Miastotwórcza działalność dewelopera Ghelamco Poland

Partner of Promotion
Partner of Promotion

Data publikacji: 21.12.2016,

Data aktualizacji: 21.12.2016

Średnia ocen 2/5 na podstawie 4 głosów
Miastotwórcza działalność dewelopera Ghelamco Poland
W ostatnich latach deweloper Ghelamco Poland podjął się szeregu ciekawych działań mających na celu pobudzenie zrównoważonego rozwoju miast. Wśród zrealizowanych inicjatyw znalazł się m.in. projekt Nowa Towarowa - pierwszy w Polsce projekt urbanistyczny, w którego powstanie zaangażowani są deweloperzy, władze miasta i organizacje pozarządowe.

Zaangażowanie w „Nową Towarową” wpisane jest w długofalową strategię Ghelamco. – Nowa Towarowa to jeden ze sztandarowych przykładów naszej miastotwórczej działalności. Zależy nam jednak, by idea ta była widoczna we wszystkich inicjatywach Ghelamco. Z niektórych z nich, jak plac Europejski czy fundacja „Sztuka w Mieście”, jesteśmy szczególnie dumni – mówi Jarosław Zagórski, Dyrektor Handlowy i Rozwoju firmy Ghelamco Poland.

Udział w Nowej Towarowej jest naturalną konsekwencją działań podejmowanych przez Ghelamco, zakładających kreowanie projektów i przestrzeni, które tworzą wartościową i estetyczną tkankę miejską. – Miastotwórczość to jedna z najważniejszych misji, którą od lat realizujemy poprzez nasze inwestycje – mówi Jarosław Zagórski. - Zamysłem projektu Nowa Towarowa było wypracowanie rozwiązań dla ulicy Towarowej, które uczynią tę przestrzeń przyjazną dla wszystkich jej użytkowników. Dzięki współpracy dwóch dużych deweloperów: Ghelamco i Skanska z władzami miasta, instytucjami kulturalnymi i organizacjami pozarządowymi oraz mieszkańcami, po blisko roku prac projektowych udało się stworzyć zbiór rekomendacji i wniosków, które nakreślają, jak powinien wyglądać ten rejon Warszawy – mówi Damian Kalita, koordynator projektu Nowa Towarowa.

Plac miejski przy inwestycji Warsaw Spire w WarszawieNowa Towarowa to jednak tylko jeden z przykładów miastotwórczych projektów, w które angażuje się belgijski deweloper. Do największych sukcesów Ghelamco Poland w tym zakresie należy zbudowanie placu Europejskiego na warszawskiej Woli. To pierwsza taka miejska przestrzeń w Warszawie, wykreowana na prywatnej działce dewelopera, oddana do dyspozycji mieszkańców miasta. Dwukrotnie większy od placu Zamkowego, stał się jednym z ulubionych przez Warszawiaków miejsc wypoczynku i spotkań. Oprócz restauracji i kawiarni zlokalizowanych w otoczeniu wodnych instalacji, zieleni oraz sztuki, na mieszkańców czeka tu szereg wydarzeń kulturalnych i sezonowych atrakcji. W zimie plac przyciąga wyjątkowymi iluminacjami, świątecznymi kramami, bezpłatnym lodowiskiem, a także mnóstwem konkursów i turniejów organizowanych dla pracowników pobliskich biur i uczniów szkół. W ramach inicjatywy funkcjonuje również fanpage na Facebooku, który jest jedną z platform komunikacji z lokalną społecznością. Dzięki dialogowi z mieszkańcami kształt placu Europejskiego i działania podejmowane w ramach przestrzeni miejskiej stają się bezpośrednią odpowiedzią na potrzeby lokalnej społeczności. 

Innym projektem Ghelamco, który podbił serca Warszawiaków, jest neon Kocham Warszawę. Pierwotnie rozbłysnął na elewacji Warsaw Spire w grudniu 2014 r. Bardzo szybko zaskarbił sobie sympatię mieszkańców z uwagi na swoją bezpretensjonalność. Pojawił się ponownie w nowej odsłonie na początku grudnia 2016 r. na zimowym placu Europejskim, stając się jedną z jego głównych atrakcji. 

Miastotwórczość inicjatyw deweloperawidać również w projekcie Art Walk – wyjątkowym miejscu na mapie Warszawy, stworzonym przez Ghelamco z myślą o miłośnikach sztuki i twórcach. W tym 57 metrowym pasażu prezentowane są prace młodych polskich artystów współczesnych, a wszystkie wystawy dostępne są dla oglądających bezpłatnie. Do końca marca Ghelamco zaprasza na wystawę Neon Inn. Obejrzeć tu można 14 neonów zaprojektowanych przez polskich artystów i designerów, a także zdjęcia kultowych neonów rozświetlających niegdyś ulice stolicy. Projektem Ghelamco w całości poświęconym podnoszeniu jakości miejskiej przestrzeni publicznej jest również fundacja „Sztuka w Mieście”. Organizowane przez nią wystawy i warsztaty angażują mieszkańców w dialog z instytucjami kultury i twórcami sztuki.

Zapoczątkowany przez Ghelamco trend kreowania użytecznych i przyjaznych przestrzeni miejskich przez instytucje komercyjne znalazł na polskim rynku wielu kontynuatorów. Dzięki niemu wiele zaniedbanych dotychczas zakątków polskich miast zyskuje nowe życie, a całe ulice, jak w przypadku ul. Towarowej, mają szansę na spójny i zrównoważony rozwój. Jedną z najważniejszych inwestycji, która zmieni w najbliższych latach krajobraz ulicy Towarowej, jest ogłoszony niedawno przez Ghelamco projekt The Warsaw HUB. Na przełomie 2019 i 2020 roku wzdłuż ulicy Towarowej powstanie spójna, wielkomiejska pierzeja z trzema wieżowcami i atrakcyjnie zaprojektowaną przestrzenią publiczną w postaci miejskich pasaży. 

Subskrybuj RynekPierwotny.pl w Google News

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ ARTYKUŁ:
Dodaj komentarz

    Artykuły powiązane:

    Oferty

    Wydawcą portalu RynekPierwotny.pl jest: PropertyGroup Sp. z o.o.
    Twoja przeglądarka nie jest obsługiwana

    Nowa odsłona RynkuPierwotnego została stworzona w oparciu o najnowsze technologie zapewniające szybsze działanie serwisu i maksymalne bezpieczeństwo. Niestety, Twoja aktualna przeglądarka nie wspiera tych technologii.

    Sugerujemy pobranie najnowszej wersji jednej z poniższych wyszukiwarek: