Twoja przeglądarka nie jest obsługiwana

Nowa odsłona RynkuPierwotnego została stworzona w oparciu o najnowsze technologie zapewniające szybsze działanie serwisu i maksymalne bezpieczeństwo. Niestety, Twoja aktualna przeglądarka nie wspiera tych technologii.

Sugerujemy pobranie najnowszej wersji jednej z poniższych wyszukiwarek:

E-mail marketing w branży deweloperskiej

DigitalBee
DigitalBee

Data publikacji: 18.05.2022, Data aktualizacji: 03.06.2025

Średnia ocen 5/5 na podstawie 1 głosu

E-mail marketing u dewelopera
Czy branża deweloperska wystarczająco wykorzystuje e-mail marketing w działaniach promocyjno-sprzedażowych? Sprawdzamy!

Jak wykorzystywany jest e-mail marketing u dewelopera? Oto wyniki audytu: 95% treści mailingów skupia się na sprzedaży inwestycji. Mailingi przygotowane są szablonowo, przeładowane treścią. Czy branża deweloperska wystarczająco wykorzystuje e-mail marketing w działaniach promocyjno-sprzedażowych?

Z tego artykułu dowiesz się m.in.:

  • w jaki sposób deweloperzy wykorzystują e-mail marketing
  • jakie mailingi wysyłają deweloperzy
  • za jaką liczbę transakcji odpowiadają mailingi

Kiedy w 1971 roku Ray Tomlinson wysyłał pierwszego na świecie e-maila, nikt nie przypuszczał, że 50 lat później połowa ludności na świecie będzie z nich korzystała. Mailing nic nie stracił nie swojej popularności i nie podzielił losu poczty tradycyjnej czy telefonów stacjonarnych. Wręcz przeciwnie. Mailing przeżywa renesans! Dzisiaj przyjrzymy się deweloperom.

E-MAILINGI W LICZBACH**

  • 37% open rate mają mailingi nieruchomości. Dla porównania średni open rate kampanii mailingowych z innych branż to 16,5%
  • 62% maili to główny kanał wymiany informacji w sieci
  • mailingi odpowiadają za 1/5 transakcji
E-mail marketing deweloperów

PRZEGLĄD MAILINGÓW W BRANŻY DEWELOPERSKIEJ

Jakie mailingi wysyłają deweloperzy?

Subskrybując mailingi 38 firm deweloperskich, przeprowadziłyśmy ich analizę. Oceniłyśmy rodzaj i jakość mailingów kierowanych do przyszłych właścicieli nieruchomości. Ocenę mailingów można ująć w 3 punktach.

WNIOSKI

  1. 95% mailingów to mailingi sprzedażowe

Tematyka mailingów wysyłanych przez polskich deweloperów dotyczy sprzedaży nieruchomości. Mailingi opisują atuty inwestycji, kuszą ostatnimi mieszkaniami, zachęcają by stać się właścicielem swojego M. Opcjonalnie by zakupić nieruchomość pod inwestycję.

  1. Większość mailingów jest przygotowanych szablonowo

Mailingi „spod jednej matrycy”. To pierwsze wrażenie oceny szaty graficznej i kompozycji maili. Firmy deweloperskie zmieniają jedynie nagłówki, zdjęcia, ceny. Taki szablon jest wykorzystywany czasami nawet pół roku. Jest to na pewno wynikiem korzystania z gotowych szablonów dostępnych w programach mailingowych.

  1. Większość mailingów jest przeładowanych treścią

Duża grupa mailingów jest przeładowana informacjami, co sprawia że przekaz marketingowy jest nieczytelny (czytaj nieskuteczny). Często w jednym projekcie występuje kilka logotypów i trudno się zorientować, który logotyp dotyczy inwestycji, a który dewelopera.

PODSUMOWANIE:

Deweloperzy nie prowadzą innego rodzaju narracji z odbiorcami poza komunikacją sprzedażową. Eksploatowany jest jeden rodzaj mailingu nakłaniający do zakupu, w próżnych wariantach. Czy to jest wystarczające? Na chwilę obecną tak, trwa hossa na rynku nieruchomości.

Porównując mailingi deweloperów z kampaniami e-mailingowymi innych branż, rynek nieruchomości wypada skromnie. Daremnie można szukać kreatywnych kampanii, pobudzających i zaskakujących odbiorcę przekazów czy angażujących treści.

Przekaz jest jeden: nowa inwestycja, ostatnie wolne mieszkania, dom w cenie mieszkania, mieszkanie w centrum miasta. Lub też komunikacja skierowana do inwestorów, nakłaniająca ich do zakupu mieszkań w celach inwestycyjnych. W naszej ocenie deweloperzy nie wykorzystują potencjału e-mail marketingu, które jest narzędziem skutecznym i tanim. Warunkiem jest przemyślana strategia prowadzonej komunikacji z odbiorcami.

E-marketing w branży deweloperskiej

CASE STUDY

Przedstawiamy Case Study trudnej inwestycji, której sprzedaż została sfinalizowana w okresie 6 m-cy od uruchomienia zaproponowanych przez nas działań marketingowych. Jednym z elementów była przemyślana koncepcja e-mail marketingu.

Szukaj nieruchomości

W Polsce
W Hiszpanii
Wakacyjne
  • Warszawa

    mazowieckie, Warszawa

    12999 ofert

  • Wrocław

    dolnośląskie, Wrocław

    6893 oferty

  • Kraków

    małopolskie, Kraków

    5736 ofert

  • Poznań

    wielkopolskie, Poznań

    5004 oferty

  • Łódź

    łódzkie, Łódź

    3437 ofert

W Polsce
W Hiszpanii
Wakacyjne

Inwestycja - domy w zabudowie szeregowej pod Warszawą

Klient - średniej wielkości deweloper, oddający do 500 mieszkań rocznie

Problem - sprzedaż II etapu, łącznie 26 domów. Zły PR, negatywne opinie w internecie. Bardzo duża konkurencja (28 lokalnych inwestycji).

Działania:

  • analiza strategiczna rynku konkurencyjnego
  • nowy landing page inwestycji+ wizualizacje podkreślające atuty inwestycji
  • blog z artykułami opisującymi inwestycję, okolicę, wywiady, inne angażujące teksty
  • na nowo zaprojektowana kampania fb ads, google ads
  • reklama outdoorowa w kluczowych miejscach w Warszawie

E-MAIL MARKETING

Po zmianie identyfikacji wizualnej LP i outdooru, poprosiłyśmy dewelopera o uporządkowanie bazy danych klientów, którzy pojawili się od początku sprzedaży inwestycji. Do bazy zostały włączone również maile klientów zainteresowanych poprzednią inwestycją. Zaplanowałyśmy kampanię mailingową - 3 razy w miesiącu.

Rodzaje przygotowanych mailingów kierujących na artykuły blogowe:

  • walory inwestycji, jej inne oblicze
  • infrastruktura okolicy (szkoły, przedszkola, sklepy, dojazd do Warszawy)
  • trendy, możliwości aranżacyjne domów i ogródków
  • porady: proces zakupu nieruchomości krok po kroku
  • poznajmy się: wywiad z właścicielem, sylwetki pracowników
  • dodatkowe usługi: finansowanie, aranżacja wnętrz
  • program poleceń, oferta specjalna (promocje)

Wyniki działań

- Start działań marketingowych (wszystkie kanały) - październik 2020

- W styczniu i lutym 2021 wszystkie domy zostały sprzedane.

Analizowałyśmy wszystkie leady, z uwzględnieniem okresów wysyłki mailingów. W naszej ocenie regularnie realizowane kampanie mailingowe przyczyniły się do wzrostu zainteresowaniem inwestycji. Każdorazowo wysyłka maila to wzrost leadów średnio o 10%. Czy to dużo? Tak. W porównaniu do innych kanałów komunikacji, mailing realizowany z własnych baz danych jest tani i skuteczny. Odpowiednio realizowany nie tylko wpływa na wzrost sprzedaży ale buduje też markę dewelopera.

* badanie własne DigitalBee przeprowadzone na podstawie subskrypcji mailingów ok. 38 polskich deweloperów

* żródło GetResponse

Subskrybuj rynekpierwotny.pl w Google News

PODZIEL SIĘ:

KATEGORIE:

OCEŃ ARTYKUŁ:

Komentowanie dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników.

    Artykuły powiązane

    • Jak szukać mieszkania dla siebie i do kupna inwestycyjnego?

      Jak szukać mieszkania dla siebie i do kupna inwestycyjnego?

      Marzysz o idealnym „M” na własne potrzeby lub szukasz nieruchomości inwestycyjnej, która przyniesie stabilny zysk z wynajmu? Poza metrażem i lokalizacją, istnieje kilka czynników, które wpływają na komfort życia i cenę transakcji. Podpowiadamy, czym kierować się przy zakupie mieszkania i co warto sprawdzić. bez względu na to, czy planujesz zamieszkać, czy zarabiać na nieruchomości!

      03 lipca 2025

      Dominika Śliwa

    • Nadpłata kredytu hipotecznego: wcześniejsza spłata kredytu a odsetki, prowizja i opłacalność nadpłaty kredytu

      Nadpłata kredytu hipotecznego: wcześniejsza spłata kredytu a odsetki, prowizja i opłacalność nadpłaty kredytu

      Życie bez długoterminowych zobowiązań finansowych jest znacznie prostsze. Dlatego wielu kredytobiorców decyduje się na spłacenie długu przed wyznaczonym terminem. Kto najczęściej dokonuje częściowej lub całkowitej spłaty kredytu? Dlaczego warto o tym pomyśleć? Czy można uzyskać zwrot prowizji za wcześniejszą spłatę kredytu? Wyjaśniamy.

      29 lutego 2024

      Daniel Grzegorzek

    • Jak urządzić garderobę: projekt małej garderoby na poddaszu, pod skosem i w sypialni

      Jak urządzić garderobę: projekt małej garderoby na poddaszu, pod skosem i w sypialni

      Garderoba jest miejscem, do którego zaglądamy codziennie. Coraz częściej zastępuje duże szafy i komody w nowocześnie zaprojektowanych mieszkaniach i domach. Takie pomieszczenie powinno być zaaranżowane w przemyślany sposób, tak by wszystko, co potrzebne znaleźć nawet w pośpiechu. Czym charakteryzuje się funkcjonalna garderoba? Jak urządzić stylowe pomieszczenie o niewielkim metrażu? Wyjaśniamy.

      07 lutego 2024

      Dagmara Osińska

    • Czy warto teraz sprzedać mieszkanie i kupić nowe?

      Czy warto teraz sprzedać mieszkanie i kupić nowe?

      Sprzedać czy nie sprzedać? Oto jest pytanie. Decyzja o zbyciu własnej nieruchomości nigdy nie należała do najprostszych. Uzyskanie satysfakcjonującej ceny zależy bowiem od wielu czynników. Istotny jest popyt na rynku, wielkość oferty mieszkaniowej, dostęp do kredytów hipotecznych czy ogólna sytuacja gospodarcza. Zatem czy aktualna sytuacja na rynku nieruchomości to dobry moment na sprzedaż nieruchomości? Tego dowiesz się w naszym tekście.

      26 stycznia 2024

      Marcin Moneta

    Nagrody i wyróżnienia

    Nagroda Forbes 2022
    Nagroda Forbes 2021
    Nagroda Digital Excellence Awards 2022
    Nagroda Laur Klienta 2023
    Nagroda Dobry Pracodawca 2023
    Nagroda Gazele Biznesu 2023