Home staging – co to jest, ile kosztuje i jak zwiększa wartość mieszkania?

Średnia ocen 4/5 na podstawie 50 głosów
:format(jpg)/articles/gallery/image/9042/homestaging_szara-kanapa-jasne-wnetrze_3b6334.jpg)
Chcesz sprzedać lub wynająć mieszkanie szybko i z zyskiem? Postaw na home staging – profesjonalne przygotowanie nieruchomości do sprzedaży lub wynajmu. Dowiedz się, jak przy pomocy prostych technik home stagingu, podnieść wartość mieszkania i przyśpieszyć transakcję. Sprawdź, czym jest home staging i dlaczego się opłaca.
Z tego artykułu dowiesz się m.in.:
- czy home staging zwiększa cenę nieruchomości,
- na czym polega praca home stagera,
- czy warto inwestować w home staging.
Czym jest home staging?
Home staging to nic innego jak przygotowanie nieruchomości do transakcji – sprzedaży i wynajmu. Ta profesjonalna usługa ma na celu maksymalne wyeksponowanie potencjału mieszkania lub domu, aby poprawić doświadczenie kupujących, uzyskać najwyższą cenę nieruchomości i skrócić czas transakcji.
Home stager a architekt wnętrz
Home staging często porównywany jest do aranżacji wnętrz. Wbrew obiegowm opiniom nie jest jednak tym samym. Home stager przygotowuje lokal, by był atrakcyjny dla klientów. Jego celem jest odpersonalizowanie wnętrza i stworzenie oferty interesującej dla szerokiego grona odbiorców. Architekt wnętrz natomiast aranżuje wnętrze pod kątem potrzeb właściciela. W jego pracy wartością jest unikalność i indywidualizm.
Wspólna cecha obu profesji to estetyka. Architektura wnętrz koncentruje się jednak na długofalowym dopasowaniu mieszkania do indywidualnych potrzeb, a home staging na szybkim i efektownym przygotowaniu nieruchomości do sprzedaży.
W praktyce homestagingu chodzi o jedno – zrobić świetne pierwsze wrażenie, pamiętając o tym, że nawet podstawowe techniki mogą znacząco poprawić atrakcyjność mieszkania.

Techniki home staging dla każdego
Ponieważ dobrze przygotowana nieruchomość może zyskać nawet 20% wartości w stosunku do swojej pierwotnej ceny, home staging nie wychodzi z użycia. Techniki home staging to nie tylko domena profesjonalistów - tak naprawdę są one dostępne dla każdego, komu zależy na podniesieniu atrakcyjności lokalu. Jakimi technikami w łatwy i niedrogi sposób zwiększyć wartość rynkową mieszkania i przyciągnąć potencjalnych kupujących?
Home staging – najważniejsze pierwsze wrażenie
Bywa, że lokalizacja i cena to za mało. Prawdziwym kryterium atrakcyjności staje się dziś zagospodarowanie przestrzeni zgodnie z jej potencjałem. Neutralne, przestronne i estetyczne mieszkania przyciągają więcej kupujących niż te, w których panuje stylistyczny chaos lub dominuje ekscentryczny wystrój.
Porządek przede wszystkim
Nadmiar mebli i osobistych przedmiotów zniechęca. Mieszkanie powinno być uporządkowane i dobrze oświetlone. Jak osiągnąć taki efekt? By uzyskać wrażenie optymalnego doświetlenia, zrezygnuj z firan i zasłon. Dla wrażenia uporządkowania usuń niepotrzebne sprzęty. Jeśli nie możesz zastąpić starych zasłon, dywanów czy obrusów nowymi tekstyliami, lepiej pozbądź się ich.
Jak funkcjonalnie urządzić mieszkanie? CZYTAJ
Kolory ścian i mebli, czyli focus na biel
Odświeżenie ścian to podstawa dobrej prezencji mieszkania. Jeśli chodzi o ściany i sufit, najlepszym wyborem biel i jej odcienie (ecru, jasna szarość, beż). Taki dobór kolorów rozjaśni i powiększy przestrzeń. W mniej nasłonecznionych miejscach można użyć farby z brokatem.
Na potrzeby home stagingu przemalować możesz też meble – jeśli nie na biało, to na złoto lub srebro, przy czym barwy te należy stosować z umiarem.

Wyposażenie, dekoracje i światło
Jak meblować mieszkanie, by spełniało kryteria estetyki i funkcjonalności? Tu również najlepiej kierować się zasadą minimalizmu. Zostaw najważniejsze meble takie jak kanapa, stół i łóżko, a pozbądź się zużytych lub zbędnych elementów wyposażenia.
Jako że w homestagingu rolę gra detal, warto postawić na proste dekoracje: wazony, obrazy, wieszaki. Oświetlenie powinno być kompletne i estetyczne. W przypadku doboru opraw, stare abażury zastąp nowymi lampami.
Szukaj nieruchomości
Warszawa
mazowieckie, Warszawa
12999 ofert
Wrocław
dolnośląskie, Wrocław
6893 oferty
Kraków
małopolskie, Kraków
5736 ofert
Poznań
wielkopolskie, Poznań
5004 oferty
Łódź
łódzkie, Łódź
3437 ofert
Home staging - mały wielki detal
Dobre pierwsze wrażenie może zdecydować o sukcesie sprzedaży, dlatego stan techniczny to aspekt, którego nie sposób pominąć. Zanim udostępnisz je oglądającym, upewnij się, że mieszkanie jest pozbawione usterek. Napraw wszystko, co niedziała: włączniki, krany, spłuczki, a przed udostępnieniem, przewietrz mieszkanie lub użyj odświeżaczy.
Postaw na detale tworzące atmosferę – kwiaty w wazonach, światło i zapach, czy relaksująca muzyka w tle – wywołają pozytywne emocje.

Czy warto inwestować w home staging?
Koszty poniesione na usługi profesjonalisty przygotowującego nieruchomość do sprzedaży są często bardzo niskie w porównaniu z korzyściami finansowymi, jakie można osiągnąć ze sprzedaży dobrze wystylizowanego mieszkania. Nie jest tajemnicą, że home staging zwiększa szanse na lepsze warunki sprzedaży, dlatego działania, które mogą realnie podnieść wartość nieruchomości i skrócić czas transakcji są stale w cenie. Zarówno inwestorzy, jak i właściciele mieszkań chętnie korzystają z usług home stagingu, które, przy stosunkowo niewielkich nakładach finansowych, dają realny zysk.
Ile kosztuje homestaging? Cennik usług
Cena konsultacji obejmującej wskazanie zmian, jakich należy dokonać, zawiera się zazwyczaj w przedziale od 300 do 500 zł (są także firmy, w których za konsultację trzeba zapłacić 1000 zł). Przed wybraniem konkretnego usługodawcy warto zapoznać się z cennikiem i zakresem prac wykonywanych w ramach danej kwoty.
W przypadku etapu realizacji ceny są bardziej zróżnicowane, zależą przede wszystkim od aktualnego stanu nieruchomości oraz ceny, jaką właściciel chce uzyskać ze sprzedaży. Na podstawie tych dwóch głównych czynników rosną bądź maleją wydatki na home staging. Wynagrodzenie za odpowiednie przygotowanie mieszkania pod wynajem lub do sprzedaży waha się w granicach 1-1,5% wartości nieruchomości. Warto jednak mieć na uwadze, że usługa home stagera to oszczędność czasu i większe szanse na zysk z nieruchomości.

Na czym polega praca home stagera?
Praca home stagera składa się z co najmniej dwóch etapów. Pierwszym jest analiza i ocena, która następuje po obejrzeniu nieruchomości. Doradca osobiście zapoznaje się z lokalem i tworzy raport zawierający szczegółowe informacje odnośnie do wad i zalet, które mają istotny wpływ na cenę mieszkania czy domu. Następnie swoje spostrzeżenia i uwagi konsultuje z właścicielem, aby wspólnie wypracować strategię działania.
Przedstawia także propozycje zmian, które uatrakcyjnią wnętrze. Wtedy też klient wyraża zgodę czy skorzysta z usługi specjalisty, czy osobiście zajmie się dokonaniem zmian. Jeśli zleci pracę profesjonaliście, następuje kolejny etap – realizacja. Pod jej pojęciem mieszczą się wszelkie czynności związane z urządzaniem wnętrza.
Jeśli klient jest zainteresowany kompleksową obsługą, większość profesjonalnych home stagerów może pomóc w zorganizowaniu firmy, które posprzątają i wyremontują lokum, a nawet zatrudnić fotografa, który wykona zdjęcia nieruchomości.
Jak zrobić dobre zdjęcia mieszkania? CZYTAJ TEŻ
Home staging – jak zostać home stagerem?
Home staging stale się rozwija. Dla osób kreatywnych to ciekawa i satysfakcjonująca ścieżka kariery. Kurs home stagingu nie jest drogi i zwykle można odbyć go online. Kolejny etap to zdobywanie doświadczenia, wraz z którym umiejętności home stagingu stają się coraz lepsze.
Homestaging – najważniejsze informacje
Home staging to nie koszt, a inwestycja, która realnie przyspiesza sprzedaż i podnosi cenę mieszkania. Dzięki prostym zabiegom możesz sprawić, że Twoja nieruchomość wyróżni się na tle innych i szybciej znajdzie kupca.
Chcesz wiedzieć, co wyróżnia atrakcyjne nieruchomości? Sprawdź naszą aktualną ofertę nowych mieszkań:

Dziennikarz, redaktor, copywriter. Publikuje na łamach magazynów i portali branżowych. Zafascynowana SEO i content marketingiem. Z branżą deweloperską związana od ponad 10 lat – jako autor tekstów eksperckich i poradników na potrzeby promocji inwestycji mieszkaniowych.
Subskrybuj rynekpierwotny.pl w Google News
PODZIEL SIĘ:
KATEGORIE: