Streetart na osiedlu Idea z nagrodą KTR 2020

Euro Styl

Data publikacji: 26.11.2020,

Data aktualizacji: 26.11.2020

Średnia ocen 3/5 na podstawie 2 głosów
Nagroda dla osiedla Idea
Osiedle Idea dewelopera Euro Styl S.A. zostało docenione i uhonorowane brązową nagrodą w Konkursie KTR. Czytaj więcej na RynekPierwotny.pl!

Efekt współpracy Euro Stylu i artysty Oskara Podolskiego przy realizacji osiedla Idea w Gdańsku został doceniony i uhonorowany brązową nagrodą w Konkursie KTR – największym konkursie kreatywności w Polsce, organizowanym przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

Uznanie konkursowego jury, w którym zasiadają najwybitniejsi twórcy i eksperci z branży kreatywnej komunikacji w kraju, w kategorii Design in Public Spaces zyskały: instalacja przestrzenna (rzeźba) oraz projekt części wspólnych trzech budynków na osiedlu Idea w gdańskiej Oliwie. Wyżej oceniono jedynie interaktywną instalację „Odbicie. Jestem jak ty zapewne” agencji Superskrypt w Muzeum Powstania Warszawskiego (złoto), projekt „Śmierć Palmy” agencji Syrena Communications i One House w Warszawie (srebro) oraz instalacja interaktywna „The Wall of Sound” agencji Pangenerator w Katowicach (srebro).

Oskar Podolski na osiedlu Idea

– Osiedle Idea jest przykładem inwestycji, w której sztuka zdecydowanie wykracza poza elementy dekoracyjne i doskonale wpisuje się w architekturę budynków. Staje się inspiracją, zachęca do jej codziennego odkrywania. Jest widoczna, wyrazista, ale jednocześnie na tyle subtelna, że nie przytłacza swoją codzienną obecnością. Od lat, tworząc w naszych inwestycjach przestrzenie do życia, współpracujemy z cenionymi trójmiejskimi artystami. Tym bardziej cieszy nas, że efekt kooperacji z Oskarem Podolskim, znanym na rynku modowym i designerskim typografem, malarzem i grafikiem zyskał uznanie w oczach profesjonalnego jury konkursu KTR 2020 – mówi Bartosz Podgórczyk, dyrektor marketingu w Euro Stylu, odpowiedzialny za współpracę z artystami humanizującymi osiedla.  

Nagrodzony projekt Oskara Podolskiego na osiedlu Idea obejmuje zewnętrzną rzeźbę oraz części wspólne budynków. Artysta stworzył tam dzieła oparte o liternictwo. W pracach, które znaleźć można w trzech budynkach etapu osiedla, który został określony jako streetartowy, starał się „przerzucić” hasła i myśli na przestrzeń. Są to poukrywane wartości i idee, którymi kieruje się w życiu, nie tak łatwe do odczytania wprost, ale zachęcające do interpretacji. 

– Po raz pierwszy zostałem zaproszony do projektu mieszkaniowego o takiej skali. Ze względu na charakter przestrzeni, musiałem podejść do tematu niezwykle odpowiedzialnie. Mieszkanie to nie jest  produkt na pół roku, rok czy nawet 5 lat – trzeba uwzględnić wiele zmiennych, musi być funkcjonalnie, estetycznie, całość musi dobrze korespondować z architekturą budynków, a jednocześnie pozwalać na ekspresję – mówi Oskar Podolski.

Osiedle Idea

Organizowany przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR konkurs KTR to nie tylko celebracja kreatywności, ale również olbrzymie zasoby wiedzy i inspiracji. Został stworzony przez twórców reklamy, którzy uczestniczą w ciągle zmieniającej się branży i wszystkie te zmiany uwzględniają. Celem KTR jest wyłanianie najlepszych z najlepszych prac w czterech głównych kategoriach: Communication, Design, Craft oraz Technology. W tym roku, w stosunku do ubiegłorocznej edycji,  liczba podmiotów, które zgłosiły swoje projekty, wzrosła aż o 20 proc. 

Subskrybuj RynekPierwotny.pl w Google News

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ ARTYKUŁ:
Dodaj komentarz

    Artykuły powiązane:

    Twoja przeglądarka nie jest obsługiwana

    Nowa odsłona RynkuPierwotnego została stworzona w oparciu o najnowsze technologie zapewniające szybsze działanie serwisu i maksymalne bezpieczeństwo. Niestety, Twoja aktualna przeglądarka nie wspiera tych technologii.

    Sugerujemy pobranie najnowszej wersji jednej z poniższych wyszukiwarek: