Wiadomości mieszkaniowe

Marzena Zbierska

Marzena Zbierska

Nieruchomości - Regionalne - Poznań

15 kwietnia 2016

Oddaj swój głos!

Średnia ocen 2/5 na podstawie 1 głosów

Wizerunek i zaangażowanie: deweloperzy coraz mocniejsi w social media

Co robi zabłąkany kot na facebookowym profilu 19. Dzielnicy? Szuka właściciela. Na sukces w komunikacji z klientem w mediach społecznościowych składa się nie tylko atrakcyjny content i szybkie odpowiedzi na posty. Liczy się coś jeszcze: stworzenie świata, którego częścią staje się potencjalny klient.

Wizerunek i zaangażowanie: deweloperzy coraz mocniejsi w social media

Właściwa lokalizacja inwestycji, cena i dodatkowe zachęty w postaci rabatu na wykończenie mieszkania to nie jedyne sposoby deweloperów na zdobycie klienta. Proces zakupu, szczególnie w przypadku nieruchomości, jest doświadczeniem, które zaczyna się na długo przed wizytą w biurze sprzedaży. Gdzie potencjalny nabywca poszukuje informacji o ofercie deweloperów? W internecie – m.in. w mediach społecznościowych, gdzie komunikacja ma dwie ważne cechy: jest niemal zawsze dostępna, bo osiągalna na urządzeniach mobilnych, oraz angażująca. A przynajmniej - taka być powinna.

Aktywność mierzona liczbą komentarzy

Najbardziej popularnym serwisem społecznościowym pozostaje Facebook, gdzie deweloperzy prowadzą  nie tylko profile firmowe, ale również fanpage dedykowane wyłącznie konkretnej inwestycji (np. „19. Dzielnica” dewelopera Pro Urba), albo profile o tematyce lifestylowej, związanej z zakupem i urządzaniem mieszkania lub domu. Te ostatnie są ciekawsze i przyciągają uwagę zdecydowanie bardziej niż profile typowo korporacyjne. „Dobrze urządzeni” Budimex Nieruchomości ma ponad 78 tys. fanów, a „Piękne mieszkaj” Dom Development ponad 49 tys.

Jednak, jak pokazuje raport OX Media „Deweloperzy w social media”, to nie liczba fanów wpływa na większą aktywność dewelopera na profilu. Wiele firm deweloperskich obecnych na Facebooku zamieściło mniej niż 10 komentarzy w ciągu 6 miesięcy, co oznacza, że branża ma w tej kwestii sporo do poprawy.

Jednym z najbardziej aktywnych w facebookowej komunikacji jest zespół odpowiedzialny za profil „19. Dzielnicy”:

- Dzięki niezwykłej popularności i zasięgowi Facebooka mamy możliwość dotarcia do bardzo dużego grona odbiorców, bezpośredniego kontaktu oraz dynamicznej wymiany informacji z potencjalnymi klientami - zaznacza Katarzyna Kajak, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu firmy Pro Urba. - Stworzyliśmy także własny kanał na YouTube, gdzie publikujemy materiały filmowe, dokumentując ciekawe wydarzenia organizowane na terenie 19. Dzielnicy. Jest to m.in. film prezentujący inwestycję z lotu ptaka, relacje z wystawy malarskiej "19. Artystów w 19. Dzielnicy", czy imprezy świątecznej dla dzieci. Docelowo planujemy rozszerzenie naszych działań na inne platformy społecznościowe.

Facebook i co dalej?

Dla wielu firm Facebook to punkt wyjścia do dalszych aktywności w social media. Marcin Zaremba-Śmietański, członek zarządu w Grupie Deweloperskiej GEO również przyznaje, że to dopiero początek obecności firmy w internetowych społecznościach:

- Coraz bardziej przyglądamy się możliwościom, jakie daje silne zaistnienie w kanałach social media. Chociaż zaczęliśmy ostrożnie, w naszych najbliższych planach znajduje się wykorzystanie kolejnych platform do kontaktu z klientami i otoczeniem. Profil firmowy w serwisie Facebook zamierzamy intensywnie rozwijać poprzez angażowanie społeczności zainteresowanych lokalnym rynkiem deweloperskim, ale nie tylko. Chcemy, aby obok naszej strony internetowej, był to drugi najważniejszy kanał komunikacji z rynkiem w sieci – zakłada Marcin Zaremba-Śmietański.

Profil firmowy Grupy Deweloperskiej Geo jest pomyślany jako platforma komunikacji z całym otoczeniem firmy, zarówno z kontrahentami, jak i potencjalnymi klientami. Dlatego treści wychodzą poza tematykę związaną wyłącznie z bieżącą działalnością firmy i mają być wartościowe także dla obecnych i przyszłych nabywców. - W szerszej strategii komunikacji odnosimy się do kwestii istotnych dla rynku deweloperskiego, dlatego także na Facebooku, znajduje się miejsce dla takich tematów. Kolejnym filarem, na którym opieramy profil, są ciekawostki związane z designem i wystrojem wnętrz, czyli to, co zainteresuje każdą osobę, która myśli o urządzeniu własnego mieszkania. Taka różnorodność pozwala nam dotrzeć do wielu grup interesantów, partnerów i klientów – dodaje Marcin Zaremba-Śmietański.

Strategia podstawą działań w social media

Analiza postów zamieszczanych na profilach deweloperów pokazuje, że sukces w nawiązywaniu interakcji pojawia się tam, gdzie zamieszczane są oryginalne treści, często powiązane z akcjami promocyjnymi prowadzonymi w innej formie, także poza siecią. Profil firmowy ma być częścią świata, w którym żyje potencjalny klient – zarówno wirtualnego, jak i tego w realu, poza internetem. Dlatego każda informacja, która może interesować mieszkańca osiedla jest warta uwagi.

- Chętnie publikujemy ciekawostki z życia naszego osiedla i całej dzielnicy, zapowiedzi wydarzeń kulturalnych stolicy, czy najlepsze inspiracje wnętrzarskie - wymienia Katarzyna Kajak. - W rzeczywistości wygląda to tak, że między zdjęciami z budowy kolejnych etapów pojawia się informacja o nowo otwartym salonie fryzjerskim na terenie 19. Dzielnicy, a wspólnymi siłami, angażując internautów, próbujemy odnaleźć właściciela kota, który błąka się po osiedlu. Zawsze dbamy o to, żeby aktywnie udzielać odpowiedzi na wszelkie pytania i sprawnie reagować na komentarze użytkowników.

Działania w social media są częścią całej strategii marketingowej Pro Urba i pozostają spójne pod kątem treści i stylistyki. Docelowo wszystko, co wiąże się z marketingiem ma prowadzić do sprzedaży. Jak ten cel realizuje profil na Facebooku? - Rzetelnie i uczciwie prowadzony fanpage, którego cała historia dostępna jest dla każdego zainteresowanego użytkownika, pozytywnie wpływa na wiarygodność dewelopera. Wypracowane zaufanie w naturalny sposób zwiększa prawdopodobieństwo powodzenia sprzedaży mieszkania - ocenia Katarzyna Kajak.

Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami z rynku pierwotnego,
polub nasz fanpage Mieszkaniowe Inspiracje

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij go!

Dodaj komentarz

Komentowanie dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników.
Pola oznaczone gwiazdką * są obowiązkowe.

0 Komentarzy