Wiadomości mieszkaniowe

Hejt w branży deweloperskiej

Media społecznościowe pozwalają deweloperom budować pozytywny wizerunek. Jak reagować gdy pojawia się hejt?

Oddaj swój głos!

Średnia ocena 5/5 na
podstawie 1 głosu
Hejt w branży deweloperskiej

Media społecznościowe dla deweloperów?

Według “Raportu Deweloperów w Social Mediach” portalu oxmedia.pl z 2018 roku, Facebook realnie wpływa na zwiększenie zainteresowania mieszkaniami oferowanymi przez deweloperów. Jak podaje raport, osób poszukujących mieszkania korzysta z Facebooka, jako miejsca do wymieniania się doświadczeniami i opiniami na temat usługodawców z rynku nieruchomości. Ten spory procent osób można dodatkowo wyszczególnić, używając funkcji oferowanych przez portale społecznościowe - przekaz można kierować do określonej grupy wiekowej, płci, osób zamieszkujących dany obszar. Dzięki nim posty skuteczniej trafiają do użytkowników mediów społecznościowych, potencjalnie zainteresowanych inwestycją w nieruchomość dewelopera.

- Przygotowując się do prowadzenia strony w mediach społecznościowych, pierwszym krokiem jest ustalenie strategii. Aby działania zaczęły przynosić zamierzony skutek, trzeba wiedzieć, jakie będą materiały, jak często publikowane, do kogo skierowane i jaki jest cel ich zamieszczenia. Mając tak nakreślony plan działania, ważne jest aby uzbroić się w cierpliwość i konsekwentnie realizować zamierzenia - radzi Anna Gumowska, CEO w Prime Time PR.

Podejmując działania w mediach społecznościowych, należy pozostawać w stałym kontakcie z użytkownikami, reagować na komentarze, przesyłane wiadomości i udostępnienia, jest to minimum potrzebne do zbudowania pozytywnego wizerunku. Pozostawienie profilu bez nadzoru, brak reakcji na aktywność użytkowników, może prowadzić do negatywnych konsekwencji, takich jak nieprzychylne komentarze.

Hejt

Czyli obraźliwy lub pełen agresji komentarz zamieszczony w Internecie, to coś, z czym osoba prowadząca marketing w sieci musi się liczyć. Bez względu na to, czy negatywna wypowiedź użytkownika ma rzeczywiste podstawy, czy nie, w odpowiedzi trzeba stosować ten sam schemat działania. Przede wszystkim nie dać się wciągnąć w niemerytoryczną, emocjonalną dyskusję, lecz w prosty i rzeczowy sposób odnieść się do krytycznego komentarza, starając się wyjaśnić sytuację.

- Sposób, w jaki reaguje na hejt administrator strony, rzutuje na opinię klientów o firmie, której dotyczy. Zakup mieszkania dla wielu osób jest jedną z najważniejszych decyzji w życiu i w związku z tym jest bardzo prawdopodobne, że potencjalni klienci w pierwszej kolejności prześledzą opinie dotyczące firmy i jej inwestycji - komentuje Anna Gumowska.

Jeżeli coś wzbudzi wątpliwości klientów, mogą zacząć szukać innego dewelopera, dlatego trzeba dbać o pozytywny wizerunek i z pełną kulturą odpowiadać na komentarze.

Niewiele trzeba, aby pojawiła się negatywna opinia. Wskazują na to fanpage deweloperów - odwołane za późno spotkanie, utrudnienia drogowe w pobliżu budowy, zajęte linie telefoniczne. Jak zareagować?

Przede wszystkim odpowiadając, należy korzystać ze zwrotów grzecznościowych, które podkreślą szacunek i zaangażowanie: Szanowny Panie/Pani; został Pan/Pani poinformowany/a; zapewniamy, że jeszcze dziś skontaktujemy się z Panem/Panią - na końcu okraszone pozdrowieniami pomogą wyjść z wielu trudnych sytuacji. Wypracowanie własnej strategii odpowiadania klientom, czy na forum, czy w prywatnej wiadomości, łagodzi sytuację oraz pokazuje użytkownikom, że mają kontakt z deweloperem, któremu ich potrzeby i opinie nie są obojętne.

Hejt kontrolowany

Negatywne opinie lub fałszywe wpisy w Internecie mogą zaszkodzić wizerunkowi firmy, ale też odbić się na dochodach deweloperów. Aby nie dopuścić do takiej sytuacji, należy reagować, a żeby być na bieżąco,

korzystać z narzędzi do monitoringu mediów. Działają one na zasadzie wyłapywania komentarzy, reakcji, wpisów i wzmianek zamieszczonych w Internecie, w których pojawiła się nazwa dewelopera.

- Kontrola tego, co internauci publikują w sieci na nasz temat, pozwala na reakcję, a ta jest najważniejsza, gdy pojawia się negatywny odzew ze strony użytkowników. - podsumowuje Anna Gumowska, CEO w Prime Time PR.

Monitoring mediów to nie tylko narzędzie do wyłapywania negatywnych reakcji, to również sposób na zbudowanie bazy danych naszych fanów. Dzięki takim programom można dowiedzieć się, kto częściej komentuje - kobiety czy mężczyźni, w jakim wieku są zainteresowani użytkownicy, skąd pochodzą i w jaki sposób trafili na stronę. Posiadanie takich informacji to łatwiejsze sprecyzowanie grupy odbiorców i ich zainteresowań.

Czy na pewno chcesz usunąć ten komentarz?

Facebook posiada opcję usunięcia komentarzy. Wszyscy, którzy spotkali się z niepochlebnymi komentarzami na pewno zastanawiali się nad skorzystaniem z tej opcji. Mimo, że to kuszące rozwiązanie, usunięcie komentarza nie wpłynie na poprawę obrazu dewelopera. Ucieczka od problemu, jakim jest negatywna reakcja tylko potęguje wizerunkowy kryzys, napędza hejt.

- Brak odzewu to brak szacunku dla klientów, lepiej nie korzystać z tej funkcji. Inną sprawą jest gdy zdarzają się komentarze krytykujące nie samą inwestycję, ale pracowników firmy, lub jej klientów. Wtedy jest to reakcja agresywna, obraża innych i mamy prawo ją ukryć. - mówi Anna Gumowska, CEO w Prime Time PR.

Jeśli komentarz jest oparty na uzasadnionym niezadowoleniu czy prawdziwych wątpliwościach, nie warto go usuwać, będzie to świadczyć o braku szacunku dla klientów. Lepszym wyjściem z takiej sytuacji jest odpowiedź, szybka interwencja budująca pozytywny wizerunek firmy dbającej o klienta.

 

Artykuły powiązane

Deweloper dla mediów, czyli jak budować wizerunek w branży nieruchomości

Deweloper dla mediów, czyli jak budować wizerunek w branży nieruchomości

Jak zbudować wizerunek dewelopera godnego zaufania?

Jak zbudować wizerunek dewelopera godnego zaufania?