Twoja przeglądarka nie jest obsługiwana

Nowa odsłona RynkuPierwotnego została stworzona w oparciu o najnowsze technologie zapewniające szybsze działanie serwisu i maksymalne bezpieczeństwo. Niestety, Twoja aktualna przeglądarka nie wspiera tych technologii.

Sugerujemy pobranie najnowszej wersji jednej z poniższych wyszukiwarek:

Jak organizować eventy w branży nieruchomości?

Anna Gumowska - Prime Time PR

Data publikacji: 26.03.2019, Data aktualizacji: 28.06.2022

Średnia ocen 4/5 na podstawie 11 głosów

Eventy w branży nieruchomości
Deweloperzy mieszkaniowi nie są kojarzeni z branżą eventową i nieczęsto biorą udział w wydarzeniach rozrywkowych. Warto jednak im się przyjrzeć.

Doświadczenie wystawcy w drodze do klienta

Wydarzenie, na którym najchętniej pojawiają się deweloperzy to targi mieszkaniowe, które są okazją do zaprezentowania oferty, a oryginalne stoisko i chwytliwe hasło pozwalają na wyróżnienie inwestycji pośród konkurencji.

- Targi mieszkaniowe są ściśle związane z promocją i zwiększeniem sprzedaży inwestycji, trudno bowiem o bardziej precyzyjne dotarcie z ofertą do potencjalnych klientów. To popularna praktyka w branży deweloperskiej, która jest działaniem jak najbardziej pożądanym, lecz jeśli chodzi o kwestie wizerunkowe - to zdecydowanie za mało. - mówi Anna Gumowska, CEO w Prime Time PR.

Cykliczne imprezy typu targi przyciągają zwykle setki osób poszukujących mieszkania, dlatego ważne jest przygotowanie atrakcyjnego stoiska, doskonałych materiałów promocyjnych i oferty, która skłoni odwiedzających do kolejnego spotkania z deweloperem.

Trzeba jednak pamiętać, że inni wystawcy również będą walczyć o uwagę uczestników wydarzenia, dlatego może warto dotrzeć z przekazem tam, gdzie konkurencja jest mniejsza lub…. nie ma jej wcale?

Profesjonalne konferencje szansą na budowę wizerunku eksperta

Udział w wydarzeniach branżowych to okazja do poznania osób, które działają w tej samej branży lub są potencjalnymi klientami firmy. To możliwość wymiany doświadczeń, podzielenia się wiedzą, a także szansa na nawiązanie nowych kontaktów biznesowych.

Jeszcze więcej możliwości daje nie tyle sam udział, co organizacja eventu. W oczach uczestników zyskujemy wizerunek specjalistów w branży, mamy więc okazję do zdobycia zaufania, jakże ważnego w kwestii zakupu nieruchomości. Mimo to, przedstawiciele branży deweloperskiej rzadko są gospodarzami konferencji tego typu. Dlaczego? Jak zauważa Anna Gumowska z agencji Prime Time PR, powodów  można szukać m.in. w braku wiedzy na temat tego, jak organizować takie wydarzenia:

- Trudno spotkać się z konferencjami poświęconymi nieruchomościom, za których organizacją stoi deweloper. Branża nie ma doświadczenia w organizacji eventów i mimo dużej wiedzy na temat rynku, przepisów prawnych czy budownictwa, nie ma wiedzy na temat tego, jak  ją wykorzystać w promocji marki - zauważa. Myślę, że deweloperzy nie podejmują działań tego typu również w obawie przed reakcją konkurentów - dodaje.

Event marketing - warto!

Sposobem na dotarcie do odbiorców, którzy niekoniecznie będą zainteresowani branżowymi spotkaniami, są wydarzenia lokalne. Mieszkańców danego miasta czy dzielnicy, w której ma powstać inwestycja, można “przekonać” do siebie poprzez organizację atrakcyjnych form rozrywki w najbliższej okolicy. Koncerty, dni dzielnicy, zbiórki charytatywne i wydarzenia, w których chętnie biorą udział przedstawiciele innych branż - IT, parenting, medycyna, nie są zamknięte dla sektora nieruchomości.

- Warto śledzić wydarzenia organizowane przez różne instytucje czy firmy, których odbiorcami są nasi potencjalni klienci. Można wówczas włączyć się w ich tworzenie lub sponsorowanie i w ten sposób nawiązać relacje z lokalną społecznością - twierdzi Anna Gumowska. Wszak bardzo często poszukujemy nowego lokalu w rejonie, gdzie obecnie mieszkamy czy pracujemy - dodaje.

Eventy tego typu to nie tylko forma ocieplenia wizerunku wśród obecnych i przyszłych mieszkańców osiedla, ale również doskonała okazja do poznania lokalnego samorządu, problemów i wyzwań rejonu, w którym działa inwestor. To z kolei krok w kierunku prowadzenia skutecznej komunikacji marketingowej.

Case study - Prime Time PR

CEL:

Deweloper realizujący kolejny etap swojej inwestycji w Krakowie, poprosił nas o nowe, oryginalne sposoby promocji. Zależało mu na precyzyjnym dotarciu do potencjalnych klientów oraz ociepleniu wizerunku wśród lokalnej społeczności.

POMYSŁ:

W ramach działań nawiązaliśmy współpracę z Radą Miasta, która co roku organizuje w tym rejonie Dni Dzielnicy. Ta weekendowa impreza przyciąga mieszkańców różnymi atrakcjami, wśród których zawsze są zawody sportowe, piknik i koncert znanego polskiego zespołu.

DZIAŁANIA:

Zaangażowaliśmy naszego klienta w rolę głównego partnera imprezy, zapewniając mu wyłączność tego statusu. To po naszej stronie leżał projekt materiałów promocyjnych (plakaty, ulotki i grafiki do internetu informujące o wydarzeniu), dlatego zadbaliśmy
o szczególną widoczność logotypu marki. Dodatkowo, zorganizowaliśmy nagrody dla zwycięzców zawodów, w których brali udział również pracownicy inwestora.

Podczas imprezy rozdano materiały promocyjne z logotypem inwestora:

  • ok. 1 000 balonów
  • 50 kg krówek z logotypem marki
  • 500 opasek odblaskowych
  • 500 napojów energetycznych

EFEKTY:

  • zwiększenie rozpoznawalności wśród mieszkańców dzielnicy
  • precyzyjne dotarcie z ofertą do potencjalnych klientów
  • nawiązanie relacji z lokalnymi władzami i zyskanie ich sympatii podczas nieformalnej części wydarzenia
  • publikacje w mediach

Więcej informacji:

Aleksandra Maśnica

e-mail: aleksandra.masnica@primetimepr.pl

tel. 12 313 00 87

Subskrybuj rynekpierwotny.pl w Google News

PODZIEL SIĘ:

KATEGORIE:

OCEŃ ARTYKUŁ:

Komentowanie dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników.

    Artykuły powiązane

    Nagrody i wyróżnienia

    Nagroda Forbes 2022
    Nagroda Forbes 2021
    Nagroda Digital Excellence Awards 2022
    Nagroda Laur Klienta 2023
    Nagroda Dobry Pracodawca 2023
    Nagroda Gazele Biznesu 2023