Wiadomości mieszkaniowe

Aneta Filipczak

Aneta Filipczak

Porady - Wyposażenie wnętrz - Nieruchomości

15 grudnia 2018

Oddaj swój głos!

Średnia ocen 4/5 na podstawie 2 głosów

Kobiety na rynku nieruchomości

W dzisiejszym świecie coraz bardziej zaciera się granica pomiędzy tym, co jest stricte kobiece, a męskie. Czy podobnie jest w branży nieruchomości i budowlanej?

Kobiety na rynku nieruchomości

Kobiety zawodowo coraz częściej pojawiają się w branżach, które do tej pory były zdominowane przez mężczyzn. Jeśli chodzi natomiast o sprawy rodzinne jak zakup domu, dekoracje czy wybór wycieczki to od dawna mówi się, że ostateczna decyzja należy do partnerek. Mężczyźni natomiast odpowiedzialni są za negocjacje i finanse, czyli panie decydują, panowie finalizują.

Pierwszy krok

Poszukiwanie nowego domu zaczyna zwykle kobieta. Jak wskazują dane serwisu Rynek Pierwotny.pl aż 61% użytkowników platformy stanowią panie. Są one bardziej zaangażowane w proces szukania nowego mieszkania. Jako pierwsze podejmują krok wysłania zapytania do dewelopera. Aż 2/3 zapytań kierowanych do inwestorów mieszkaniowych wypływa właśnie z ich strony.

Wynika to również z faktu, że więcej kobiet jest użytkownikami serwisów nieruchomościowych. Liczba pań, które są użytkownikami portalu RynekPierwotny.pl jest przeważająca we wszystkich większych miastach. Poniżej przedstawiamy zestawienie.

Większe zaangażowanie

Kobiety wykazują również większe zaangażowanie w zakup domu. Dodatkowo w większości są bardziej wymagającymi klientami, ponieważ zwracają uwagę na wiele szczegółów, które na pierwszy rzut mogą się mężczyznom wydawać nieistotne. Dotyczy to szczególnie pierwszych etapów umowy. Przy odbiorach kiedy dochodzą kwestie techniczne rolę się trochę odwracają.

IKEA Katowice przeprowadziła badanie, które wskazuje, że tylko17%. polskich par razem decyduje o wystroju mieszkania. Większe zaangażowanie wykazują kobiety, ponieważ to one zawsze widzą jakiś element z wystawy u siebie w domu. Od razu znajdują również praktyczne zastosowanie mebli czy akcesoriów. Wynika to przede wszystkim z faktu, że często śledzą trendy we wnętrzarstwie przez internet, czytają magazyny, ale także odwiedzają sklepy z meblami czy akcesoriami do domów. Panie dłużej zastanawiają się nad faktem czy dana kanapa będzie kolorystycznie pasowała do stolika w salonie czy tapety. Z ankiety wynika również, że 74% par przyznało, że to kobiety w większym stopniu decydują o wystroju mieszkania.

Kobiety w branży

W branży nieruchomości również pojawia się coraz więcej kobiet. Dla przykładu prawie połowa pracowników portalu RynekPierwotny.pl to panie. Jeśli chodzi natomiast o pośredników nieruchomości na początku w przeważającej mierze byli to mężczyźni. Dzisiaj kobiety mają  również bardzo silną pozycję. To zawód, który wymaga cierpliwości i determinacji.

Kobiety sukces zawdzięczają przede wszystkim takim umiejętnościom jak dobra organizacja pracy, czy zdolność do pogodzenia obowiązków prywatnych ze służbowymi. Płeć piękną wyróżnia kierowanie się intuicją, która w tej branży pozwala szybko zbadać potrzeby klienta, a następnie zaproponować odpowiednie rozwiązanie. Jak wskazują również badania kobiety są o wiele bardziej odporne na stres, co bardzo się przydaje w tej pracy. Kobiece wartości jak empatia i umiejętności interpersonalne sprawiają, że zyskują one specyficzną więź z klientem, pozwalającą na znalezienie i dostosowanie oferty do wybranych potrzeb.

Deficyt kobiet

Niestety pomimo rosnącej świadomości, że różnorodność pracowników to podstawa sukcesu organizacji, branża budownictwa tego jeszcze nie udowadnia. Kobiety oczywiście sprawdzają się jako handlowcy i pośrednicy nieruchomości, ale wciąż bardzo mało ich znajdziemy w sektorze gruntów rolnych – 31%, czy w zawodzie rzeczoznawcy – jedyne 11%.

Z raportu wywiadowni gospodarczej CRIBIS.pl z 2016 roku wynika, że udział kobiet w sektorze nieruchomości na stanowiskach zarządzających wynosi jedynie 24%.

Kobieca siła

Kobieca siła tkwi przede wszystkim w wartościach, które uznawane są za stricte przynależące do płci pięknej. Pozwalają one wnieść nową jakość do biznesów, w których znajdują się mężczyźni. Za sukcesem największych organizacji stoi równowaga, czyli przede wszystkim umiejętność wykorzystywania różnorodności. Liczy się przede wszystkim balans, także na poziomie życia prywatnego i zawodowego.

 

Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami z rynku pierwotnego,
polub nasz fanpage Mieszkaniowe Inspiracje

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij go!

Dodaj komentarz

Komentowanie dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników.
Pola oznaczone gwiazdką * są obowiązkowe.

0 Komentarzy