Marketing i reklama w Internecie

Witold Żółtek - MarketingDewelopera.pl
Witold Żółtek - MarketingDewelopera.pl

Data publikacji: 07.05.2018, Data aktualizacji: 28.03.2019

Średnia ocen 4/5 na podstawie 5 głosów

Marketing i reklama w Internecie
66% dokładnie taki udział w rynku reklamy cyfrowej zgarną dwaj najwięksi dostawcy internetowych usług reklamowych w roku 2018. Mam tu na myśli Google i Facebook wraz z zależnymi podmiotami. Tylko do samego Googla w ujęciu globalnym trafi około 36 miliardów dolarów, co stanowi wzrost o prawie 20% w stosunku rok do roku.

Wartość reklamy internetowej gwałtownie rośnie, ale większość przeznaczanych środków trafia do dwóch wymienionych wcześniej gigantów. Dzieje się tak z co najmniej kilku powodów. Zarówno Google, jak i koncern Marka Zuckerberga oferuje, to o czym reszta może tylko pomarzyć, a co stanowi największą wartość dla reklamodawców.

Tym atutem jest możliwość precyzyjnego targetowania przekazu reklamowego do ściśle definiowanych grup docelowych. W przypadku korzystania z SEM (Search Engine Marketing) mamy sytuację, w której reklamodawca-z natury oszczędnie dysponujący środkami, ma wysoką pewność, że jego pieniądze są kierowane na dotarcie do osób potencjalnie zainteresowanych kupnem oferowanego produktu. Choć trudno jeszcze precyzyjnie policzyć wartość konwersji, a w niektórych segmentach jest to według mnie nierealne (bez daleko idących uproszczeń), to jednak mamy dużą pewność, że środki są kierowane do właściwych osób. Nie wszystkie z naszych usług jesteśmy w stanie sprzedać online, a już w szczególności w branży deweloperskiej. Jednak w każdym przypadku jesteśmy w stanie generować leady, co w potocznym języku możemy tłumaczyć jako zapytania lub głębsze zainteresowanie produktem.

Na podstawie analizy statystyk Google jesteśmy w stanie dość precyzyjnie określić jaki procent naszych Klientów, którzy odwiedzili stronę, był zainteresowany naszym produktem i  jak przełożyło się to na koszty, które ponieśliśmy. Za pomocą profesjonalnie przygotowanego remarketingu możemy skutecznie wrócić z przekazem i przypomnieć naszym Klientom o dostępnej ofercie. Szczególnie że koszt remarketingu jest niższy niż pierwotnych wejść. W przypadku korzystania z SEO (Search Engine Optimization) sprawa jest bardziej skomplikowana. Wiele firm proponujących działania pt. pozycjonowanie w abonamencie za 1000 zł to hochsztaplerzy bazujący na niewiedzy, a często zwykłym cwaniactwu. Wiele takich podmiotów nie zważa na kary grożące za naruszanie zasad Google, co może skończyć się katastrofą dla ich Klientów. Wiele z tych firm nie ma nic wspólnego z profesjonalizmem, a najgorsze jest to, że w dobie powszechnej cyfryzacji spora część marketerów zatrudnionych na etatach nie ma możliwości weryfikacji wykonanych prac, bo zwyczajnie nie zna się na SEO i SEM tylko tak jakoś wychodzi, że głupio się do tego faktu przyznać.

Od kilku dobrych lat Google coraz chętniej korzysta z SI i uczenia maszynowego w szlifowaniu swoich algorytmów, których próba przechytrzenia może skończyć się degradacją pozycji strony w wyszukiwarce, a do tego płatne linki cały czas podskubują wyniki organiczne. Najlepszą metodą jest łączenie kampanii SEO i SEM, ale to temat na cały rozdział książki. W dobie wszechobecnej cyfryzacji nie wyobrażam sobie skutecznego zarządzania sprzedażą i firmą bez gruntownej wiedzy z zakresu SEM, a profesjonalnie prowadzona i optymalizowana kampania wymaga dużego nakładu czasu, wiedzy i pracy. Czas prostych rozwiązań dobiegł końca.  

 

Witold Żółtek - MarketingDewelopera.pl
Witold Żółtek - MarketingDewelopera.pl

Marketing Dewelopera to zespół z dużym doświadczeniem we wdrażaniu nowoczesnych i funkcjonalnych rozwiązań biznesowych w branży deweloperskiej.

Subskrybuj rynekpierwotny.pl w Google News

PODZIEL SIĘ:

KATEGORIE:

OCEŃ ARTYKUŁ:

Komentowanie dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników.

    Artykuły powiązane

    Nagrody i wyróżnienia

    nagroda forbes 2022
    nagroda forbes 2021
    nagroda digital excellence awards 2022
    nagroda laur klienta 2023
    nagroda dobry pracodawca 2023
    nagroda gazele biznesu 2023
    Twoja przeglądarka nie jest obsługiwana

    Nowa odsłona RynkuPierwotnego została stworzona w oparciu o najnowsze technologie zapewniające szybsze działanie serwisu i maksymalne bezpieczeństwo. Niestety, Twoja aktualna przeglądarka nie wspiera tych technologii.

    Sugerujemy pobranie najnowszej wersji jednej z poniższych wyszukiwarek: