Twoja przeglądarka nie jest obsługiwana

Nowa odsłona RynkuPierwotnego została stworzona w oparciu o najnowsze technologie zapewniające szybsze działanie serwisu i maksymalne bezpieczeństwo. Niestety, Twoja aktualna przeglądarka nie wspiera tych technologii.

Sugerujemy pobranie najnowszej wersji jednej z poniższych wyszukiwarek:

RODO w branży nieruchomości

Prime Time PR
Prime Time PR

Data publikacji: 07.03.2018, Data aktualizacji: 26.03.2019

Średnia ocen 4/5 na podstawie 6 głosów

RODO w branży nieruchomości
Już niebawem, bo 25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać RODO, unijne rozporządzenie o ochronie danych osobowych.

Dotyczy ono wszystkich firm, które gromadzą i wykorzystują dane osób fizycznych, w tym również branży nieruchomości. W jaki sposób deweloperzy powinni przygotować się do nowych regulacji, aby odpowiednio zabezpieczyć dane klientów i nie ponieść wielomilionowych kar?

Branża nieruchomości, w tym głównie deweloperzy, mają styczność z setkami tysięcy danych nabywców, którzy kupują u nich mieszkania. Dane tych osób znajdują się bezpośrednio w ich posiadaniu, trafiają do agentów nieruchomości, a także pośredników, którzy współpracują z firmami deweloperskimi. Odpowiednie ich przetwarzanie, zabezpieczenie oraz przechowywanie jest niezmiernie ważne. Kary za niezastosowanie się do nowych przepisów sięgają aż 20 mln euro.

- Najważniejszym krokiem jest analiza przepływu informacji w danym przedsiębiorstwie. Klientom, których dane są przetwarzane, firmy deweloperskie muszą przekazać odpowiedniej treści komunikaty dotyczące ochrony danych osobowych, o których jest mowa w RODO. Takie informacje muszą być sformułowane w sposób czytelny dla odbiorcy. Poza tym należy sprawdzić, czy do wszystkich danych, które posiadamy mamy prawo, tzn. czy otrzymaliśmy na ten cel zgodę tychże osób - wyjaśnia Ewa Foltańska-Dubiel, wiceprezesGrupy Deweloperskiej Geo.

Wśród nowych regulacji znajduje się m.in. obowiązek zawierania i przestrzegania uzgodnień pomiędzy współadministratorami danych, obowiązek udostępniania zasad tych uzgodnień osobom, których te dane dotyczą, a także obowiązek prowadzenia rejestru czynności przetwarzania danych osobowych przez administratora.

 

Prime Time PR
Prime Time PR

Prime Time PR – agencja PR specjalizująca się w kompleksowej obsłudze marketingowej firm z branży nieruchomości. Współpracuje z największymi mediami w Polsce. Tworzy skuteczne kampanie w oparciu o świeże pomysły i oryginalne teksty. Dane kontaktowe: kontakt@primetimepr.pl 12 313 00 87 ul. Halszki 28 30-611, Kraków primetimepr.pl

Subskrybuj rynekpierwotny.pl w Google News

PODZIEL SIĘ:

OCEŃ ARTYKUŁ:

Komentowanie dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników.

    Artykuły powiązane

    Nagrody i wyróżnienia

    Nagroda Forbes 2022
    Nagroda Forbes 2021
    Nagroda Digital Excellence Awards 2022
    Nagroda Laur Klienta 2023
    Nagroda Dobry Pracodawca 2023
    Nagroda Gazele Biznesu 2023