Mieszkanie zgodne ze stylem życia

Data publikacji: 28.11.2016,
Data aktualizacji: 17.03.2020
:format(jpg)/articles/gallery/image/7252/c38717.jpg)
Indywidualizacja inwestycji jest oczywiście podyktowana wymogami dzisiejszego rynku. Konkurencja i nadpodaż lokali w wielu miastach sprawiła, że deweloperzy intensywnie zabiegają o nowych klientów. Dlatego swoim ofertom nadają niepowtarzalny charakter, który nawiązuje do wymagań wybranych grup klientów, ich potrzeb, zainteresowań czy stylu życia – mówi Marcin Bałaj z D3 Consulting. Takie działania pomagają wyróżnić się na tle innych, podobnych do siebie inwestycji. Coraz częściej dają również wiele pozafinansowych korzyści samym klientom, a także lokalnym społecznościom. Wartości promowane w kampaniach reklamowych są wdrażane na dalszych etapach życia inwestycji.
Sztuka
Przykładem takiego działania jest, powstające w Krakowie, osiedle Art City. Zlokalizowane w bliskim sąsiedztwie centrum miasta, zostało zaprojektowane według najnowszych standardów, z wykorzystaniem oryginalnego designu i minimalistycznej architektury. Deweloper, reklamując swoją inwestycję, posłużył się hasłem Mieszkaj z kulturą. Nie poprzestał jednak na działaniach reklamowych. Ideę miasta sztuki realizuje m. in. poprzez organizację cyklu wakacyjnych warsztatów artystycznych dla dzieci z zakresu tańca, muzyki i plastyki. Zajęcia, otwarte dla wszystkich chętnych, odbywały się w różnych częściach Krakowa. W przyszłości zostaną przeniesione do, powstającego na terenie osiedla, culture clubu. Będzie to miejsce, dedykowane mieszkańcom, spotkaniom, wspólnym seansom filmowym i wystawom.
Natura
Miłośnicy przyrody docenią natomiast działania realizowane przez właściciela, powstającego w Nowej Woli k. Warszawy, osiedla domów jednorodzinnych Novisa Garden. Deweloper, zapoczątkował akcję edukacyjną Novisa Garden Mecenas Przyrody, w ramach której ponad pół tysiąca uczniów z gminy Lesznowola weźmie udział w bezpłatnych prelekcjach dotyczących przyrody, ornitologii oraz potrzeby dbania o lokalną faunę i florę. Zajęcia, prowadzone przez specjalistów z Polskiego Związku Ornitologicznego, mają na celu objaśnienie zasad odpowiedzialnego dokarmiania ptaków zimą. Każda placówka, biorąca udział w kampanii, otrzyma ponadto budki lęgowe dla ptaków, karmniki oraz zapas karmy na zimę.
Europejski standard
Styl życia europejskich metropolii stał się motywem przewodnim, rozwijającego się od 14 lat, Osiedla Europejskiego w Krakowie. Kolejny etap inwestycji - Kopenhaga, inspirowany jest Skandynawią, co widać m.in. w podejściu do aranżacji części wspólnych. Jest to przestrzeń, która wspiera realizację północnoeuropejskiej filozofii życia, polegającej na zachowaniu równowagi między życiem zawodowym a rodzinnym.
Przestrzeń między budynkami została podzielona na trzy części. Każda z nich oferuje mieszkańcom inne korzyści. Pierwsza strefa z alejkami spacerowymi to doskonałe miejsce do joggingu i aktywności na świeżym powietrzu. Drugi areał obejmuje tzw. strefę relaksu. To przestrzeń wyposażona w designerskie, unikatowe meble ogrodowe w postaci drewnianych szezlongów, idealnych do wypoczynku oraz opalania się. W tej części znajduje się także oczko wodne. Trzecia strefa to królestwo dzieci – z budzącym wyobraźnię projektem placu zabaw w kształcie statku wikingów.
50 plus
Ciekawym rozwiązaniem jest również dostosowanie charakteru osiedla do wybranej grupy społecznej. W Gliwicach ma powstać osiedle Centrum 50+ dedykowane seniorom. Jak zapewniają pomysłodawcy, ma być enklawą dla osób starszych, dać im możliwość spędzania czasu wśród ludzi z tej samej grupy wiekowej. Budynki przystosowane do potrzeb osób starszych i niepełnosprawnych, mają zostać wyposażone także w nowe technologie, z których coraz częściej korzystają współcześni seniorzy. Oprócz lokali usługowych znajdą się tam również gabinety rehabilitacyjne, gastronomiczne i administracyjne. Na terenie osiedla ma powstać letni amfiteatr i siłownia na świeżym powietrzu.
Subskrybuj RynekPierwotny.pl w Google News