Dlaczego deweloper i agencja reklamowa to połączenie idealne?
Data publikacji: 21.02.2011, Data aktualizacji: 07.09.2017
:format(jpg)/articles/gallery/image/2187/71b699.jpg)
Wizerunek to słowo, które w dzisiejszych czasach ma moc silniejszą niż kiedykolwiek. Coraz więcej firm i osób prywatnych docenia wagę inwestowania w to, jak odbierają ich odbiorcy i potencjalni klienci. Przykładów jest tak wiele, że można by je wymieniać bez końca. Począwszy od celebrytów, którzy znani są z tego, że mają znany wizerunek, poprzez wszechobecne marki, na miastach i powiatach kończąc. Dziś widzimy, że trend inwestowania w wizerunek dotarł również do branży deweloperskiej.
Dlaczego deweloperzy powinni pamiętać o wizerunku swoich nowych przedsięwzięć?
Przy rosnącej liczbie inwestycji (bardzo często podobnych do siebie zarówno pod względem standardu jak i wyglądu) walka o przyciągnięcie uwagi klienta przechodzi z poziomu inwestycji na poziom wizerunku i atrakcyjności firmy, która za nią stoi. Tak więc deweloper powinien dać szansę poznać się klientom jako profesjonalny, nowoczesny i pewny – czyli stworzyć wizerunek, który zachęci klientów do współpracy właśnie z nim.
„Tworząc spójną identyfikację wizualną dewelopera lub jego nowych inwestycji, przedstawiamy jego potencjalnym klientom nowoczesny, estetyczny i trafiający w ich gusta produkt. Klienci inwestycji deweloperskich potrzebują nabyć uczucie przywiązania do lokalizacji inwestycji, zdobyć pewność co do jej jakości oraz profesjonalności firmy, a także - często - poczuć, iż jest ona w jakimś sensie elitarna. My, jako agencja reklamowa, tworząc wizerunek, możemy przekazać klientowi wszystkie te informacje.” - mówi Kosma Lenar, Dyrektor Kreatywny krakowskiej agencji reklamowej, mającej doświadczenie w pracy z deweloperami.
Faktycznie, rosnąca liczba deweloperów współpracujących z agencjami reklamowymi zdaje się potwierdzać, iż działanie takie przynoszą pozytywne rezultaty. Kosma Lenar: „Wśród deweloperów obecnie stało się modnym prezentowanie nowych nieruchomości poprzez nadanie im bardziej zindywidualizowanego i przemyślanego wizerunku. Stawia się na tworzenie spójnych identyfikacji wizualnych, logotypów i akcydensów podnoszących między innymi wartość estetyczną przedsięwzięć w świadomości klientów.” Działania mające na celu podniesienie atrakcyjności inwestycji często są istotnym czynnikiem wpływającym na jej popularność. Co więcej – zdarza się, że sprzedaż nawet całkiem ciekawej, aczkolwiek niewzbudzającej zainteresowania klientów nieruchomości dokonuje się dopiero po intensywnych pracach nad jej wizerunkiem oraz nad wizerunkiem dewelopera.
Jak wygląda taka współpraca?
W większości przypadków opiera się ona na zaprojektowaniu logotypu, strony internetowej oraz materiałów reklamowych i katalogów – czyli na stworzeniu identyfikacji wizualnej. „Z reguły, po podjęciu decyzji o współpracy, spotykamy się z deweloperem. Na takim spotkaniu przedstawia on nam swoje oczekiwania, odczucia oraz inspiracje dotyczące oferowanego lifestyleu oraz kolorystyki, my zaś staramy się odczytywać jego myśli i przekładać je na obraz.” - tłumaczy Zuzanna Ozga, grafik współpracujący z deweloperami. „Zdarzyły nam się jednak przypadki, kiedy deweloper pozostawiał nam całkowicie wolną rękę jak chodzi o kreację wizualną. Wtedy przygotowywaliśmy kilka różnych projektów i dyskutowaliśmy na ich temat z deweloperem, powoli, wspólnie wypracowując ten jeden - idealny.”
Nierzadko współpraca agencji reklamowych wykracza poza działania wizualne, przechodząc na pole działań PR. Aby stworzona identyfikacja wizualna mogła w pełni zadziałać, musi ona dotrzeć do odbiorców poprzez wiele działań wizerunkowych, także tych „niewidocznych”.
Kupując dom czy mieszkanie klient kupuje także wrażenia i odczucia z nimi związane. Często odpowiadają za nie właśnie agencje reklamowe.
Zuzanna Dalewska
Brownie Studio Kreatywne
Subskrybuj RynekPierwotny.pl w Google News
PODZIEL SIĘ:
KATEGORIE: