karierę w tej grupie robią od dłuższego czasu platformy streamingowe, takie jak Twitch, służące do transmisji gier komputerowych i rozgrywek turniejów e-sportu.

Niezmiennie popularny jest YouTube, używany najczęściej do śledzenia publikacji „idoli pokolenia”, ale też pogłębiania wiedzy czy rozwijania umiejętności, dzięki oglądanym tutorialom. 

Najmłodszy w tym gronie Tik - Tok, to przeznaczona na urządzenia mobilne platforma do samodzielnego tworzenia treści wideo, przypominających formą teledyski.  

Wnioski: 

    • „Zetki” dbają o wizerunek w serwisach społecznościowych, dlatego kluczowe jest, aby w robiły to również marki, z których korzystają.
    • Wcale nie musimy docierać do nich wyłącznie przez social media. Dla rozrywki korzystają głównie ze Spotify i Netflixa, ale też nadal oglądają telewizję. Zaskakuje popularność telewizyjnych formatów paradokumentalnych, takich jak „Szkoła”, „Szpital” czy „Trudne sprawy”, oglądanych głównie dla śmiechu. 
    • Post-millenialsi wysoko cenią sobie wydarzenia w świecie off-line, zwłaszcza jeśli są inkluzywne, niosą ze sobą jakiś „pożytek społeczny” i bazują na przemyślanych, autentycznych komunikatach. 

 

  • Jednym z najważniejszych kanałów dotarcia jest TikTok, czyli aplikacja społeczności dzielącej się swoimi krótkimi produkcjami wideo. 

 

Prognoza:

Post-millenialsi to: mobilność, stały dostęp do sieci, współdzielenie i upodobanie do częstych zmian. Oczekują błyskawicznych rozwiązań ich bieżących problemów, a także nie przywiązują się do miejsc i rzeczy. Przekreślą na zawsze każdy podmiot, jeśli odkryją fałsz i manipulację w jego narracji marketingowej.

Najważniejsze zjawiska i trendy kształtujące ich nawyki konsumenckie: 

  • sharing economy’, która trochę wyhamuje dynamikę wzrostu na rynku nieruchomości mieszkalnych,
  • mobilność, która osłabia aspiracje posiadania własnego mieszkania na rzecz wynajmu,
  • bariera wkładu własnego” nie do pokonania dla człowieka , który dopiero podjął pierwsze zatrudnienie,
  • autentyczność, która stała się wartością nadrzędną. Idealne światy z katalogów i spotów reklamowych utraciły wiarygodność. Jeśli coś jest reklamą, nie warto tego ukrywać. 
  • zaangażowanie, które można wzbudzić, pomagając potrzebującym. 

generacja Z

Rekomendacje: 

Każda usługa i każdy produkt oraz kanały dystrybucji muszą być dopasowane do potrzeb i stylu życia post-millenialsów. A te są przeważnie komunikowane i zaspakajane w sieci. Trzeba pamiętać, że oczekują prostych i szybkich rozwiązań, dostępnych w kanałach mobilnych. 

Jakie wartości, język, styl wypowiedzi, kanały i narzędzia są potrzebne, aby deweloperzy dotarli ze swoim przekazem do pokolenia Z? 

  • ‘Generacja Z’ to indywidualiści, lubiący towarzystwo. Personalizuj treści i stawiaj na interakcje.

  • Post-millenialsi to pokolenie multitaskingu i multiscreeningu, więc strategia omnichannel jest optymalna. 

  • Pamiętaj, że są bombardowani przekazami, zatem konsumują treści i podejmują decyzje znacznie szybciej niż ich starsi o dekadę koledzy. 

  • Preferowane przez nich rodzaje contentu to: obrazy, proste infografiki i oczywiście wideo (najlepiej krótkie i pionowe - do obejrzenia na smartfonie).

  • Są niecierpliwi i oczekują od marki niezwłocznej odpowiedzi na pytania zadane mailowo czy przede wszystkim w social media. 

 

Rodzaje treści, które cenią najwyżej (za raportem KANTAR): 

    1. filmy instruktażowe czy DIY, 
    2. wydarzenia związane z marką, 
    3. recenzje innych użytkowników, 
    4. recenzje i opinie ekspertów, 
    5. wydarzenia sponsorowane, 
    6. posty marek w social media, 
    7. reklamy natywne, 
    8. informacje dotyczące marki, 
    9. treści związane z zakupami, 
    10. artykuły sponsorowane, 

 

  • … i informacje o celebrytach. 

 

Reklamy, które kierujemy do pokolenia Zet, powinny być: 

  • proste i ułatwiające szybkie podejmowanie decyzji, 
  • dowcipne (ale nie infantylne), 
  • spersonalizowane, 
  • z dobrą muzyką, 
  • designerskie, 
  • autentyczne (Z wiedzą, jak działa świat mediów, więc błędem byłoby udawać, że reklama nie jest reklamą), 
  • z udziałem cenionych przez nich twórców,

 

Zamiast podsumowania - marketingowy „dekalog Z”:

  1. Bądź obecny tam, gdzie oni - w kilku kanałach jednocześnie.
  2. Zapraszaj do współpracy twórców, których szanują.
  3. Bądź szybki albo milcz.
  4. Mów obrazami - twórz treści wizualne. 
  5. Pisz zrozumiałym dla nich językiem. 
  6. Monitoruj social media i słuchaj ich głosu. 
  7. Przedstawiaj wartości swojej marki. 
  8. Utożsamiaj ją z pozytywnymi doświadczeniami. 
  9. Za wszelką cenę bądź autentyczny. 
  10. Personalizuj przekaz tak dalece, jak to tylko możliwe.

Subskrybuj rynekpierwotny.pl w Google News

PODZIEL SIĘ:

KATEGORIE:

OCEŃ ARTYKUŁ:

Komentowanie dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników.

    Artykuły powiązane

    Nagrody i wyróżnienia

    nagroda forbes 2022
    nagroda forbes 2021
    nagroda digital excellence awards 2022
    nagroda laur klienta 2023
    nagroda dobry pracodawca 2023
    nagroda gazele biznesu 2023
    Twoja przeglądarka nie jest obsługiwana

    Nowa odsłona RynkuPierwotnego została stworzona w oparciu o najnowsze technologie zapewniające szybsze działanie serwisu i maksymalne bezpieczeństwo. Niestety, Twoja aktualna przeglądarka nie wspiera tych technologii.

    Sugerujemy pobranie najnowszej wersji jednej z poniższych wyszukiwarek: