Optymalizacja sprzedaży projektów deweloperskich

Artykuł sponsorowany

Data publikacji: 27.04.2020, Data aktualizacji: 24.08.2023

Średnia ocen 5/5 na podstawie 14 głosów

artykuł sponsorowany

Optymalizacja sprzedaży projektów deweloperskich
Jak zoptymalizować sprzedaż projektów deweloperskich? Czytaj na RynekPierwotny.pl!

Na początku roku nikt się nie spodziewał, że wiosną wejdziemy w jedno z największych zawirowań gospodarki we współczesnej historii. Branża nieruchomości to silne ogniwo, które nie ulegnie recesji tak łatwo. Na pewno jednak obecny stan zawieszenia przeciągnie się. I zweryfikuje skuteczność sprzedaży projektów deweloperskich.

Pandemia koronawirusa, jak każde ze zdarzeń wymykających się prognozom, powiedziała „sprawdzam” skuteczności wielu sektorów gospodarki. Przez skuteczność rozumiemy tu efektywność podejmowanych działań, zdolność do adaptacji i szybkość reagowania na zmienne.

Rynek projektów deweloperskich analizuje sytuację w skali globalnej i na lokalnym podwórku. Polskie organizacje branżowe proszą administrację o przyspieszenie procedur, ale odnosi się to tylko do wycinka działań związanego z powstawaniem nowych domów czy mieszkań. Ważną częścią inwestycji jest jej sprzedaż. A ta, w czasie pandemii, wymaga szybkich i rozsądnych decyzji.

W obecnym czasie ważna jest optymalizacja sprzedaży projektów deweloperskich.

Do optymalizacji procesu sprzedaży należy podejść całościowo. Poprawa tylko jednej części szerszego frontu nie przyniesie oczekiwanych skutków. Elementy jakie można tu wskazać to widoczność inwestycji w rozumieniu marketingowym, sprawność działania personelu sprzedażowego oraz wdrożenie zaleceń, które wpływają na pozytywne nastawienie klientów w kontekście koronawirusa.

By zwiększyć skuteczność sprzedaży, trzeba przede wszystkim dokonać samokrytyki. Dokładna analiza podejmowanych działań oraz sprawdzenie kompetencji sił sprzedaży to krok, który należy wykonać jak najdokładniej. Najbardziej obiektywnej oceny mogą dokonać osoby niezaangażowane, czyli zewnętrzni audytorzy. Później przychodzi czas na rekomendacje oraz sprawną drogę do ich wdrożenia.

Wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu projektów deweloperskich nauczyło nas pokory. I szerokiego, analitycznego spojrzenia na ten biznes. Klienci dla których pracujemy docenili fakt, że inwestycję warto oddać w ręce ekspertów. Obsługujemy projekty deweloperskie od A do Z. Wspieramy na każdym etapie inwestycji, a filarami naszego sukcesu są ludzie. Kup i Mieszkaj to lider w kompleksowej obsłudze sprzedaży i marketingu projektów deweloperskich. Zajmujemy się też optymalizacją sprzedaży, by zwiększyć rentowność inwestycji. Na zespół składają się analitycy rynku, audytorzy, specjaliści od finansów, prawa i marketingu. Dbamy o strategiczne podejście do inwestycji, a PR-owcy pracują na pozytywny odbiór naszych klientów w sieci. Opisuje swoją działalność Jacek Piotr Kacprzyk, prezes Kup i Mieszkaj. Spółka specjalizuje się we wsparciu deweloperów i szczególnie w obliczu pandemii koronawirusa ma coraz więcej pracy. Optymalizujemy sprzedaż projektów deweloperskich dla największych brandów, podkreśla Kacprzyk.

Jak cię widzą, tak cię piszą.

Podejmowane przez przedsiębiorców działania marketingowe bardzo często są odzwierciedleniem aktualnej sytuacji na rynku. Gdy popyt na domy i mieszkania rośnie, ograniczamy się do podstawowych działań i powielania schematów komunikacji. Serwisy WWW i komunikacja social media stają się „poprawne”, a wdrażanie bardziej agresywnych działań schodzi na drugi plan. W sytuacji spowolnienia i obaw konsumentów, pora na większą mobilizację. Warto zweryfikować ile dostępnych na rynku narzędzi używamy i czy przynosi to oczekiwane rezultaty. Analizie powinny podlegać zarówno część „wizualna i merytoryczna” jak też „operacyjne” szczegóły naszych marketingowych aktywności. Czy dobrze planujemy budżet reklamowy? Na co dokładnie wydajemy środki? Ile potencjalnych klientów dzięki temu pozyskaliśmy? Odpowiedzi na te pytania z dnia na dzień będą zyskiwać na wartości. A rozważni deweloperzy zastanowią się czy ich strategia sprzedaży nadąża względem zmieniającej się sytuacji rynkowej.

Kontrola podstawą zaufania.

Tej brutalnej, historycznej prawdy zbyt rzadko używa się wobec własnych pracowników. W idealnym świecie zmotywowany sprzedażowiec odnosi sukcesy i przynosi swemu mocodawcy satysfakcjonujące rezultaty. Co jednak, gdy podstawy i prowizje muszą ulec zmianie, by firma zachowała próg rentowności?  Deweloperzy powinni uczciwie podejść do sprawy i przeprowadzić audyt biura sprzedaży. Handlowcy w dobie kryzysu powinni podnieść poziom zaangażowania, a z każdego leadu uczynić jak najlepszą szansę na sprzedaż domu czy mieszkania. Warto pod lupę wziąć zarówno codzienną pracę handlowca jak też umiejętność adaptacji do zmieniających się warunków. Może warto pomyśleć o włączeniu jak najszerszej dostępności on-line? Zwiększyć ilość wykonywanych telefonów? Skłonić swoich pracowników do odświeżenia kontaktu z klientami, którzy zakup nieruchomości odłożyli w czasie? Jak nigdy wcześniej deweloperzy powinni zastanowić się nad podniesieniem kompetencji handlowców. Dostępne doradztwo i szkolenia coraz częściej stawiają nacisk na umiejętności niezbędne do lepszej sprzedaży w trakcie gospodarczego „zawieszenia”.

Zapewnij komfort kupowania swoim klientom.

Większość deweloperów zadbała o podstawowe zmiany związane z pandemią koronawirusa. Ograniczenie stacjonarnej dostępności do sprzedawców i oddanie do użytku podstawowych narzędzi komunikacji on-line. A czy nie warto wyjść ze strefy komfortu i wykonać maksymalną ilość działań, by potencjalny klient wybrał tę a nie inną inwestycję? Zapewnienie komfortu kupowania to jeden z ważniejszych elementów optymalizacji procesu sprzedaży. Projekt deweloperski powinien być jasno komunikowany jako dostępny w każdy możliwy sposób. Część stacjonarna prezentacji musi zostać poddana maksymalnym restrykcjom jeśli chodzi o higienę. A rozwiązania on-line umożliwiające kontakt i sprzedaż, wdrożone w każdy dostępny sposób. Rolą dewelopera jest wykorzystanie wszystkich narzędzi, które zapewnią klienta o bezpieczeństwie i komforcie kupowania.

Pandemii koronawirusa i następstw tej sytuacji prawdopodobnie nie dało się przewidzieć. Ale właśnie ta nieprzewidywalność powinna motywować deweloperów do działania. Dziś jeszcze nie obserwujemy radykalnego spowolnienia i spadku cen. Niemniej tylko najbardziej aktywni odniosą sukcesy i utrzymają wyniki sprzedaży sprzed pandemii.

 

Subskrybuj rynekpierwotny.pl w Google News

PODZIEL SIĘ:

OCEŃ ARTYKUŁ:

Komentowanie dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników.

    Artykuły powiązane

    Nagrody i wyróżnienia

    nagroda forbes 2022
    nagroda forbes 2021
    nagroda digital excellence awards 2022
    nagroda laur klienta 2023
    nagroda dobry pracodawca 2023
    nagroda gazele biznesu 2023
    Twoja przeglądarka nie jest obsługiwana

    Nowa odsłona RynkuPierwotnego została stworzona w oparciu o najnowsze technologie zapewniające szybsze działanie serwisu i maksymalne bezpieczeństwo. Niestety, Twoja aktualna przeglądarka nie wspiera tych technologii.

    Sugerujemy pobranie najnowszej wersji jednej z poniższych wyszukiwarek: