Wiadomości mieszkaniowe

Witold Żółtek - MarketingDewelopera.pl

Witold Żółtek - MarketingDewelopera.pl

Blog

25 czerwca 2018

Oddaj swój głos!

Średnia ocen 3/5 na podstawie 3 głosów

Rola mediów społecznościowych w branży deweloperskiej

W zglobalizowanym świecie informacji media społecznościowe odgrywają coraz większą rolę. Każdego dnia przybywa nowych użytkowników takich mediów jak: Facebook, Instagram, Youtube czy Twitter. Wystarczy spojrzeć na podstawowe statystyki informacyjne żeby dostrzec olbrzymi potencjał tej formy komunikacji marketingowej

Rola mediów społecznościowych w branży deweloperskiej

Już 17 mln Polaków korzysta z mediów społecznościowych spędzając na ich obserwacji  średnio 1 godzinę dziennie. Większość tej grupy mieści się w przedziale wiekowym miedzy 18 a 44 rokiem życia. Co to oznacza? Według danych GUS, na koniec roku 2017 w Polsce były ponad 24 miliony obywateli w wieku produkcyjnym. To właśnie osoby z tego przedziału wiekowego spędzają w Sieci najwięcej czasu (większość osób w wieku 18-44 i ponad połowa osób w wieku 45-54). Wychodzi na to, że większość Twoich klientów średnio kilkanaście godzin tygodniowo spędza w Internecie czytając wiadomości, nowości i ciekawostki „na fejsie” ograniczając coraz bardziej korzystanie z innych form pozyskiwania informacji.

Łatwiej jest wejść „na fejsa” i poczytać to co jest interesujące dla innych, niż zadać sobie trud w poszukiwaniu informacji. Tymczasem rodzima branża deweloperska momentami zachowuje się jakby traktowała ten kanał komunikacji jako zło konieczne. Wystarczy prześledzić profile wielu, polskich deweloperów żeby zobaczyć, że komunikacja tym kanałem traktowana jest bardzo pobieżnie. Nieregularne umieszczanie postów, mało ciekawa tematyka, czy wyłączenia możliwości recenzowania profilu i dewelopera nie należą do rzadkości. Najczęściej popełnianym błędem w tym zakresie, jest blokowanie komentowania i recenzowania.

Takie działanie powoduje, że Klient już na dzień dobry zaczyna zastanawiać się co jest nie tak z oferowanym produktem i dlaczego deweloper przedsięwziął środki, które uniemożliwiają krytykowanie czy opisywanie słusznych uwag co do jakości sprzedawanych nieruchomości. Recenzje wystawiane przez Klientów należy traktować jako darmową wskazówkę rynkową obszarów, nad którymi powinniśmy jako firma popracować w przyszłości. Sprawny Marketing Manager potrafi w taki sposób poprowadzić dialog, żeby wygasić emocje i po usunięciu usterek zmienić negatywne emocje w pozytywne.

Taka postawa pozwala na budowanie pozytywnych relacji ze społecznością naszego profilu. Najgorszym rozwiązaniem jest sprowadzenie dyskusji do poziomu negatywnych, dwustronnych emocji i wymiany ciosów. W takiej sytuacji przegranym jest zawsze deweloper, który z samego faktu, że wchodzi w konflikt z Klientem wystawia sobie nie najlepszą opinię.

Profesjonalna praca z mediami społecznościowymi to zajęcie, które trzeba prowadzić 7 dni w tygodniu i przez całą dobę. Niedopuszczalnym błędem jest zawieszanie komunikacji na weekend, czy odpisywanie na pytania Klientów po weekendzie co niestety jest również nagminne w naszej branży. Współczesna sprzedaż jest zorientowana na bezustanne podążanie za Klientem, a ten wymaga od nas dyspozycyjności i obecności w kanałach komunikacji, które są dla niego najważniejsze.

Pokolenie Milenialsów, które lada moment zacznie nabywać swoje pierwsze nieruchomości chce uzyskiwać informacje z takich kanałów, do których jest przyzwyczajone, a obowiązkiem dobrego handlowca jest stała obecność i reagowanie na wszelkie pytania i wątpliwości. Wielu deweloperów uważa, że samo prowadzenie profilu i bezrefleksyjne wciskanie co jakiś czas przycisku „promuj post” załatwia całą kwestię Social Media. Tymczasem narzędzia służące targetowaniu przekazów dostępne za pośrednictwem tych platform są coraz szersze i skuteczniejsze, dlatego wymagają specjalistycznej wiedzy z tego zakresu. Warto rozważyć zaangażowanie fachowców w obsługę profilu firmowego.  

Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami z rynku pierwotnego,
polub nasz fanpage Mieszkaniowe Inspiracje

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij go!

Dodaj komentarz

Komentowanie dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników.
Pola oznaczone gwiazdką * są obowiązkowe.

0 Komentarzy