Generacja Y dołącza do grona kupujących mieszkania...

Marzena Zbierska
Marzena Zbierska

Data publikacji: 02.01.2017,

Data aktualizacji: 30.12.2021

3 minuty czytania
Średnia ocen 3/5 na podstawie 2 głosów
Generacja Y dołącza do grona kupujących mieszkania...
Kim jest generacja Y? Jakie mają oczekiwania względem rynku mieszkaniowego? Sprawdź na RynekPierwotny.pl!

Doświadczenia deweloperów mieszkaniowych pokazują, że tradycyjne biuro sprzedaży mieszkań wciąż ma rację bytu, ale nie eliminuje nowoczesnych technologii w komunikacji z klientem. Przeciwnie – zmiana pokoleniowa wymaga uzupełnienia tradycyjnego modelu biznesowego o narzędzia sprzedażowe dostępne wszędzie i o każdej porze. Jak sprostać oczekiwaniom generacji Y?

Z tego artykułu dowiesz się m.in.:

  • jak obszar nowych technologii IT wykorzystują deweloperzy
  • jakie są oczekiwania generacji Y względem rynku mieszkaniowego
  • czym jest self-service

Nowe technologie i podejście do komunikacji są domeną ludzi młodych, urodzonych po 1980 roku, a przed 1995 rokiem – czyli osób, które nie ukończyły 35 lat (przedstawicieli generacji Y). Nie oznacza to jednak, że poprzednie pokolenie, czyli umownie osoby między 36, a 55 rokiem życia, nie korzysta z nowinek IT.

Wielu robi zakupy online, używa mediów społecznościowych, poszukuje ułatwień w codziennych czynnościach posługując się aplikacjami na urządzenia mobilne itp., podobnie jak pokolenie dwudziestolatków. Obie grupy to obecni lub przyszli klienci deweloperów, a zakup mieszkania to proces, który bardziej niż inne modele sprzedażowe, wymaga zapewnienia klientom łatwego dostępu do informacji w całym procesie zakupowym. Nie tylko na etapie prezentacji oferty i finalizacji zakupu, ale również w ramach serwisu posprzedażowego.

pokolenie Y

Dostępność i maksymalna wygoda

Jak obszar nowych technologii IT wykorzystują deweloperzy? W Mill-Yon Gdańsk przez pewien czas stosowane były rozwiązania, które miały zastąpić klientom bezpośredni kontakt z handlowcem (np. rezerwacja mieszkań online czy wirtualne doradztwo), jednak zostały uznane za mało efektywne. Dlaczego? 

- Rezerwacje online miały bardzo wysoki procent rezygnacji – wyjaśnia Yael Rothschild, prezes Mill-Yon Gdańsk. - Jest to zrozumiałe zważywszy na fakt, że nie pociągały za sobą żadnego zobowiązania ze strony klienta - były bezpłatne, nie miały formy umowy, a pozostawione dane osobowe nie były weryfikowane. Doświadczenie wskazuje, że nawet ci klienci, którzy już kilkakrotnie odwiedzili gotową inwestycję i mieli możliwość wejścia do mieszkań, zmieniali rezerwację co najmniej 3, a nawet do kilkunastu razy, decydując się na zupełnie inny rozkład mieszkania, niż ten, który wybrali na początku. Trudno więc oczekiwać, że rezerwacja dokonana przez internet – a więc na wstępnym etapie zapoznawania się z inwestycją – zakończy się sprzedażą.

Yael Rothschild zauważa, że dla dewelopera rezerwacja oznacza – na jakiś czas - blokadę sprzedaży danego mieszkania. 

- Stąd nasza polityka jest inna: maksymalnie ułatwić klientowi kontakt z działem handlowym – kontynuuje prezes Mill-Yon Gdańsk.

- Przykładowo: w Aura Park Wilanów, po godzinach pracy biura telefony są przekierowywane na komórki naszych sprzedawców. Zasadą jest, że biuro jest czynne do ostatniego klienta; zwłaszcza w okresach promocji cenowych. Np. przez cały okres wakacyjny mieliśmy gości do godz. 23-24. Z klientami Aura Sky Gocław – a jest to głównie grupa w wieku 25-30 lat – jesteśmy w bieżącym kontakcie poprzez media społecznościowe, staramy się odpowiadać im na pytania w ciągu godziny.

Nowoczesne technologie wykorzystywane są przez Mill-Yon Gdańsk przy prezentacji oferty: wirtualne spacery oraz animacje 3D. 

Dla Aura Sky Gocław stworzyliśmy też film, przedstawiający nie tylko samą inwestycję, ale również: okoliczną infrastrukturę, dogodne połączenia komunikacyjne oraz prezentujący dalszy rozwój okolicy – dodaje Yael Rothschild.

pokolenie Y a rynek mieszkaniowy

Self-service z korzyścią także dla dewelopera

Zdaniem Marcina Niewczasa, koordynatora ds. Zarządzania Nieruchomościami Skanska Residential Development Poland, ważną rolę w upowszechnianiu nowoczesnych technologii w branży nieruchomości odgrywa przyzwyczajenie do dostępu do informacji 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. 

- Coraz więcej osób oczekuje natychmiastowych rozwiązań o każdej porze, nie zawsze w godzinach pracy dewelopera. To zdecydowanie wpływa na wzrost popularności aplikacji typu self-service, wirtualnych asystentów czy sztucznej inteligencji i to one w istotnym stopniu będą wpływać na ewolucję organizacji pracy w działach obsługi klienta firm deweloperskich – uważa Marcin Niewczas.

Jakie korzyści wynikają z tego dla firmy deweloperskiej? Jak podkreśla koordynator Skanska Residential Development Poland, aplikacje mobilne i systemy internetowe mogą być usprawnieniem pracy, która dotychczas pochłaniała dużo czasu i wiązała się z wypełnianiem wielu druków. 

- W Skanska uruchomiliśmy właśnie elektroniczną platformę do zgłaszania ewentualnych uwag. Chcemy, żeby klienci mogli komunikować się z nami bezpośrednio, korzystając z intuicyjnego formularza na stronie internetowej. To pozwoli nam na szybką reakcję na wszelkie sygnały ze strony klientów. Rozważamy wprowadzenie kolejnych podobnych rozwiązań, które pomogłyby na przykład sprawnie odebrać mieszkanie - mówi Marcin Niewczas.

Rozwój obsługi klienta w kierunku automatyzacji procesów wpisuje się w światowe trendy. Z raportu firmy Microsoft, prezentującego opinie 4 tys. osób z różnych regionów świata w zakresie preferencji dotyczących obsługi klienta, wynika, że zdecydowana większość klientów (90%) woli tzw. samoobsługowy kontakt z ofertą. Stąd wciąż duże znaczenie ma dobrze przygotowana strona www, a zwłaszcza aplikacje ułatwiające dostęp do informacji i usług z wykorzystaniem internetu i urządzeń mobilnych.

Subskrybuj RynekPierwotny.pl w Google News

PODZIEL SIĘ:
KATEGORIE:
OCEŃ ARTYKUŁ:
Dodaj komentarz

    Artykuły powiązane:

    Oferty

    Wydawcą portalu RynekPierwotny.pl jest: PropertyGroup Sp. z o.o.
    Twoja przeglądarka nie jest obsługiwana

    Nowa odsłona RynkuPierwotnego została stworzona w oparciu o najnowsze technologie zapewniające szybsze działanie serwisu i maksymalne bezpieczeństwo. Niestety, Twoja aktualna przeglądarka nie wspiera tych technologii.

    Sugerujemy pobranie najnowszej wersji jednej z poniższych wyszukiwarek: