Wiadomości mieszkaniowe

Prime Time PR

Prime Time PR

Nieruchomości - Regionalne - Kraków

Oddaj swój głos!

Średnia ocen 5/5 na podstawie 1 głosów

Co wpływa na wizerunek firm deweloperskich?

Z czego wynikają niepochlebne opinie o inwestorach i co kształtuje postrzeganie deweloperów przez klientów? Sprawdź!

Co wpływa na wizerunek firm deweloperskich?

W internecie nietrudno trafić na negatywne komentarze dotyczące deweloperów. Do najczęstszych zarzutów należą oszustwa, amatorskie podejście do budowy i  klienta, brak pomocy w przypadku usterek czy nadmierne betonowanie miasta. To wszystko składa się w niezbyt pochlebny wizerunek branży. Z czego wynikają takie opinie o inwestorach i co kształtuje postrzeganie deweloperów przez klientów?

Rynek nieruchomości znajduje się w ciągłej fazie rozkwitu, czego potwierdzeniem są dane GUS z okresu styczeń - marzec 2019. Według nich w pierwszym kwartale tego roku do użytku oddano 47,4 tys. mieszkań, o 5,8% więcej niż przed rokiem. Deweloperzy przekazali 28,6 tys. lokali, o 11,5% więcej niż w zeszłym roku. Pomimo ogromnej konkurencji na rynku pierwotnym, inwestorzy nie mają problemu ze sprzedażą mieszkań. Polepszająca się sytuacja finansowa Polaków, tanie kredyty, a także popyt na nowe inwestycje nie aktywizuje sprzedających do wdrożenia kreatywnych form promocji oraz działań tworzących pozytywny odbiór wśród obecnych i przyszłych klientów. Tymczasem podjęcie odpowiednich, długofalowych kroków, których celem byłoby zbudowanie wizerunku, jest szczególnie istotne dla firm, które sprzedają mieszkania, czyli najważniejsze miejsce w życiu każdego człowieka - dom. Przyszłość pozytywnie rysuje się przed wiarygodnymi firmami, z niepowtarzalnym pomysłem na komunikację, które oprócz zysku mają na uwadze dobro nabywców. Jakie działania zapewnią taki odbiór?

Szukamy opinii w Internecie

Według danych na podstawie badań Kantar TNS “Badanie preferencji i satysfakcji z zakupu mieszkania na rynku pierwotnym” z lutego 2018, w zeszłym roku 70% respondentów poszukiwało informacji o deweloperze w Internecie. Dużą popularnością cieszyło się również odwiedzanie poprzednich inwestycji usługodawcy - jest to opcja wybrana przez 29% odbiorców. Tylko 8% ankietowanych przyznało się do braku zasięgania opinii o wiarygodności dewelopera, a 2% badanych nie było w stanie odpowiedzieć, w jaki sposób sprawdziło, czy usługodawca jest godny zaufania.

Przytaczając powyższe dane, nie ma wątpliwości, że obecni konsumenci to osoby świadome, które zanim zaufają sprzedawcy, chcą zdobyć o nim jak najwięcej informacji. Wnikliwa analiza oferty, a także samego inwestora to standardowa procedura w procesie nabywczym, szczególnie ważna, gdy dotyczy tak kosztownego dobra, jakim jest mieszkanie. Deweloper decydujący się na podjęcie działań marketingowych powinien poznać grupę odbiorców, potencjalnych klientów inwestycji, którym będzie odpowiadać lokalizacja, a także metraż lokali.

Według danych z komunikatu badań CBOS pt. Korzystanie z Internetu z maja 2017 roku, 70% badanych korzysta z internetu tylko, gdy ma konkretny powód, a 30% respondentów pozostaje online cały czas, na bieżąco otrzymując komunikaty i reagując na nie. Jest to praktyka szczególnie popularna wśród osób w wieku 25 do 34, czyli głównych zainteresowanych nowymi inwestycjami. Dostęp do internetu to możliwość wyszukiwania informacji, a także komentowania, z której młodzi często korzystają, dlatego warto być na bieżąco z reakcjami otoczenia na aktywność dewelopera.

Poznajemy bliżej w kontakcie z mediami

Wizerunek godnego zaufania dewelopera buduje obecność w mediach nowych, jak i tradycyjnych. W osiągnięciu takiego odbioru pomaga prowadzenie kanałów na portalach społecznościowych oraz kontakt z mediami. Obecność na Facebooku czy Instagramie wydaje się dziś koniecznością, gdyż  już 47% użytkowników internetu w Polsce posiada konta w mediach społecznościowych (raport Global Digital 2019 przygotowany przez We Are Social i Hootsuite). Według platformy do monitorowania i analizy nowych mediów NapoleonCat, w listopadzie zeszłego roku w Polsce było 16 780 000 użytkowników samego Facebooka, o ok. 160 000 więcej niż we wrześniu 2018 roku. Do najliczniejszej grupy użytkowników należą osoby w wieku 25 - 34 (4,9 mln użytkowników).

Profil na stronach takich jak Facebook czy Instagram wymaga aktywnego prowadzenia poprzez dodawanie zdjęć i informacji, które będą angażować odbiorcę. Ważne jest również odpowiadanie na pojawiające się pytania i komentarze klientów. Kontakt z mediami to przede wszystkim nawiązanie relacji z dziennikarzami, którzy piszą na temat nieruchomości czy urbanistyki. Otwartość na współpracę w zakresie dostarczania rzetelnych informacji, szybkie i uprzejme odpowiadanie na pytania redakcji to klucz do zbudowania zaufania.

-  Otwartość na media, dzielenie się swoją wiedzą oraz doświadczeniem, nie tylko ukazuje dewelopera jako kompetentnego partnera, lecz wpływa na postrzeganie całej firmy, a także inwestycji. Jest to sprawdzony sposób na budowanie wizerunku oraz uzyskanie przychylności zarówno mediów, jak i odbiorców docelowych - mówi Anna Gumowska, CEO w Prime Time PR.

Wybieramy mieszkanie na stronie www

Posiadanie strony www to dziś standard, lecz prócz tego liczy się dopasowanie witryny do urządzeń najpopularniejszych wśród określonej przez nas grupy wiekowej. Jak pokazują dane Global Digital 2019 opublikowane w styczniu, Polskę na początku tego roku zamieszkiwało 38,07 mln osób, z czego aż 79%, czyli 30,07 mln korzystało z internetu. 42% respondentów deklarowało używanie smartfonów do komunikacji oraz przeglądania stron (16 mln osób). Większość nowoczesnych telefonów komórkowych jest podłączonych do sieci, a wifi jest niemal wszędzie, w związku z czym ofertę można przejrzeć w każdym miejscu. Responsywność witryny powinna być zatem obowiązkowa, tymczasem wiele stron deweloperów wciąż jest niedopasowanych do wersji mobilnej.

- Jak pokazują liczne badania, najwięcej zapytań o mieszkania z chęcią zakupu, jak i wynajmu generują młodzi z pokolenia milenialsów. Są to osoby wychowane w erze cyfrowej, które korzystają z telefonów komórkowych do przeglądania ofert oraz komunikacji poprzez media społecznościowe. Jeśli strona jest responsywna, oferowane mieszkanie można oglądać równie skutecznie na telefonie, jak i na komputerze. Dla milenialsów żyjących szybko jest to szczególnie ważne - mówi Anna Gumowska.

Kupujemy bardziej świadomie

Coraz bardziej świadomi klienci budują swoje opinie na podstawie wielu doświadczeń z marką, nie tylko tych związanych ze sprzedażą. Jednym z popularnych sposobów na pozytywny odbiór wśród społeczeństwa są działania z zakresu CSR. Podjęcie inicjatyw ekologicznych, organizacja dni dzielnicy, wspieranie kultury danego regionu czy promowanie pozytywnych wartości to szansa na zbudowanie wzajemnego zaufania w relacjach zarówno z otoczeniem zewnętrznym, jak i wewnętrznym przedsiębiorstwa.

Należy pamiętać, że są to działania długofalowe, które mają za zadanie pomóc w realizacji celów, dlatego muszą współgrać ze strategią dewelopera, jednocześnie uwzględniając potrzeby mieszkańców, a także chroniąc środowisko.

Na coraz większe zainteresowanie tematem CSR wskazuje raport Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2018. Dobre praktyki”. Odnotowano w nim 30-procentowy wzrost nadesłanych przez firmy dobrych praktyk stosowanych w miejscu pracy w stosunku do 2017 roku.  

- Działania z zakresu odpowiedzialności społecznej powinny stanowić nierozerwalną część wszelkich aktywności deweloperów, których inwestycje wywierają ogromny wpływ na życie lokalnych społeczności. CSR to nie PR, to obowiązek firm deweloperskich, który dodatkowo może stanowić dla nich budulec w tworzeniu pozytywnego wizerunku. Przyjęcie postawy odpowiedzialności społecznej to działanie, które w tej branży jest szczególnie ważne, gdyż  determinuje życie wszystkich mieszkańców danego regionu - mówi Anna Gumowska, CEO w Prime Time PR.

 




Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami z rynku pierwotnego,
polub nasz fanpage Mieszkaniowe Inspiracje

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij go!

Dodaj komentarz

Komentowanie dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników.
Pola oznaczone gwiazdką * są obowiązkowe.

0 Komentarzy